Outlander II GEN Techniczne - [2.2 DID Mivec] Geometria kół - ścinanie przednich opon
jan_outII - 04-10-2013, 10:05 Temat postu: [2.2 DID Mivec] Geometria kół - ścinanie przednich opon Witam,
W tym roku walczę z geometrią kół w moim aucie. Problem uwidacznia się poprzez ścinanie zewnętrznych krawędzi przednich opon. W tym roku założyłem nowe letnie opony (Continental ContiCrossContact UHP) i bardzo ładnie widać, że zewnętrzne krawędzie przednich opon są starte w porównaniu z wewnętrznymi krawędziami. Geometria kół była sprawdzana i korygowana już trzy razy (w ASO) w tym roku ale nie widać poprawy.
Zgłosiłem ten problem a ASO i wczoraj odbierając auto usłyszałem, że moje problemy są przez ustawienie napędu na 4WD i jazda po drogach asfaltowych, kiedy nie jest ślizgo. Powiem że "lekko" zamurowało mnie to. Kupując auto z 4WD (dopłacasz za napęd) i nie możesz go używać bo on powoduje nierównomierne ścieranie przednich opon. Obecnie wygląda to tak, że jeśli chcesz używać 4WD to wymieniaj opony co 1-2 lata lub nie używaj 4WD. Dodatkowo na jakiej podstawie stwierdzili, że cały czas używałem 4WD jest dla mnie zagadką. W rzeczywistości 4WD włączyłem niedawno - cały okres wakacyjny na 2WD. Nadmienie, że zrobiłem na nich około 7tyś km. W związku z tą całą sytuacją proszę o odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Czy też macie taki problem z przednimi oponami? Szczególnie kieruje pytanie do właścicieli 2.2 Mivec.
2. Czy latem (kiedy nie jest ślizgo) używacie 4WD?
3. Co z tym fantem zrobić? Walczyć dalej z ASO, czy darować sobie i jeździć na 2WD.
4. Jak zmusić ASO do rozwiązania zaistniałej sytuacji? Nie po to kupiłem auto z 4WD aby nie korzystać z tego.
5. Czy może to być problem z samymi oponami? Może inny producent/model opon rozwiąże ten problem?
6. Jeśli geometria jest OK to co jeszcze można sprawdzić?
Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
tomko - 04-10-2013, 14:40
he, he kolesie z ASO sa w stanie wymyślić każdą, nawet najbardziej idiotyczną bajeczkę żeby tylko nie naprawić ewidentnie uszkodzonego auta
Ja mam przejechane od nowości 70 kkm na fabrycznych oponach (zima na zmiane) i wszystko na 4 WD a opony zużyte są równomiernie.
Bzdury Ci wciskają !!!
Powstrzymaj się od wulgaryzmów.
borsak1 - 04-10-2013, 15:22
jan_outII napisał/a: | Jak zmusić ASO do rozwiązania zaistniałej sytuacji? Nie po to kupiłem auto z 4WD aby nie korzystać z tego. | - nastrasz ich TVN Turbo kamerą, jakimś niezależnym rzeczoiznawcą i na piśmie na gębę to mozesz z soasiadem na piwo się umawiać. na piśmie mają Ci napisać z jakiego powodu tnie Ci opony, jeśli jak twierdzą to wina napędu to bronisz się kolegami z forum (mało skuteczne) homologacją na 4WD !!!
Dałeś się od tak spławić takim tekstem, bose po co wy do tego ASO jeździcie. Wczoraj rozmawiałem ze znajomym, pracował u słunnego dealera BMW w Wawie myślę że wiemy o którego chodzi, jak lecimy na wschód po prawqej koło mc donalda , jak się okazało przez wiele lat serwis tam polegał na kasowaniu inspekcji olejowej, nawet nikt żadnego oleju nie zmieniał . Podziwiam was za waszą zatrwałość w utrzymywaniu finansowym ASO. Bo gdy przyjdzie co do czego to i tak każdy buli ze aż miło , bo gwarancja czegoś tam nie obejmuje, albo napęd ma scinać opony.
jan_outII - 07-10-2013, 14:25
Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Obecnie mam zaplanowaną wizytę w piątek. Oczywiście wszystko od tej chwili na piśmie. Zobaczymy co i jak.
