To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Outlander I czy Forester a może coś innego ?

mirc23 - 29-09-2013, 20:34
Temat postu: Outlander I czy Forester a może coś innego ?
Witam decyzja zapadła i nastąpi zmiana Lancerka na coś większego. Wybór jest ciężki, znalezienie czegoś napewno trochę potrwa.
Ale może ktoś miał styczność z konkurencją Outlandera i podpowie czy warto się interesować.

Budrzet to okolice 25 tyś auto musi mieć 4x4, silnik możliwy do zagazowania, sensowne wyposażenie. No i najważniejsze ma się nie psuć jak Lancer w chwili obecnej.

elektryk - 29-09-2013, 21:01

Rozważałem Forka jak zamiennik dla mojego Outlandera. Zidentyfikowałem takie wady które mnie zniechęciły.
- problematyczne zagazowywanie, wymagana ręczna regulacja luzów zaworów co 10kkm, co w połączeniu z silnikiem boxer wymaga podobno wyciągania silnika (koszty $$$), nie lubię gazu ale ten model co mi zaoferowali miał gaz niby fabryczny
- silniki w wersji turbo (podobno zarówno 2.0 jak i 2.5) mają problemy z uszczelką pod głowicą, jest jakiś problem z wydmuchiwaniem uszczelki
- silniki w wersji turbo (na pewno 2.5 a może też 2.0) w pewnych okolicznościach lubią się zacierać bez większej przyczyny, nie pamiętam czego dotyczyła ta konkretna wada, ale ten co miałem kupić miał dokumentacją serwisową z ASO że silnik został wymieniony na nowy przy 70kkm).

Na forum subaru ludzie odradzają turbo, chyba że od jakiegoś zaufanego poprzedniego właściciela.

Ja nadal się bujam z moim O1, najlepszy kandydat na zamiennika jaki znalazłem to Kianka.

rezon - 30-09-2013, 16:00

http://otomoto.pl/skoda-o...-C30329555.html z ty m quattro to oczywiście żart, ale awaryjność 1,9TDI jest znikoma.
mirc23 - 30-09-2013, 20:49

rezon dzięki za propozycje ale ze względu na dziecko, wygodę jak i żone musi to być coś podobnego do Outlandera :)
Jak to żona mówi do kombi to tylko firanki i mamy karawan :) Tak więc kombi nie wchodzi w grę.

JCH - 30-09-2013, 21:10

mirc23 napisał/a:
Tak więc kombi nie wchodzi w grę
Forester i Outlander to też takie jakby kombi ;)

Outalderem I jeździ Aga z Częstochowy. Może pogadaj z nią albo z Bubem jak się sprawuje ale z tego co słyszę jest OK.
Z tych dwóch które masz na uwadze ja bym celował w Forka ale pewnie gdyby się trafił fajny Outlander to też bym się skusił.
W Forku (2.0 benzyna) masz dodatkowo reduktor więc jest to jakiś plus. No i szyby bez ramek :mrgreen:

mirc23 - 30-09-2013, 21:29

Outka znam dobrze i wiem czego można się spodziewać, z Bubem rozmawiałwm ponad rok temu. Zastanawiam się czy jest jakaś alternatywa dla Mitsu i Subaru.
JCH jesteś w stanie mi powiedzieć jak straszna jest kontrola i sprawdzenie luzów zaworowych w Subaru?Jeżeli Forester do tylko 2.0, dla mnie też jest ciekawszym autem, no ale żonie bardziej widzi się Outlander.

JCH - 30-09-2013, 22:47

Musiałbyś wczytać się w Forum Subaru (tylko nie wiem w które lepiej ;) nie śledzę już od jakiegoś czasu).
Fakt, jest temat wyciągania silnika do regulacji zaworów ale zdaje się, że nie dotyczy on wszystkich silników (nie wiem czy nie zależało to od SOHC i DOHC :roll: ) ale na pewno nie był to interwał 10 tys. km.
W Mikołowie jest (uważane za dość dobre) ASO Subaru - może podjedź tam i pogadaj jak wygląda eksploatacja takiego Forka jaki Cię interesuje. Tylko nie ASO Gruchel (tam jest sprzedaż) a ASO Szczypka (tam jest serwis).

