To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Tylnia oś nie hamuje!!! pomocy!

Anonymous - 20-01-2007, 15:51
Temat postu: Tylnia oś nie hamuje!!! pomocy!
Tylnia oś nie hamuje, czy jest reduktor cisnienia? Co moze byc powodem mojej awarii? Prosze o rade!!! Pomocy!
Anonymous - 20-01-2007, 20:27

Witam,

A poziom płynu hamulcowego nie jest za niski? Czy przód hamuje normalnie, mocno i bez opóźnień? Czy przypadkiem nie zapala się kontrolka ABS?

Pozdrawiam.

Anonymous - 20-01-2007, 21:13

Stan plynu w pozadku , z przodem wszystko ok, nie pali sie kontrolka!! a do tego caly uklad byl odpowietrzany!!
Anonymous - 20-01-2007, 21:24

Witam!
Sprawdziłbym stan zacisków tylnych,tłoczki a w szczególności prowadnice które są pod gumowymi osłonami.U mnie były tak zapieczone ,że hamulców z tyłu prawie nie było.Należy uważać przy demontażu w takim przypadku gdy są zapieczone bo bardzo łatwo jest to ukręcić, dosłownie rozpada się w rękach.Nic na siłę ,odrdzewiacz niezbędny.Pozdrawiam.

Anonymous - 21-01-2007, 08:21

twojstary1989 napisał/a:
Stan plynu w pozadku , z przodem wszystko ok, nie pali sie kontrolka!! a do tego caly uklad byl odpowietrzany!!


Wygląda na to, że tłoczki w głównym cylinderku są ok. Może faktycznie sprawdź stan tylnych zacisków. Co prawda raczej nie zacierają się tak nagle, ale w przypadku tyłu ciężko odczuć różnicę w hamowaniu - więc może wysiadały już od jakiegoś czasu...

Pozdrawiam.

Anonymous - 21-01-2007, 09:14

PaweMa napisał/a:
Witam!
Sprawdziłbym stan zacisków tylnych,tłoczki a w szczególności prowadnice które są pod gumowymi osłonami.U mnie były tak zapieczone ,że hamulców z tyłu prawie nie było.Należy uważać przy demontażu w takim przypadku gdy są zapieczone bo bardzo łatwo jest to ukręcić, dosłownie rozpada się w rękach.Nic na siłę ,odrdzewiacz niezbędny.Pozdrawiam.


Nic z tych rzeczy!! Wszystko bylo sprawdzane, a klocki zostaly wymienione!! Prowadnice dzialaja prawidlowo!

[ Dodano: 21-01-2007, 19:30 ]
A czy wystepuje w tym modelu korektor hamowania, jezeli tak to gdzie mam go szukac ??

Anonymous - 22-01-2007, 01:10

twojstary1989 napisał/a:
A czy wystepuje w tym modelu korektor hamowania, jezeli tak to gdzie mam go szukac ??


Ja bynamiej takowego nie widziałem. Regulacji cisnienia dokonuje się regulując wysuniecie trzpienia popychajacego tłoczki w głównym cylinderku (ten ze zbiorniczkiem). Dodatkowo jest jeszcze zaworek regulacyjny (awaryjny) podciśnienia w rurze biegnącej od zbiornika pociśnienia do kolektora. Przyczyną może byc po prostu zły stan samego cylinderka i tłoczków - jeśli poprzedni właściciel auta długo nie wymieniał płynu hamulcowego i mocno go "rozwodnił" wszystko w środku będzie mocno zardzewiałe... Ale to tylko przypuszczenia, nie sprawdzisz nie będziesz wiedział. Jakoś nie mam innego pomysłu co też może twojej sigmie dolegać, ja na szczęście nie miałem takich problemów. Wrzuciłem Ci natomiast poglądową serwisówkę odnosnie w/w operacji, znajdziesz ją tu:

LINKA

Pozdrawiam.

Hubeeert - 22-01-2007, 01:14

Chi-Man, korektor powinien byc. W wiekszosci samochodow ktore znam jest z tylu na przewodach hamulcowych.
Anonymous - 22-01-2007, 08:06

i z tego co się orientuję jest właśnie przed tylną osią (na wysokości siedzeń tylnych). Jak to wyglada nie wiem bo nigdy nie miałem z tym problemu ale kiedyś jak wymieniali mi hamulce z przodu to sprawdzali również przewody hamulcowe i pokazywali mi coś takiego i nazwali to korektor hamulców tylnych....
Anonymous - 22-01-2007, 13:33

Hah, no proszę człowiek uczy się przez całe życie ;) No to mamy prawdopodobnie winowajcę całego zamieszania. Pomyśleć, że o mały włos nie nakłoniłem "starego" do rozbiórki całego układu hamulcowego...to by była dopiero przysługa niedźwiedzia :wink:
Ale w końcu to miśkowe forum :P (ot taki poniedziałkowy żarcik)

pozdrawiam.

Anonymous - 24-01-2007, 18:35

Ok! A może mi ktos podac, jakas dokladniejsza lokalizacje tego korektora hamulcow? Bo mam problemy z jego odnalezieniem!!
Hubeeert - 24-01-2007, 22:17

Musisz zajrzec pod samochod - na wysokosci tylnej kanapy na przewodach hamulcowych masz takie cylinderki - w kazdym razie cos podobnego - to jest to
Anonymous - 25-01-2007, 22:49

No i napewno musi byc polaczone prętem ruchomym z tylną belką.
Im bardziej dupcia się podnosi przy hamowaniu tym bardziej ten reduktorek odcina ciśnienie z tylnej osi.

Anonymous - 27-01-2007, 18:07

Usterka wykryta i naprawiona!! Dzięki za wasze posty!! lecz przyczyna nie byl korektor hamowania, gdyż on tylko przy hydropneumatycznym zawieszeniu, a ja takowego nie posiadam! Wadą byla pompa hamulcowa!! pff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group