L200 Ogólne - NOWE L 200 Uzytkownik-PRAWDA -Droga i teren..teraz DUŻE koła
Anonymous - 20-01-2007, 01:21 Temat postu: NOWE L 200 Uzytkownik-PRAWDA -Droga i teren..teraz DUŻE koła Od 01 grudnia jestem uzytkownikiem nowego L200 (167PS) .Przejezdzilem 3500 km .Odpowiem na wszystkie pytania zainteresowanych.
DROGA:
Bardzo dobre przyspieszenie od 2k obrotow kopniecie od turbo gdzies do 3,3k obr.
Predkosc bez sport lidu i nadbudowy (czytaj z zaglem jaki stanowi tylna klapa) niezla miedzy 180 -190.Sprawdze jeszcze z GPS-em i podam dokladnie.
Stabilnosc bardzo dobra,jazda w zakretach tez,pare razy w zakrecie probowalem uslizgu ESP wlacza sie w sama pore ,nie za szybko nie za pozno.
Ekonomija-najwiekszy plus spala ponizej katalogu , nigdy srednio nie przekroczylem 8,5 l po spaleniu calego baku.JAk normalna jazda do 120 kmh trasa + miasto miedzy 7,9 a 8,3 l.Ale ja na kazdy spalony bak przynajmniej 4 godziny w terenie dlatego 8,5 srednia.
Dochodzimy do jazdy w terenie i tu juz niewesolo:
TEREN:
Fabryczne Bridgestony duellery absolutnie nie nadaja sie w teren co najwyzej 5% teren 95% droga .Lepiej ciagna juz moje zimowki w hondzie prelude.
Ostatnia jazde w lekkim terenie wykonalem na dueller-ach i bylem zalamany. Zakopalem sie w plytkim rowie przednimi kolami. I co z tego ze 4x4 , i co z tego ze jest reduktor, i co z tego ze jest blokada miedzyosiowa(Super Select).Auto poprostu stalo i koniec.JAk w salonie przed kupnem pytalem co z blokada tylnrgo mostu dla super select sprzedawca twierdzil ze jak jest ESP to nie musi byc blokady mostu bo ESP wyhamuje kolo ktore chce sie uslizgiwac dajac w ten sposob mozliwosc przekazania napedu na drugie kolo ,BZDURA !!!!!.Pomimo calego zaawansowania SUPER SELECT + ESP -auto stalo .Jedno kolko w przodzie mielilo wode a tylne niedociązone glaskalo trawe.Nic nie pomoglo nawet podlozenie grubej dechy.Dopiero traktor wyciagnal mnie z opresji- w sumie WSTYD.WNIOSEK BEZ BLOKADY MOSTU ANI RUSZ!!TO MINIMALNE MINIMUM JAKIE POWINO MIEC AUTO 4x4 i juz!!!!!
Nie poddaje sie jednak :
Dlatego juz zakupilem AT Goodrich 31x10,5x15 + felgi stalowe.
MAm pomysl ale prosze WAS o pomoc Czy jest mozliwosc przelozenia bebechow mostu z tanszej wersji INVITE ktory rzeczywiscie taka blokade posiada. A ESP bedzie wylaczane przez uklad elektryczny zalaczjacy blokade mostu tylnego.Jesli Ktos posiada jakiekolwiek info mogace mi pomoc to prosze o odpowiedz na forum lub prv: dominges@wp.pl
CHETNIE ODPOWIEM NA WSZYSTKIE ZAPYTANIA DOTYCZACE L200.
Mam rownież pomysl ,prosze WAS o pomoc chcialbym
Gene - 20-01-2007, 14:09
Witaj,
co do modyfikacji technicznych to niestety nie mam pojecia czy mozna takowe przeprowadzic. Mysle, ze jest to dzialanie troche bezsensowne. Narazi Cie na kosztowna inwestycje a i tak autka na ekstremalne przeprawy nie przygotujesz. Blokada tylnego mostu fajna sprawa ale widzialem goscia ktory wbil sie na podmokla laczke Landcruiser'em i blokada nie pomogla. Traktor wyciagal samochod. Typ nie mial pojecia o jezdzie w terenie i jak to bywa w nowych autach opony drogowe.
Pojezdzij na nowych kapciach. Z mojego doswiadczenia wiem, ze sytacja powinna znaczaco sie poprawic. Opony fabryczne to caloroczny szit szosowy. Sam wspominasz, ze zimowki z "Pralik" lepiej sie spisywaly. Bedziesz mial gorsze wrazenia z asfaltu za to wlasciwosci terenowego wzrosna.
Jeszcze jedno!