Myslałem, żeby udać się do innego ASO (mam jeszcze gwarancje do marca 2014) ale nie jestem pewien czy to coś pomorze. Chyba będę się kontaktował z importerem.
Na pewno tego tak nie zostawie.
rezon - 07-10-2013, 15:29
Udaj się jeszcze do innego ASO. Z Mitsubishi wszystko wyłącznie na piśmie. Wizyta w celu zgłoszenia usterki = potwierdzenie zgłoszenia. Żądaj usunięcia usterki skutkującej ścinaniem opon - prawdopodobnie trzeba po prostu ustawić geometrię za kilkaset zł. Też wymyślili - ścinanie opon bo 4WD przejechałem 155kkm praktycznie cały czas w trybie 4WD Auto i opony to mi zużywało, a nie ścinało. Teraz też mam w Superbie 4WD i jakoś nie tnie mi opon.
Jak odmówią Ci naprawy to a/ miejski rzecznik praw konsumenta (jak masz na siebie autko) b/ rzeczoznawca, prawnik i oficjalne wezwanie do usunięcia usterki (jak masz auto na firmę). Zażądaj też wymiany opon - zużycie powstało w wyniku usterki samochodu. Nie zaszkodziłoby mieć też potwierdzenie na piśmie odmowy naprawy i stwierdzenia, że ścinanie opon jest właściwe dla napędu 4WD od ASO, które posłało Cię na drzewo.
tomko napisał/a: | he, he kolesie z ASO sa w stanie wymyślić każdą, nawet najbardziej idiotyczną bajeczkę żeby tylko nie naprawić ewidentnie uszkodzonego auta Ja mam przejechane od nowości 70 kkm na fabrycznych oponach (zima na zmiane) i wszystko na 4 WD a opony zużyte są równomiernie.
Bzdury Ci wciskają !!!
Powstrzymaj się od wulgaryzmów. | +1
jan_outII - 15-10-2013, 12:03
Witam,
Ciąg dalszy mojej walki z geometrią kół.
Podczas następnej wizyty w ASO i dość mocnej dyskusji odnośnie 4WD (dzięki wszystkim za podpowiedzi - bardzo pomogło żądanie pisemnej opinii na ten temat) i jego stosowania ASO ponownie przyjęło zlecenie naprawy. Tym razem mechanicy się przyłożyli i znaleźli przyczynę:
zły kąt PK i WSZ dla prawego i lewego koła. Kąt PK został skorygowany a WSZ niestety jest bez możliwości regulacji.
Tutaj może być problem - zaproponowali naprawę poprzez wymianę poszczególnych elementów zawieszenia (amory, wahacze itd.) oczywiście koszty idą w tysiące. Auto ma 47 tyś km i jest prowadzone tylko przeze mnie. W tym czasie nie było żadnej kolizji drogowej a nawet kontaktu z wielką dziurą - felgi proste od nowości. Czy normalne użytkowanie auta na polskich standardowych dziurach może powodować przesunięcie przednich kół? Jakoś nie mogę w to uwierzyć.
Sprawa stanęła na tym, że ASO konsultuje z MMC, kto pokryje koszty naprawy.
Czy uważacie, że ASO powinno wymienić również opony w związku z tym, że moje zlecenie naprawy geometrii z marca tego roku zostało źle zrealizowane w skutek, czego opony zostały zniszczone w sezonie letnim? Mam wynik pomiaru po ich naprawie, gdzie kąt PK odbiega od normy.
Dodatkowo mam jeszcze problem z DPFem - wypala mi się, co 80 km. W tym tygodniu ma być wgrany nowy soft. Oczywiście stan oleju jest znacznie powyżej maxa. Czy w takim przypadku nie powinni również wymienić olej i filtr oleju? Od ostatniego przeglądu przejechałem około 3tyś km. Wiem, że olej nie podlega gwarancji, ale jego wymiana jest podyktowana nie przeglądem a wadliwym działaniem DPF-u. Co o tym sądzicie?
