To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CSx Ogólne] olej w skrzyni biegów

arti32 - 01-10-2013, 21:57
Temat postu: [CSx Ogólne] olej w skrzyni biegów
Witam

Mam juz 190yś km w swoim lancerze 1.6 i zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni bo od nowości nie był wymieniany. Jak skąplikowany to zabieg? Gdzie są korki wlewu i spustu oleju ze skrzyni (ewentualnie jakas fota / schemat)? Jakie są zalecane przebiegi na wymianę oleju w skrzyni i jakiego oleju użyć? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia poziomu oleju?

Dzięki za wszelkie podpowiedzi

robertdg - 02-10-2013, 08:11

API GL-4 75W-85W ew 75W-90
Korek wlewu oleju od strony chłodnicy, wniej więcej w połowie wysokości skrzyni - jest to tez zarówno korek inspekcyjny do sprawdzania poziomu oleju
Korek spustowy oleju, na dole skrzyni pod przegubem wewnętrznym po stronie lewej (strona kierowcy LHD)
Przy normalny trybie uzytkowania kontrolowac stan oleju co rok lub 15000km, wymieniać co 7 lat lub 105000km, w cięzki warunkach uzytkowania, kontrola stanu oleju co rok lub 15000km, wymiana co 3 lata lub 45000km. Interwał wymiany w stosunku do tego co następuj pierwsze.

krzychu - 02-10-2013, 08:20

Myślę nad zmieszaniem 2l 75W90 z 1l 75W80 ;)

Też się do tego zabieram.

Uwex - 02-10-2013, 09:08

krzychu- mieszać to ja wolę coś innego niż oleje (choć najlepiej to nic nie mieszać )
:P

krzychu - 02-10-2013, 09:10

Do Evo podobno normalne, że mieszają (oleje RedLine) i podobno te w okolicy 75W85 (ciężko dostępne w tej klasie) najlepiej działają... Oczywiście mam zamiar zmieszać dokładnie ten sam olej tylko w innej klasie lepkości.
Uwex - 02-10-2013, 09:25

Hm...? żeby aż taka była różnica w działaniu ? może warto spróbować :) Z pewnością napiszesz jaki efekt .
cefaloid - 02-10-2013, 13:46

robertdg napisał/a:
API GL-4 75W-85W ew 75W-90


Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory.

mirek38 - 02-10-2013, 13:48

krzychu napisał/a:
Do Evo podobno normalne, że mieszają (oleje RedLine) i podobno te w okolicy 75W85 (ciężko dostępne w tej klasie) najlepiej działają... Oczywiście mam zamiar zmieszać dokładnie ten sam olej tylko w innej klasie lepkości.


Witam

Też się zastanawiałem nad mieszanką, ale w końcu zalałem RedLine MT-85.
Zmieniałem przy przebiegu 96tyś km (jakieś 1.5m-sca temu) , zrobiłem już ok. 1000 km na nim i nie liczyłem na cuda, bo i tak biegi wchodzą lepiej niż we wcześniejszej Carisimie, ale jest stanowczo lepiej niż było i to od razu po zmianie.
Na zimnym oleju, lewarek stawia jeszcze małe opory z 1 na 2, ale jest i tak wg. mnie 2-3x lepiej niż było, moim zdaniem olej jest pierwsza klasa!
Jako że olej jest koloru czerwonego, mechanior robił mi płukankę i dobrze że wziąłem 1L więcej :)
Może nie jest najtańszy, ale jak najbardziej polecam, zmiana na "+",

Pzdr.
Krzysiek

krzychu - 02-10-2013, 14:24

cefaloid napisał/a:
Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory.


No właśnie niby słyszałem, ale z drugiej strony są oleje jakieś super extra full syntetyczne, które spełniają normę GL4/5. Dobre/złe?

[ Dodano: 02-10-2013, 14:33 ]
mirek38 napisał/a:
RedLine MT-85.


A skąd go wziąłeś?

mirek38 - 02-10-2013, 16:14

Załatwiał mi forumowy mechanik, ale paczkę dostałem z firmy 2brally, więc można bezpośrednio z: http://motorsport.2brally...adniowe-redline

Dokładnie to ten olej: http://motorsport.2brally.pl/pl/mt-85.html

Pzdr

cefaloid - 03-10-2013, 20:59

krzychu napisał/a:
cefaloid napisał/a:
Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory.


No właśnie niby słyszałem, ale z drugiej strony są oleje jakieś super extra full syntetyczne, które spełniają normę GL4/5. Dobre/złe?

Dobre. Specyfikacja GL4 jest spełniona czyli nie ma żrących dodatköw które mogły by coś zniszczyć, zastosowano dodatki nie agresywne. Specyfikacja GL 5 spełniona czyli większa wytrzymałość oleju na zerwanie warstwy oleju. Takim olejem jest np Castrol TAF-X, ale pewnie i wiele innych.

75W90 to określenie lepkości oleju.
GLx to określenie z jak dużą siłą mogą na siebie naciskać koła zębate zanim film olejowy zostanie wyciśnięty i nastąpi tarcie. Spełnienie normy GL5 zwykle wymaga użycia dość agresywnych dodatków i tylko dlatego trzeba uważać.

arti32 - 03-10-2013, 21:07

Dzieki za pomoc
Berni1985 - 03-10-2013, 21:53

Po przeczytaniu wątku doszedłem do wniosku że i w moim Lancerze wymienię olej. Wleje chyba Valvoline Max Life 75W90 Gl4 - mam nadzieje że będzię odpowiedni. Mam takie pytanko ile potrzeba zakupić tego oleju do wymiany. Gdzieś znalazłem taką informację, że wchodzi 2,1 litra, ale nie wiem czy te informacje są prawdziwe
yaru23 - 04-10-2013, 10:47

Powinien byc olej przekładniowy: API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90W

Ile trzeba wlać oleju do skrzyni i jaki polecacie poza Valvo i Redline?

cefaloid - 04-10-2013, 11:44

yaru23 napisał/a:
jaki polecacie poza Valvo i Redline?

W poprzednim aucie wlałem Castrol TAF-X GL4/5 75W90 i wszystko było OK.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group