Pamietaj, ze to co w folerze jest napisane i to co opowiada sprzedawca nie zawsze odpowiada rzeczywistosci. Po wyjechaniu z salonu sa to samochody przeznaczone do poruszania sie po szosie z mozliwoscia bezpiecznego zjechania w lekki teren, szutrowa droge, czy zasniezony dojazd do schroniska.
L200 to dziarskie autko i odpowiednio przygotowane, wyposazone i poprowadzone poradzi sobie w trudnym terenie. Cudow jednak nie ma. To tylko samochod i nie bedzie jezdzil jak czolg. Samochody przerabiane i szykowane do rajdow przeprawowych tez sie zakopuja i czesto trzeba je wyciagac.
Powodzenia
Anonymous - 20-01-2007, 20:58
DZIEKI !
Oczywiscie kolego masz racje ze to nie czolg , obstaje przy swoim ze blokada tylu by sie przydala (akurat w mojej konkretnej sytuacji).Nie chce uzywac autka do przepraw czy jazdy po skalkach ,ale po podmoklej laczce czy pagorkowatym otwartym terenie. Powroce do dealera , mowil ze jak jest ESP + reszta trakcyjnych bajerow + super select to nie mozna zastosowac blokady mostu, a dodam tylko ze najnowsze PAJERO ma te wszystkie gadzety ale rowniez ma PRAWDZIWA BLOKADE MOSTU TYLNEGO zalaczana recznie i tak wlasnie powinno byc.
POZDRO.
Gene - 20-01-2007, 21:20
Powodzenia
Chcesz zmienic nowe L200 na nowe Pajero Wagon Fakt tam masz juz prawie wszystko co mozna miec. Z tego co wiem to naprawde solidne auto. Jesli warunkiem bezproblemowej podrozy i samodzielnego wydobycia auta z opresji jest blokada tylnego mostu to trzymam kciuku za nowy wozek.
p.s. a nowe kola nie poprawily sytuacji?
Anonymous - 20-01-2007, 22:42
Jeszcze nie probowalem nowych kolek ,jak poproboje dam znac na forum.Mam jeszcze kilka innych pomyslow na "tuning" L200 ;moze mniej skomplikowwanych od blokady mostu
, narazie to mala tajemnica jak wyjdzie napisze, moze zapodam pare fot,
Aha , i nie mam zamiaru zmieniac auta , mozna powiedziec ze sie do nich szybko przyzwaczajam i bardzo trudno mi sie z nimi rozstac (10 lat prelude) a tym bardziej nowy wozek MITSU,.Kocham Japonczyki i juz,.Jestem bardzo zadowolony z L200 i wierze ze cos uda sie zrobic by poprawic wlasciwosci terenowe.
Pozdrowienia dla wszystkich milosnikow technologii japonskiej.
Pajero Sport -zdaje sie z krwi i kosci ,wyprodukowany w Japonii,right??.
Dominges,
[ Dodano: 21-01-2007, 16:34 ]
Gratulacje dla MITSUBISHI MOTORS znow pokazaly klase .
Dakar nalezy do Mitsubishi.Na pierwsze 6 miejsc sa 3 Mitsu.( w tym pierwsze dwa miejsca)
tomekrvf - 23-01-2007, 22:05
nsx napisał/a: | MAm pomysl ale prosze WAS o pomoc Czy jest mozliwosc przelozenia bebechow mostu z tanszej wersji INVITE ktory rzeczywiscie taka blokade posiada |
Na 100% się da. Jutro opisze co i jak.
Anonymous - 24-01-2007, 01:23
UPS! Swiatelko w tunelu.Fajnie ,czekam na szczegoly.
Dzieki
[ Dodano: 24-01-2007, 18:59 ]
Panowie i Panie!
Ciezka moja droga przez poznawanie nowego L 200 .Okazuje sie ze piekne felgi Mangels Chrom 15" nie pasuja na przednia os, zacisk hamulcowy + srednica tarczy tak duza ze felga wogole nie wchodzi.Na tylna os wchodza ale tak ze juz nawet paznokcia nie przecisniesz. Na szcescie tam gdzie kupilem te felgi www.rajdy4x4.pl przyjma te fele z powrotem i wymienia na 16" . Do tego wymieniam opony ktore juz wczesniej zakupilem AT goodrich 31x10,5x15". Tu rowniez firma Janpol wykazala sie dobrym sercem i wymieni opony na 16"-dzieki za wyrozumialosc dla poczatkujacych offroadowcow.
