To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Stozkowy filtr powietrza

Anonymous - 11-10-2005, 00:10
Temat postu: [CA4A 1.6] Stozkowy filtr powietrza
Posiadam colta CA0 i chcialbym zamontowac w nim stozkowy filtr powietrza. Nie chodzi mi o poprawienie momentu obrotowego czy podwyzszenie mocy , ale o ten "ryk", ktory auto wytwarza przy wkrecaniu sie na obroty. Bylem dzisisaj w sklepie tuningowym i dowiedzialem sie ze moge taki stozek (uniwersalny) nabyc za 139zl + zestaw czyszczacy 49zl. Przed zakupem chcialbym sie dowiedziec jakie moge napotkac klopoty zwiazane z montarzem , na co zwrocic uwage i przedewszystkim czy auto nie bedzie spala wiecej benzyny po jego zalozeniu.
TommiCrazy - 11-10-2005, 00:35

a wiec.. ja załozyłem stożek w oryinalne miesce filtra . kupiłem porzadny firmowy, dotego w aucie zmieniłem układ komplenty wydechowy na przelotowy i niezuwazyłem znaczących zmian w przyspieszeniu a kasa wydana :) dzwiek mi tez się wiele niezmienił poza rykiem od przelotowego tłumika ..... jesli chce ten fajny basik filtra powietrza to trza by założyć stozek zewnętrzny.... no i przydał by się nawiew na stożek..osłona od ciepłego powietrza.. ostatnio widziałem jak w aucie TUNINGOWCY upachli stożek jakies 15 cm od kolektora :D takie tuning pełną parą , ciepłe powietrze się da weznaki... aha i lpg nieznosi stożków.. ja mam lpg dlatego moge zapomniec o nawiewie dynamicznym.
Anonymous - 11-10-2005, 09:25

Z montażem nie ma żadnych problemów. Ważne tylko, by dobrać odpowiednią średnicę kołnierza lub zaopatrzyć się w odpowiednią redukcję. Do montażu potrzebujesz tylko wkrętaka krzyżowego i - ewentualnie - klucza 10. Odkręcasz obejmę przy obudowie oryginalnego filtra, ściągasz rurę, wyciągasz oryginalny filtr i prawą (patrząc od przodu auta) część obudowy filtra. Jest zamocowana za pomocą dwóch zaczepów na dole. Na rurę nakładasz stożek z obejmą i dokręcasz. I po całym montażu. Operacja trwa 10-15 minut. Dobrze byloby zrobić izolację cieplną - tak, jak wspominał Tommi.
TommiCrazy napisał/a:
aha i lpg nieznosi stożków.. ja mam lpg dlatego moge zapomniec o nawiewie dynamicznym.

A to dlaczego? Ważny jest odpowiednie dobór stożka. O szczegóły zapytaj Cimona102. On ma stożek i LPG i nie ma z tym żadnych problemów.

TommiCrazy - 11-10-2005, 10:32

ja też mam stożek. K&N oryginalnego do silników 2.0 4g63 bez zadnych redukcji i przejsciowek, poprostu dedykowna seria ale fakt jest taki ze lpg zgasnie jak tylko podejdziesz i porzadnie dmuchniesz w filtr ( w dolot)
Stożek to filter typ HIGH FLOW czyli o wysokim przepływie..na benzynie to ma sens duzy..bo zwiekszasz jeszcze dolot i momęt się poprawi..jednak tym samym zdławi mieszanke gazu. ja to zmieniłem ale musiałem zrezygnować z poprawy osiągów bo by mi auto gasło..wiec mam sobei taki filter od tak sobie

Anonymous - 11-10-2005, 11:06

U Szymka chyba jest jakaś redukcja. Ale to juz on musiałby się wypowiedzieć, jak to dokładnie wygląda. Autko mu łądnie chodzi, nie dławi się i nie gaśnie. A może to ma też związek z przepływomierzem?? U niego przepływki nie ma.
Anonymous - 11-10-2005, 11:41

a jak ze spalaniem? zwieksza sie czy bez zmian?
Anonymous - 11-10-2005, 11:47

mikineo napisał/a:
a jak ze spalaniem? zwieksza sie czy bez zmian?

Jeśli jest róznica w spalaniu, to niezauważalna. Smutna prawda jest taka: samochód zasilany jest paliwem, a nie powietrzem.

Anonymous - 11-10-2005, 12:49

:twisted: Witam.Jak Grzes napisal ja mam LPG i stozek(JR).Mialem problemik na samym poczatku.Za duzo lapalo powietrza,ale mi gazownik lekko przytkal zaraz przez mixerem (wstawil mala zwezke) i gra gitara.Jezdze juz tak 3 lata i wsio gra.Wiec LPG + stozek nie ma problemu.Kwestia wyregulowania, a doznania akustyczne bardzo mile(prawda Grzesiu?)
ps.Nie dajcie sie naciagac na zestawy czyszczace.wystarczy szczota i plyn (np do mycia naczyn) :lol:
pozdrawiam :wink:

Anonymous - 11-10-2005, 13:15

cimon102 napisał/a:
doznania akustyczne bardzo mile(prawda Grzesiu?)

A jakże!! :lol: Nie wiem, czy dotyczy to wszystkich stożków, ale np. mój jest cichy przy "normalnej" jeździe. Nie daje efektu wycia czy charczenia, co bardzo mi sie w nim podoba. Głośno zaczyna byc od ok. 5t rpm.
cimon102 napisał/a:
ps.Nie dajcie sie naciagac na zestawy czyszczace.wystarczy szczota i plyn (np do mycia naczyn)
Racja. Marketing robi swoje. W dodatku te zestawy czyszczące nie są wcale takie tanie.
cimon102 napisał/a:
gra gitara.
To stwierdzenie pretenduje do miana tekstu kultowego. No wiesz - kult sakralny i takie tam :mrgreen:
TommiCrazy - 11-10-2005, 14:39

życze udanego uzytkowania płynu do naczyn........... ja jednak zostane przy środkach czyszczących. niepto zaa kawałek bawełny dałem 200zł zeby zniszczyc jej powieżchnie szczotką i wodą ..pozdro !!

a zwęzka w dolocie zmniejsza elatycznosc także na benzynie !!! dlatego niektórzy stosują blosa...słaniam się ku temu gadzetowi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group