[97-04]Galant EAxA/W - Pytania odnośnie skrzyni automatycznej
Hunter - 29-09-2013, 17:26 Temat postu: Pytania odnośnie skrzyni automatycznej Witajcie,
przymierzam się do Galanta z silnikiem V6 i automatyczną skrzynią biegów.
Niestety czytając różne opinie i wypowiedzi nie mam pewności, czy różnią się one w jakiś znaczący sposób od siebie w podziale na roczniki.
Czytałem o skrzyniach adaptacyjnych (są takie?), o bezawaryjnych poliftowych (od kiedy wychodziły?), z tiptronic'em (wszyskie mają?) i trybem sportowym (?).
Na co zwrócić uwagę i jak je odróżnić przed zakupem, żeby trafić auto z najlepszym rozwiązaniem?
Pozdrawiam
Michał
Hugo - 29-09-2013, 19:44
Hunter napisał/a: | Czytałem o skrzyniach adaptacyjnych (są takie?), | Wszystkie automaty w Galantach po 1992 r. są takie. Hunter napisał/a: | o bezawaryjnych poliftowych (od kiedy wychodziły?) | Podobno od początku 2002 r. Hunter napisał/a: | z tiptronic'em (wszyskie mają?) | Wszystkie od 1999 r. (po I lifcie). Hunter napisał/a: | i trybem sportowym (?) | Nie ma czegoś takiego jak przycisk "S" np. w mercedesie. Żeby sportowo jechać trzeba wciskać do podłogi pedał gazu, co powoduje, że wciskasz przycisk w podłodze, tzw. kickdown, który powoduje, że skrzynia redukuje 2 biegi w dół.
Hunter - 30-09-2013, 07:16
Dzięki wielkie za odpowiedź, to mi wszystko wyjaśniło!
Pozdrawiam
mohinder - 30-09-2013, 20:29
A ja mam pytanie które mnie dręczy od jakiegoś czasu. Do czego służy przycisk HOLD. Wiem, że sam przycisk jest po to, żeby go przycisnąć ale w jakim momencie, co powoduje ta funkcja? Instrukcja tego nie wyjaśnia dostatecznie. W jeździe widać różnicę ale nie rozumiem jak z tego korzystać.
Hugo - 30-09-2013, 20:44
mohinder napisał/a: | Do czego służy przycisk HOLD | Po jego naciśnięciu skrzynia biegów rusza z 2 biegu. Przydatne zimą gdy jest ślisko.
Krzyzak - 01-10-2013, 08:08
mohinder napisał/a: | Do czego służy przycisk HOLD. | Poczytaj manuala - tam jest opisane wraz z przebiegami. Generalnie do ruszania na śniegu i lodzie - przebiegi nie kłamią - chodzi to tak, że ilość gazu jest niemal niezależna od otwarcia przepustnicy.
patric - 25-10-2013, 16:48
A ja mam pytanko odnośnie tiptronica. Planuje zakupić gala z taką skrzynią i proszę Was o opinie, na co mam zwracać uwagę i czy bardzo awaryjne są te skrzynie czy dają radę.
radek79 - 25-10-2013, 16:54
Cytat: |
A ja mam pytanko odnośnie tiptronica. Planuje zakupić gala z taką skrzynią i proszę Was o opinie, na co mam zwracać uwagę i czy bardzo awaryjne są te skrzynie czy dają radę. |
jeżeli kupisz gala z 2002r. to tylko wymieniasz olej co 100tyś/km, jeżeli z wcześniejszych roczników to były przypadki awarii konwertera
WreX - 25-10-2013, 18:19
radek79 napisał/a: | eżeli kupisz gala z 2002r. to tylko wymieniasz olej co 100tyś/km, jeżeli z wcześniejszych roczników to były przypadki awarii konwertera |
A w polifcie nie padał ?
Juiceman - 25-10-2013, 18:24
Chyba nie było takiego przypadku z konwenterem produkowanym od grudnia 2001.
patric - 26-10-2013, 01:17
A drogi gips ten konwerter? Jak rozpoznać, że już pada? Da się to jakoś usłyszeć , wyczuć?
Juiceman - 26-10-2013, 07:30
Nie da ale nie ma co się zbytnio przejmować w Tiptronicu i tak było parę poprawek
m_riusz - 15-11-2013, 19:53
patric napisał/a: | A drogi gips ten konwerter? Jak rozpoznać, że już pada? Da się to jakoś usłyszeć , wyczuć? |
Regeneracja konwertera to wydatek 600-700 zł.
|
|
|