Forum ogólne - zwykły diesel, a benzyna
RalfPi - 03-10-2013, 16:22 Temat postu: zwykły diesel, a benzyna Witam, otóż jakiś czas temu wszedłem w polemikę z kolegą z pracy..
Poszukuję charakterystyki zwykłego diesla, bez turbiny, najlepiej jakiejś sensownej pojemności (np. 2.0) i sensownej mocy - nie zależy mi na wysilonych jednostkach, ale na char. silnika np. z 1998 r. (coś koło tego).
Podejrzewam, że teraz nie robi się już diesli bez turbiny do napędu samochodów.
A jeżeli ktoś chce dorzucić swoje trzy grosze na temat:
stara benzyna vs stary diesel w tych samych gabarytach.. to zapraszam.
krzychu - 03-10-2013, 16:26
Ostatnim popularnym był SDI w koncernie VW.... Pewnie znajdziesz jakiś wykres w necie.
Ale co chcesz dyskutować? diesle bez turbo były na pewno żywotne, ale poza tym to jakie miałyby mieć zalety?
RalfPi - 03-10-2013, 16:52
No właśnie chodzi o przebieg momentu dla konkretnych obrotów..
Znalazłem, że w piku moment dla 2.5l beznyna wynosi 220Nm, a dla 2.5 diesla 160Nm...
To są silnik montowane w mietku W124..
Ale dyskusja dotyczyła wartości momentu ogólnie...
Ja twierdziłem, że w wykresy będą podobne, a zwykła benzyna rozwali w piku diesla..
Uwex - 03-10-2013, 17:59
RalfPi- masz tutaj kilka wykresów z różnych silników, może coś znajdziesz ? Jak już otworzysz linka z konkretnym autem, to pod nazwą auta w zakładkach są szczegółowe informacje.
JCH - 03-10-2013, 18:45
W tamtych latach popularne były 1.6 D w Golfach i pewnie były też benzyny o takiej pojemności. Na pewno były 1.4 więc też zbliżony silnik.
Ojciec miał Escorta 1.6D a były też 1.8D więc trzeba by poszukać jakie benzynowe były w Fordach. Ale to trochę wcześniejsze lata.... przełom 80/90 lat.
Opel też miał takiego typowego klekota 1.6 D. Jakie były benzynowe
Fragu - 03-10-2013, 20:12
1.9d renault/citroen
krzychu - 04-10-2013, 06:55
RalfPi napisał/a: |
To są silnik montowane w mietku W124..
|
A jaki system zasilania? Bo z początku to były komory wirowe i komory wstępne, a dopiero wtrysk bezpośredni był w miarę sensowny...
W benzynie czy to gaźnik czy wtrysk jednopunktowy czy wielopunktowy na samej mocy nie było za dużej różnic.
Tu masz skodę 1,9 SDI:
http://vtech.pl/katalog/c...9-SDI-50kW-68KM
A tutaj Skoda 1,8 MPI zdaje się:
http://vtech.pl/katalog/c...-1.8-92kW-125KM
Czyli podobne generacji silników...
RalfPi - 04-10-2013, 07:32
Dzięki UWEX - czegoś takiego szukałem!
poszukam odpowiedniego silnika.
Dziękuję Panowie.
krzychu napisał/a: | wtrysk bezpośredni |
Wydaje mi się, że wtrysk bezpośredni - ale nie powalało stosunkiem P/V = 90KM/2.5l :O
[ Dodano: 04-10-2013, 07:35 ]
TO zapytam jeszcze, czy ktoś zna choć trochę szczegóły techniczne (dotyczące konstrukcji i oprogramowani), a w zasadzie wytyczne projektowania silinków (raczej poszukuję pigułki), dlaczego diesel ma taką, a turbo-diesel taką, a benzyna jeszcze inna char. mech.
Dzięki raz jeszcze!
Tomek - 04-10-2013, 08:53
wujek miał Opla Kadetta 1 kombi 1.6 D bez turbo
auto było w idealnym stanie mechanicznie (nawet po 23 latach), a większego muła nie widziałem w swoim życiu
Jaro1974 - 04-10-2013, 09:03
Nie wiem czy to coś pomoże ale zaryzykuję i wkleję. Informacja dotyczy wszystkich modeli golfa drugiej generacji z pełną gamą silników.
Proszę oto link:
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/
|
|
|