PRZESTROGA DLA INNYCH NIE KUPUJCIE FELG ZANIM NIE JESTESCIE PEWNI ZE PASUJA, I NIE TYLKO ET I ROZSTAW JEST WAZNY OKAZUJE SIE ALE ROWNIEZ SREDNICA WEWNETRZNA FELGI , MOZE DLA NIEKTORYCH TO OCZYWISTE ALE DLA MNIE NIE BYLO.
NOWE L 200 STALOWE FELGI TYLKO 16".
POZDROWIENIA.
tomekrvf - 26-01-2007, 11:57
nsx napisał/a: | UPS! Swiatelko w tunelu.Fajnie ,czekam na szczegoly |
Obudowa mostu różni się w zależności czy auto ma ABS czy nie.
Można więc zalożyć główkę mostu z blokadą.
Problemem może być sterowanie blokady. Żeby było jak w oryginale trzeba by dokupić pompę powietrza, sterownik itp. Jednak prościej chyba jest kupić prosty mały kompresor na 12V, dołączyć jakąś litrową butelkę jako zasobnik ciśnienia. Nie wiem jakim ciśnieniem sterowana jest blokada. Jest to ważne żeby nie uszkodzić membrany w mechanizmie blokady. Trzeba by zrobic zawór bezpieczeństwa ustawiony na prawidłowe ciśnienie.
I to chyba tyle.
Gene - 26-01-2007, 13:59
nsx napisał/a: |
PRZESTROGA DLA INNYCH NIE KUPUJCIE FELG ZANIM NIE JESTESCIE PEWNI ZE PASUJA, I NIE TYLKO ET I ROZSTAW JEST WAZNY OKAZUJE SIE ALE ROWNIEZ SREDNICA WEWNETRZNA FELGI , MOZE DLA NIEKTORYCH TO OCZYWISTE ALE DLA MNIE NIE BYLO.
|
Dodam tylko tyle, ze dla mnie podstawa do zakupu felg jest posiadanie przez sprzedawce
**** H O M O L O G A C J I ****
Jesli nie ma dokumentu TÜV to istnieje duze prawdopodobienstwo, ze felga nie bedzie pasowala lub potrzebne beda modyfikacje i przerobki.
Anonymous - 27-01-2007, 01:51
Witam NSX, który spadł mi z nieba oraz resztę stawki.
NSX - zamierzam kupić pickupa i w zasadzie wchodził w grę jedynie navara - głównie przez wzgląd na moc i osiągi.
Jeżdzę głównie szosowo ale z racji tego, że działam jako budowlaniec - potrzebuję autka, które nie boi się nierówności i lekkiego błota. Poza tym czasem fajnie wyskoczyć z rodzinką i psami do lasu lub w zimie na narty - ot i cała off roadowa potrzeba w moim wykonaniu.
Jadąc z zaliczką na navaro zajrzałem do salonu ze znakiem trzech diamentów. Tak, zobaczyć z czym się je L200. Nie bardzo poważnie to traktowałem ale ... przejechałem się jednak - tak trochę z głupoty L200 aby się upewnić, że go nie chcę.
No i teraz nie wiem.
Otóż tak: ewidentną przewagą miśka jest możliwość korzystania z 4x4 all the time - w navara wyłącznie na luźnym terenie.
Dodam, że podoba mi się także system kontroli trakcji i toru jazdy - miłe i daje wytchnienie, a ponadto i żonę można tym puścić na zakupy spokojnie.
Dochodzi dobra zwrotność i - niewątpliwie - atrakcyjna cena.
Ale z minusów...- no nie jest za ładny - taki ani damski, ani męski samochodzik - pal go pięć. Navara jednak wygląda przy nim okazalej.
Jednak kompromitacją jest 136cio konny silnik. Ciele nie auto.
I tu zaczyna się Twoja część.
Otóż poinformowano mnie o możliwości "fabrycznego" zczipowania grzechotnika na 160 - 165 koni. Jednak problem polega na tym, że nikt tego auta z takim motorem nie ma aby się przekonać cóż dają ww zmiany.
Również dokumentacja reklamowa i specyfikacje milczą na temat osiągów wzmocnionego silnika.
Bardzo bym Cię prosił abyś napisał coś szerzej (może być na priv) odnośnie Twoich odczuć z jazdy.
Ile można maksymalnie wycisnąć na prostej, jak przyspiesza - zarówno spod świateł jak i przy wyprzedzaniu itd.
Generalnie czy da się tym jeździć czy to tylko taczka na ramie od bmx-a.
Fajnie gdzybyś też wspomniał jak go kupiłeś - salon czy brokerzy, oraz skąd pochodzi Twój chip.