Pozdrowienia
rezon - 15-10-2013, 14:52
jan_outII napisał/a: | W tym czasie nie było żadnej kolizji drogowej a nawet kontaktu z wielką dziurą - felgi proste od nowości. Czy normalne użytkowanie auta na polskich standardowych dziurach może powodować przesunięcie przednich kół? |
jan_outII napisał/a: | zły kąt PK i WSZ dla prawego i lewego koła | raczej było już tak od początku. Masz mały przebieg to i trudno było zauważyć. Autko masz na gwarancji? Masz na firmę czy prywatnie? Bo ja biorąc pod uwagę swoje doświadczenia z MMC przestałym się bawić osobiście i zlecił prowadzenie korespondencji albo prawnikowi albo miejskiemu rzecznikowi praw konsumenta. Skoro opony zostały zniszczone wskutek nieprawidłowej naprawy to oczywiste jest, że poniosłeś szkodę. A zatem odszkodowanie należy się jak psu zupa.
jan_outII napisał/a: | Dodatkowo mam jeszcze problem z DPFem - wypala mi się, co 80 km. W tym tygodniu ma być wgrany nowy soft. Oczywiście stan oleju jest znacznie powyżej maxa. | Co szkodzi Ci zażądać wymiany oleju i filtra. Jak odmówią - niech napiszą, że olej silnikowy uzupełniony olejem napędowym nie stanowi zagrożenia dla trwałości podzespołów silnika, albo że wadliwe działanie programu lub czujników DPF skutkujące wypalaniem co 80km nie miało wpływu na pogorszenie jakości oleju po 3kkm.
bonito - 16-10-2013, 08:26
Też radzę nie bawić się w grzeczną korespondencję, tylko włączyć prawnika.
Jeżeli nie ma śladów uszkodzeń zewnętrznych na elementach zawieszenia, to na pewno jest to wada fabryczna i jako taka do usunięcia na gwarancji, nawet jeżeli mieliby ci wymienić pół samochodu.
bonito
tomekrvf - 17-10-2013, 21:09
Możesz podać jakie są zmierzone kąty pochylenia przednich kół?
jan_outII - 21-10-2013, 15:39
Pochylenie koła
L: 0 stopni 36' po korekcji 0 stopni 30' po kolejnej korekcji 0i24' i po ostatniej 0i18'
P: 0 stopni 0' po korekcji 0 stopni 12' po kolejnej korekcji 0i12' i po ostatniej 0i12'
Specyfikacja to od -0 stopni 40' do 0 stopni i 20'
WSZ
podczs wszyskich poprzednich zleceniach nie był mierzony. Dopiero na ostaniej wizycie (po awanturze) i wynosi:
L: 2 stopnie 36'
P: 2 stopnie 12'
Specyfikacja to od 2 stopnie 45' do 3 stopnie 45'
tomekrvf - 21-10-2013, 23:33
Pochylenie przednich kół powinno mieścić się pomiędzy -0stopni10' do +0stopni50' (róznica między stronami do 30'). I wygląda na to że wszysko w Twoim aucie jest OK.
W Outlanderze pochylenie przednich kół jest na "+" i przy dynamicznej jeździe będzie zjadało opony od zewnątrz. Identyczny problem ma Outlander parkujący obok mnie w garażu.
Rozwiązanie jest jedno: zmienić pochylenie kół na "-". Jako że jest to element nieregulowany,jedyną metodą jest zmiana górnej śruby mocującej kolumnę McPhersona do zwrotnicy, na taką o mniejszej średnicy. Tak to robi Toyota. Pytanie jest jedno, jak na te manewry zareaguje ESP.
Ta kto wygląda w Toyocie
http://www.toyodiy.com/pa...WAEHW_4802.html
rezon - 22-10-2013, 07:55
jan_outII napisał/a: | Pochylenie koła
L: 0 stopni 36' po korekcji 0 stopni 30' po kolejnej korekcji 0i24' i po ostatniej 0i18'
P: 0 stopni 0' po korekcji 0 stopni 12' po kolejnej korekcji 0i12' i po ostatniej 0i12'
Specyfikacja to od -0 stopni 40' do 0 stopni i 20'
WSZ
podczs wszyskich poprzednich zleceniach nie był mierzony. Dopiero na ostaniej wizycie (po awanturze) i wynosi:
L: 2 stopnie 36'
P: 2 stopnie 12'
Specyfikacja to od 2 stopnie 45' do 3 stopnie 45' | dopiero po ostatniej wizycie masz w miarę OK. Lewe koło wychodziło po za zakres tolerancji i samochód wyjeżdżał z ASO jako w pełni sprawny bez informowania klienta o niedociągnięciach.
