To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Pytania odnośnie skrzyni automatycznej

Hunter - 29-09-2013, 17:26
Temat postu: Pytania odnośnie skrzyni automatycznej
Witajcie,
przymierzam się do Galanta z silnikiem V6 i automatyczną skrzynią biegów.
Niestety czytając różne opinie i wypowiedzi nie mam pewności, czy różnią się one w jakiś znaczący sposób od siebie w podziale na roczniki.
Czytałem o skrzyniach adaptacyjnych (są takie?), o bezawaryjnych poliftowych (od kiedy wychodziły?), z tiptronic'em (wszyskie mają?) i trybem sportowym (?).
Na co zwrócić uwagę i jak je odróżnić przed zakupem, żeby trafić auto z najlepszym rozwiązaniem?

Pozdrawiam
Michał

Hugo - 29-09-2013, 19:44

Hunter napisał/a:
Czytałem o skrzyniach adaptacyjnych (są takie?),
Wszystkie automaty w Galantach po 1992 r. są takie.
Hunter napisał/a:
o bezawaryjnych poliftowych (od kiedy wychodziły?)
Podobno od początku 2002 r.
Hunter napisał/a:
z tiptronic'em (wszyskie mają?)
Wszystkie od 1999 r. (po I lifcie).
Hunter napisał/a:
i trybem sportowym (?)
Nie ma czegoś takiego jak przycisk "S" np. w mercedesie. Żeby sportowo jechać trzeba wciskać do podłogi pedał gazu, co powoduje, że wciskasz przycisk w podłodze, tzw. kickdown, który powoduje, że skrzynia redukuje 2 biegi w dół.
Hunter - 30-09-2013, 07:16

Dzięki wielkie za odpowiedź, to mi wszystko wyjaśniło!

Pozdrawiam :)

mohinder - 30-09-2013, 20:29

A ja mam pytanie które mnie dręczy od jakiegoś czasu. Do czego służy przycisk HOLD. Wiem, że sam przycisk jest po to, żeby go przycisnąć ale w jakim momencie, co powoduje ta funkcja? Instrukcja tego nie wyjaśnia dostatecznie. W jeździe widać różnicę ale nie rozumiem jak z tego korzystać.
Hugo - 30-09-2013, 20:44

mohinder napisał/a:
Do czego służy przycisk HOLD
Po jego naciśnięciu skrzynia biegów rusza z 2 biegu. Przydatne zimą gdy jest ślisko.
Krzyzak - 01-10-2013, 08:08

mohinder napisał/a:
Do czego służy przycisk HOLD.
Poczytaj manuala - tam jest opisane wraz z przebiegami. Generalnie do ruszania na śniegu i lodzie - przebiegi nie kłamią :) - chodzi to tak, że ilość gazu jest niemal niezależna od otwarcia przepustnicy.
patric - 25-10-2013, 16:48

A ja mam pytanko odnośnie tiptronica. Planuje zakupić gala z taką skrzynią i proszę Was o opinie, na co mam zwracać uwagę i czy bardzo awaryjne są te skrzynie czy dają radę.
radek79 - 25-10-2013, 16:54

Cytat:

A ja mam pytanko odnośnie tiptronica. Planuje zakupić gala z taką skrzynią i proszę Was o opinie, na co mam zwracać uwagę i czy bardzo awaryjne są te skrzynie czy dają radę.

jeżeli kupisz gala z 2002r. to tylko wymieniasz olej co 100tyś/km, jeżeli z wcześniejszych roczników to były przypadki awarii konwertera

WreX - 25-10-2013, 18:19

radek79 napisał/a:
eżeli kupisz gala z 2002r. to tylko wymieniasz olej co 100tyś/km, jeżeli z wcześniejszych roczników to były przypadki awarii konwertera


A w polifcie nie padał ?

Juiceman - 25-10-2013, 18:24

Chyba nie było takiego przypadku z konwenterem produkowanym od grudnia 2001.
patric - 26-10-2013, 01:17

A drogi gips ten konwerter? Jak rozpoznać, że już pada? Da się to jakoś usłyszeć , wyczuć?
Juiceman - 26-10-2013, 07:30

Nie da :? ale nie ma co się zbytnio przejmować w Tiptronicu i tak było parę poprawek ;-)
m_riusz - 15-11-2013, 19:53

patric napisał/a:
A drogi gips ten konwerter? Jak rozpoznać, że już pada? Da się to jakoś usłyszeć , wyczuć?

Regeneracja konwertera to wydatek 600-700 zł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group