No i tak ogólnie - jak obcuje Ci się z tym autem, na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie, jakie opcje dokupić a czego nie. Ja myślę o wersji instyle sport + szyber + ksenon + zabudowa paki (jaka?) ewentualnie kangur z dalekosiężnymi lampami.
Z góry dziękuję za pomoc i wsparcie Twoje jak i Naszych Kolegów w onlinie.
PS. Gdyby ktoś miał jakieś informacje odnośnie Nissana Navary to też biorę jak leci...
POZDRO - Jeremi.
Anonymous - 27-01-2007, 09:15
witam,
tak się składa, że od dwu miesięcy mam przyjemność jeździć L200 z chipem.
Na początek dane tunera, które udało mi się otzrymac po wielu wysiłkach, bo ŻADEN dealer tego nie ma :
RALLTTRONIC: TECHNICAL SPECIFICATIONS L200-CR
Standard vehicle With RalliTronic
Max. Output kw (HP) / rpm
Manual Transmission 100 (136) / 4,000 123 (167)/ 3,800
Automatic Transmission 100 (136) / 4,000 125 (167)/ 3,800
Max. Torque Nm / rpm
Manual Transmission 314 / 2,000 402 / 2,000
Automatic Transmission 314 / 2,000 348 / 2,000
Emission Level Euro 4 Euro 4
Acceleration 0-100 km/h) sec.
Manual Transmission 14.6 11.7
Automatic Transmission 17.5 12.8
Acceleration (60-160 km/h) sec.
Manual Transmission (in 5th gear) n/a 24.9
Automatic Transmission (in D-range) n/a 19,9
Max. Speed km/h
Manual Transmission 167 172
Automatic Transmission 165 170
Fuel Economy litres / 100 km
Manual Transmission
Urban 10.7/ 10-7 11.5 / 11.6
Country 7.4/ 7.5 7.5 / 7.6
Combined 8.6/8.7 9.0/ 9.1
Automatic Transmission
Urban 11.8/ 11.9 12,0 / 12.1
Country 8.2/8.3 3.3/ 8.6
Combined 9.5/9.6 9.7 / 10.0
Moje wrażenia z jazdy:
przedtem miałem CRV benzynę 150 KM, która co prawda spod świateł zbierała się lepiej, ale już powyżej 2000 obrotów Misiek bije ją na głowę. Elastyczność wyśmienita, wyprzedzanie na trasie to miód - jak włączy się turbina to wciśka w fotel i benzyna może się schować. Możliwość użycia 4x4 na trasie wraz z ESP nieoceniona - szczególnie w taką pogodę. Sam przed kupnem zastanawiałem się nad Navarą i Hiluxem, ale one mają tylko sztywne napędy i brak ESP, a pusty pickup z tylnym napędem na lodzie to średnia przyjemność i bezpieczeństwo. Ponadto przejzyj inne posty i zobaczysz, że Navara jest bardzo awaryjna a Hilux to zupełny muł
Ja w każdym razie z mojego miśka jestem bardzo zadowolony
Anonymous - 27-01-2007, 09:58
Witaj Q7
Z pelna odpowiedzialnoscia potwierdzam to co napisal kolega MISHIEK.
Ja tez walczylem o dokladna specyfikacje auta przy chipie,Dodam iz pochodzi on od nadwornego tunera Mitsubishi firmy Ralliart.Otrzymalem takie dane po kontakcie z glowna siedziba Mitsubishi Motor Poland.
Ja tez jezdzilem Navara przed kupnem bylem odbylem dokladnie ta sama jazde po tym samym mini torze offroadowym na fabrycznych kapciach.
Zalety navary w terenie to 18 mm wiekszy przeswit i mozliwosc pelnej blokady mostu tylnego .
Zalety ogolne Miska sa wiecej warte niz te 2 parametry ,ktore podalem.Poza tym wstawiajac do niego wieksze kola ktore nabylem podniesie mi auto i bede mial wiekszy przeswit niz navara.Blokade mostu zrobie sam oczywiscie po okresie gwarancyjnym (3 lata) przekladajac blokade z tanszej wersji Invite.
A na drodze to poezja.Wlasnie odbylem trase Gdynia - Torun. Bralem wszystkich po zasniezonym pasie.Ale mieli minki posiadacze BMW i innych( nie mam nic do BMW) .Przecinak i tyle .Predkosc maksymalna rzeczywista GPS okolo 190 km/h.
Mam piekna zabudowe Carryboy SO ( moj kolega z dzielnicy jest przedstawicielem generalnym na Polske-zalatwie kazde akcesoria taniej). Kupilem tez 14 czesciowy zestaw bojowych oslon na drzwi.Auto wyglada lepiej niz moglo mi sie zdawac.