tomekrvf napisał/a: | W Outlanderze pochylenie przednich kół jest na "+" i przy dynamicznej jeździe będzie zjadało opony od zewnątrz. | wyłącznie przy dynamicznej jeździe. Tak jak pisałem jeżdżę raczej dynamicznie i nie miałem problemów ze ścinaniem opon. 2 komplety zjechałem po prostu do mojego min. bieżnika (wyższy niż ustawowy) i kolejne dwa używane przez rok. Zużycie było równomierne poprzecznie, większe na przodzie.
Znajomy jeździ spokojnie i też zjechał po prostu komplet letnich - nie były ścięte od zewnątrz. Zimowe dojeżdża i też są równomiernie zużyte
jan_outII - 20-11-2013, 15:01
No to dalsza część mojej opowieści:
Ponowne wizyty w ASO przyniosły następujący skutek:
1. Odnośnie wypalania DPF ca 80km - czekałem dwa tygodnie na nowy soft (dwukrotne wcześniejsze wizyty potwierdziły niepoprawne działanie DPFu). Podczas ostatniej trzeciej wizyty miał zostać wgrany nowy soft ale podczas odbioru usłyszałem, że mechanik nic nie zrobił bo komputer wykazał, że ostatnie wypalenie było 400km temu i przewidywane następne wypalenie za 500km. Oczywiście konfliktowa wymiany oleju z powodu źle działającego DPFu już nie istnieje bo przecież DPF działał cały czas poprawnie. Wcześniejsze odczyty z komputera są już niedostępne.
Czy wiecie może czy podłączenie kompa do auta pokarze kiedy był robiony upgrade softu?
2. Odnośnie ścinania przednich kół. Nie mam jeszcze odpowiedzi z ASO co z kątem WSZ (który jest niepoprawny i zarazem nienastawialny). Generalnie odbija się o to kto ma za to zapłacić. Ja utrzymuje,że jest to problem od samego początku i żądam naprawy gwarancyjnej a ASO zrobi to po uzyskaniu zgody z centrali. Jeśli nie to uszkodzenie powstało poprzez dziury i kwalifikowane jako eksploatacyjne. Po sugestii, aby przynajmniej kąt PK przestawili na lekko ujemny (podczas wizyty z DPF) stwierdzili, że zerkną na to. Wynik był zaskoczeniem dla mnie. Stwierdzono wówczas, że przyczyną moich problemów z przednimi oponami jest wada napędu tylnej osi (jakieś sprzęgła - generalnie wymiana tylnego mostu bez obudowy - same bebechy). Stwierdzili, że cały czas jeździłem na 4WDLock mimo innych ustawień na sterowniku. Powiem szczerze, że czekałem z niecierpliwością, czy wymiana będzie na gwarancji ale właśnie wczoraj dostałem info z ASO, że będą robić na gwarancji. Oczywiście temat kąta WSZ jest odsunięty na później. A tak dla ciekawych to koszt tej wymiany oscyluje około 12tyś PLN.
Czy myślicie, że ten napęd może wpływać na przednie opony bo ja nie jestem przekonany do końca?
Pzdr
mitsu00 - 20-11-2013, 15:04
jan_outII napisał/a: | Czy wiecie może czy podłączenie kompa do auta pokarze kiedy był robiony upgrade softu? | Sterownik silnika rejestruje wszystkie zmiany oprogramowania. Tester MUT III to wykaze.
rezon - 21-11-2013, 07:40
jan_outII napisał/a: | Stwierdzili, że cały czas jeździłem na 4WDLock mimo innych ustawień na sterowniku. Powiem szczerze, że czekałem z niecierpliwością, czy wymiana będzie na gwarancji ale właśnie wczoraj dostałem info z ASO, że będą robić na gwarancji. | to jest urok posiadania Mitsubishi - tyle miłych niespodzianek Gratisy przy zakupie, gratisy przy serwisowaniu i oczywiste naprawy ewidentnych wad fabrycznych - też z gwarancji, a nie z kieszeni
|
|
|