Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU
thefirm - 08-10-2013, 22:37 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU Witajcie Panowie,
W temacie odnośnie oleju do cari jest ogromna zamota, dlatego chciałbym zapytać tutaj.
Moja Cari ma 210kkm. Przebieg jest wg mnie realny, bo zużycie auta jest niewielkie.
Mam go od 180kkm, prawie 2 lata - sprowadziłem bezpośrednio z Niemiec.
Niestety nie wiem jaki olej był zalany, dlatego też zmieniłem na Castrol Magnatec 10w40.
Po kilku msc wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo już przy zakupie był lekko widoczny wyciek.
Stukanie popychaczy średnie, aczkolwiek na zimnym występuje.
Na początku było okey, po jakimś czasie musiałem dolać oleju bo łykał go coraz śmielej.
Odbyłem dwie wymiany oleju, średnio bierze ok 1 litr na 4-5tys km.
Wydaje mi się że to dużo, dlatego chciałem zamienić na olej Total Quartz 7000 który jest syntetykiem. Mam ten olej już kupiony - 4litry.
Wasza opinia ?
Również pytanie którego nie znalazłem w temacie o oleju - ile wchodzi oleju do tego silnika ?
Pozdrawiam, dzięki
glina - 09-10-2013, 00:41
tutaj duza lektura o olejach... http://forum.mitsumaniaki...6554&start=1410
i pojemnosc tutaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57303
rasiak1980 - 12-11-2013, 21:58
Ja bym nie ryzykowal można owszem zmienić z polsyntetyka na syntetyk ale warunkiem jest dobry stan silnika gdzie od wymiany do wymiany 10-12 tys km nie weźmie ci więcej jak 0,5 litra wlejesz syntetyk to możesz się liczyć z tym ze ci będzie brał litra na 1000 jak nie lepiej
plecho1 - 12-11-2013, 22:02
A dlaczego syntetyka będzie brał więcej niż kiepskiego półsyntetyka? Jakoś to nieracjonalne, syntetyk ma lepsze parametry więc powinien lepiej smarować i dłużej trzymać parametry.
rasiak1980 - 13-11-2013, 01:08
Ano dla tego ze syntetyk o tych samych parametrach ma większe współczynniki lepkości kinematycznej jest rzadszy i jeżeli gubi polsyntetyk to syntetyk będzie bardziej gubiło chyba ze naleje np syntetyk 15w50 poza tym zawiera znacznie więcej dyspergentow przez co rozpuszcza laki i osady które uszczelniająca silnik. Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life. Zawierają one kompozycje które pomagają utrzymać w dobrej kondycji zmęczone życiem gumowe elementy jak np uszczelniacze wału. Miałem w drugim samochodzie i tam mi podciekal wlasnie wal na uszczelniaczu po nalaniu jakby mniej cieklo ale może to subiektywne odczucie niemniej od wymiany do wymiany z cieknacym uszczrlniaczem ubywal mi równo litr w v6 która sama z siebie bierze olej
sebkin - 13-11-2013, 13:21
rasiak1980 napisał/a: | Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life. | W GDI ten olej nie zdaje egzaminu, po 2000km popychacze waliły jak oszalałe. Przy bezpośrednim wtrysku olej musi być naprawdę bardzo dobrej jakości, ponieważ dłużej trzyma swoje pierwotne właściwości. Śmiało zmieniaj z półsyntetyka na pełny, to że zacznie bardziej brać olej to tylko teoria w praktyce to chyba nigdy się nie sprawdziło. Jak tak zrobiłem i silnikowi wyszło to na lepsze.
DarknesS - 14-11-2013, 09:56
sebkin napisał/a: | rasiak1980 napisał/a: | Do silników z dużymi przebiegami są specjalne oleje np bardzo dobry valvoline Max life. | W GDI ten olej nie zdaje egzaminu, po 2000km popychacze waliły jak oszalałe. Przy bezpośrednim wtrysku olej musi być naprawdę bardzo dobrej jakości, ponieważ dłużej trzyma swoje pierwotne właściwości. Śmiało zmieniaj z półsyntetyka na pełny, to że zacznie bardziej brać olej to tylko teoria w praktyce to chyba nigdy się nie sprawdziło. Jak tak zrobiłem i silnikowi wyszło to na lepsze. |
Też jestem po zabiegu przechodzenia z pół na pełny syntetyk i ubytków oleju nie widzę
Dudi84 - 14-11-2013, 13:48
Wkrótce sam zamierzam zmienić z półsyntetyka Mobila 10w40 na bardzo chwalony syntetyk Motul 8100 x-cess 5w40, szczególnie za to że wycisza silnik, bo u mnie klepią hydropopychacze i może to coś pomoże i teraz zaczynam się zastanawiać, bo u mnie bierze 1L na 10000km, czy nie bedzie brał więcej. Chociaż z tego co czytałem gdzie indziej ponoć lepszy olej czasami powoduje to że olej przestaje ubywać. To jak to jest w końcu?
radek8622 - 17-11-2013, 09:29
nie spróbujesz nie będziesz wiedział:)
pieszczoch - 17-11-2013, 12:27
ja słyszałem, od mechanika, że nie powinno się zmieniać oleju ze słabszego na lepszy, tj z minerala na półsyntetyk/ syntetyk a półsystetyku na pełen syntetyk. Nie pamiętam o co tam szło, ale podobno to nie zrobi dobrze dla silnika
plecho1 - 17-11-2013, 13:24
Lepszy olej na pewno zrobi lepiej dla silnika niż gorszy, Ja zmieniłem tak (z półsyntetyka na syntetyk) już w dwóch autach. Nie odczułem żadnego negatywnego skutku a wręcz odwrotnie, oleju zaczęło mniej ubywać. Obecnie mam Mobila 0W40.
Dudi84 - 17-11-2013, 13:31
Dzięki za konkretną odpowiedź popartą własną praktyką, bo właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem Wkrótce po konsultacji jeszcze z moim mechanikiem zrobie wymianę i dam znać jaki to przyniosło efekt
plecho1 - 17-11-2013, 15:10
Pierwszym autem była Carisma GDI a teraz obecna. Brejdak też zalał syntetyka już czwarty raz do Carismy 1.6. Na forum jest o tym multum tematów i wielu ludzi się w nich wypowiada o samych pozytywach z przejścia na lepsze oleje.
ross - 17-11-2013, 19:17
Zmiana oleju na lepszy może być szkodliwa dla silnika , ponieważ silnik GDI z natury jest w środku brudny lepszy olej posiada większą właściwość spłukującą i lepiej rozpuszcza nagary co może mieć bardzo negatywny wpływ dla żywotności silnika. Ja nie zmieniam oleju na lepszy klasowo.
radek8622 - 17-11-2013, 19:29
ja tam zalałem swoje GDI według zaleceń dla klasy.Ale full syntetyk millers 5W40.Przechodziłem z 10W40 i z tego co mogę powiedzieć lepsza praca silnika,w zimie nie miał tak ciężkiego startu i klepania popychaczy poza tym nie brał oleju.
|
|
|