Rzeczywiscie na poczatku mialem mieszane uczucia co do jego "cukierkowego" wygladu.
Glownie wybralem z powodu:
- rodziny :
Najwieksza przestrzen w kabinie ,kanapa tylna pod katem jak w osobowce.Jak siedzialem w navarze z tylu to przedni fotel wchodzil mi miedzy kolana.
- bezpieczeńsstwa:
Aktywna kontroli trakcji (jedyny z 3 )
no i wspanialy naped Super select -przeniesiony z Pajero (jedyny z 3)
Wlasnosci ciezarowe:
Misiek ma najwieksza ladownosc, za to najkrotsza pake z tylu.
Juz pozniej dowiedzialem sie o wadach navary:
-przeciazony tylny most
-problemy z silnikem
-problemy z zawieszeniem
To nie tylko slogany, nie nadarmo uzytkownicy navary dali mu przydomek Nissan Nawala -patrz forum
Sam osobiscie gdybym kupowal auto tylko dla siebie wtedy wybralbym Navare bo ma fajny meski wyglad .Gdyby mi sie psul pewnie myslalbym o tym jak to ztuningowac aby bylo dobrze .NA szczescie jezdze MIskiem, i niech juz tak zostanie.
Pozdrawiam
Dominges NSX
Jackie - 27-01-2007, 10:05
jerryy, Generalnie jest tak, że chip zmienia ten samochód dość znacznie. Auto jest bardziej elastyczne, ma lepsze osiągi a przy umiejętnej jeździe będzie nawet mniej palił. Główną różnicę odczujesz przy wyprzedzaniu (tak od 60 do ok 130) i to jest bardzo fajna sprawa, natomiast przy 165 kucykach występuje też syndrom Navalli czyli za dużo mocy na kole przy ruszaniu i jak nie masz spiętego 4X4 to zanim ruszysz lekko pogrzebiesz w miejscu To samo przy zakrętach, tył potrafi wyprzedzić przód przy jednym napędzie Poza tym same plusy. Technicznie L200 ma najbardziej do przodu z wielkiej trójki bo: ma stałe 4X4 (ten sam układ co w Pajero, a to nie w kij dmuchał), kontrolę trakcji (przydatną niezwykle przy 165 kucykach) i najnowszą konstrukcyjnie ramę (to jakbyś miał w coś przywalić ) Poza tym to Mitsubishi - jeżli chodzi o właściwości terenowe chyba nic więcej nie muszę dodawać? Navalla to wymysł hiszpańsko-francuski, Toyka niby japoniec ale przy 102 KM to raczej nie konkurent zostaje Misiek. I to jest dobry wybór . Po prostu.
Pozdrawiam
Anonymous - 27-01-2007, 10:24
Auto kupilem u dealera MARGO Mitsubishi ,korzystny leasing . W salonie sredni model navary i sredni model L200 kosztuja niemalze tyle samo-nie rozumiem stwiedzenia nizsze koszty zakupu, moze przy najbardziej wypasionych wersjach jest roznica.
Ksenony fajna rzecz, jednak kosztuja troche chyba co sokolo 12-15 k ,wydaje mi sie ze szyber zbedna rzecz. Masz okno elektryczne z tylu ktore wyciaga cieple powietrze z kabiny i przewietrza ja , a do tego auto klima.Poczekam na odpowiedz rynku tunerow i akcesoriow ,za jakis czas pojawia sie lampy soczewkowe do L200 ,a wtedy zrobic ksenon zadna trudnosc.
Dominges NSX
[ Dodano: 27-01-2007, 10:34 ]
Milo mi byc obok admina i dealera na forum.
Ale troche admin przesadzil z tym patrzeniem tylko w strone 3 diamentow.Fabrycznie biorac wg.mnie Mitsu ma gorsze wlasnosci w terenie niz toyka i navala /mowa o przeswicie i mozliwosci blokady mostow , toyka ma LSD z tylu to lepsze niz proteza mostu z elektronika w mitsu,( ale spokojnie mowie o super select w wersji intense bo w wersji invite mitsu ma blokade.).Troszke pogrzebie w Mitsu jak skonczy sie gwarancja i blokade zrobie sam a przeswit juz powiekszylem.
Na marginesie toyka ma silnik 120 KM a w niedalekiej przyszlosci planuja wstawic motor 3.0 170 KM.
Pozdrowienia
Matejko - 27-01-2007, 10:52
no to ja bym proponowal zeby jeszcze sie jeden uzytkownik wypowiedzial na temat jego nissana - ktory to ma w podpisie jako wlasnie nissan nawala :>
Crensh do tablicy !!
|
|
|