Dobry gazownik jest ten w Zbrosławicach (trochę daleko z Żor) ale na naszym Forum jest userka Sylwia, która ma w Tychach "gazownię". Może zapytaj czy robili LPG w Forku, czy to ogarniają, czy mają jakieś doświadczenia.

bonito - 01-10-2013, 08:08

Subaru Forester?

poczytaj sobie na forach o jakości sprzęgła (silniki wysokoprężne) i odpowiedzi Subaru na zgłoszenia gwarancyjne typu: "klient nieprawidłowo używa sprzęgła". Znajomemu nagminnie rdzewiały i krzywiły się oryginale tarcze hamulcowe, nawet zamówił ekspertyzę materiałową, z której wynikało że fabryka używa fatalnego materiału. Nie wspomnę już o wadach materiałowych w dużej partii silników diesla, kończące się zniszczeniem silnika po jakiś 80 tys. km.

Czyli totalny badziew, jeżeli chodzi o jakość wnętrza, ja po jeździe próbnej najwyższym modelem wysiadłem przerażony (tandetne twarde plastiki gdzie okiem sięgnąć).


Jak chcesz kupić dobrego Japończyka, ostatni to Toyota Carina II z lat 90 :)

bonito

JCH - 01-10-2013, 09:11

bonito, strzelasz kulą w płot :badgrin:
Jasne, jest temat sprzęgieł w boxerach dieslach. Ale czy mirc23 ma zamiar kupować diesla :?: :roll:
NIE :)

Idąc tym tropem:
Cytat:
Jak chcesz kupić dobrego Japończyka, ostatni to Toyota Carina II z lat 90 :)
Toyota? Nie, bo się pedał gazu zacina ;)
desti - 01-10-2013, 12:26

OI vs Forester
Silniki w subaru boxter bdb najlepiej to 2.0 158KM regulacja zaworów co 10kkm nie jest jakoś problematyczna
zawieszenie tylne z regulacją wysokości świateł amortyzatory wytrzymują po 80-100kkm koszt jednego nowego 1,5tyś zł ale można regenerować za 300zł
drzwi bez ramek fajna sprawa ale uszczelki jak już stwardnieją to [edit] huczy w wozie i najlepiej wymieniać co 2 lata uszczelki
Hałas przy 140km/h już dosyć huczy a w OI dopiero od 180km/h
Ceny części zbliżone ale do subaru niewiele droższe
Subaru z manualną skrzynią biegów ma "reduktor" nie bez celu wzięty w cudzysłów
spalanie wygląda na podobnym poziomie

mirc23 - 01-10-2013, 20:35

Jeżeli wpadnie Forester to będzie to 2.0 w słabszej wersji, jak doczytałem zawory na śrubce więc jest lepiej. W mocniejszej wersji są już szklanki i sprawdzenie luzu to koszt około 300zł, jednak regulacja to 1500zł sama robocizna (trzeba wyciągać silnik).

Czy ktoś jest w stanie polecić coś innego, jak wygląda konkurencja dla japończyków??

elektryk - 01-10-2013, 22:49

mirc23 napisał/a:
Czy ktoś jest w stanie polecić coś innego, jak wygląda konkurencja dla japończyków??
KIA Sportage albo Sorento. No i mnie się podoba Evoque albo Cayenne, ale to inna półka cenowa.
desti - 02-10-2013, 19:38

Te 1500zł wydawane co 100Kkm to nie jest aż tak dużo na taką regulacje zaworów więc nie ma się co tak bać tego
elektryk - 03-10-2013, 00:36

desti napisał/a:
Te 1500zł wydawane co 100Kkm to nie jest aż tak dużo na taką regulacje zaworów więc nie ma się co tak bać tego
Mieć 1500 a nie mieć 1500zł to 3000zł różnicy. Osobiście jakbym się z góry nastawiał na gaz, to bym nie brał silnika który wymaga dodatkowych kosztów.
JCH - 03-10-2013, 09:10

elektryk napisał/a:
Mieć 1500 a nie mieć 1500zł to 3000zł różnicy
Dziwna ta Twoja matematyka..... :roll: :lol:
elektryk napisał/a:
Osobiście jakbym się z góry nastawiał na gaz, to bym nie brał silnika który wymaga dodatkowych kosztów.
Wszystko zależy od przebiegów i oszczędności na gazie. Do policzenia czy i kiedy się zwróci.
Przyjemność z jazdy czy to Forkiem, czy Outlanderem niestety kosztuje :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group