L200 Techniczne od 2006r - Duszę się przy 2000 rpm + lampki wyłączonej kontroli trakcji
grabtool - 09-10-2013, 15:45 Temat postu: Duszę się przy 2000 rpm + lampki wyłączonej kontroli trakcji Cześć,
L200, Dakar Edition, chip Rallitronic, rocznik 2007.
Sprawa 1
Symptomy: na trzecim, czwartym, piątym biegu ciut ponad 2000 rpm silnik tak jakby dusił się (robi takie "mmmYmmmYmmmY") i tak do 2500 - 3000 obrotów. powyżej jest ok. głównie na zimno. jak się rozgrzeje jest ok. Turbo działa (włącza się ok. 2200 - 2300 rpm i ciągnie). Może filtr powietrza?
Sprawa 2
Zupełnie bez sensu dwa razy po przejechaniu ronda włączają mi się dwie kontrolki wyłączenia kontroli trakcji (te autka z zygzakami?!) i już ich się nie da wyłączyć Po ponownym odpaleniu auta kontrolki znikają.
Jestem totalnym laikiem, zanim pójdę do warsztatu z autkiem chciałbym zasięgnąć waszej opinii, co to może być.
Pozdro
Wojtek
zbyszekm2 - 09-10-2013, 16:13
Check się pali?
Jeśli chodzi o trakcje, to albo czujnik położenia kierownicy jest zepsuty, albo musisz ustawić zbieżność.
grabtool - 09-10-2013, 16:19
Zbyszek, "Check się pali?" w sensie? Żadna kontrolka mi się nie pali oprócz tych dwóch EPS, które włączyły mi się ni stąd ni zowąd dwa razy.
disterek - 10-10-2013, 16:38
Sprawa 1 bardzo często się u mnie przytrafia. Wymień filtr paliwa . U mnie to pomaga i robię taką operację średnio raz na pół roku. Trzeba lać lepsze paliwko.
grabtool - 10-10-2013, 22:06
Oddałem do zaprzyjaźnionego serwisu. Filtr paliwa na pewno. Głowią się natomiast nad EPS-em, bo im wyskakuje nieznany błąd
disterek - 10-10-2013, 22:17
To jeden problem z głowy. Mam "araba" bez systemów, więc z drugim problemem nie pomogę .
grabtool - 11-10-2013, 17:04
zbyszekm2 napisał/a: |
Jeśli chodzi o trakcje, to albo czujnik położenia kierownicy jest zepsuty, albo musisz ustawić zbieżność. |
chciałem powiedzieć, że jesteś niesamowity to BYŁ czujnik położenia kierownicy ) zbieżność przy okazji też sprawdzili.
dzięki Wam obu
pozdro
[ Dodano: 12-10-2013, 16:37 ]
"nie chwalić dnia przed zachodem słońca" - dzień po odbiorze auta z warsztatu nie dość, że zapaliły mi się kontrolki ESP i Check Engine to jeszcze wyczuwalnie wszystko straciło moc. cholera jasna...
[ Dodano: 15-10-2013, 20:08 ]
the saga continues...
dzisiaj byłem w serwisie Blaszka w Luboniu. podpięli mnie pod komputer. wyskoczył błąd czujnika ciśnienia. błąd skasowali. na razie zalecili obserwację zachowania auta. na razie nie widzą potrzeby wymiany czujnika. będę obserwował
natomiast proponują regulację zaworów i wymianę uszczelek (13 sztuk?) w silniku. tak naprawdę nie wiem, kiedy ostatni raz (i czy w ogóle) wymieniano je w mojej elce. w każdym razie oszacowali oryginalne uszczelki (400 zł), ich wymianę plus regulację zaworów na 700 zł.
pozdrawiam Was mając nadzieję, że to dobra cena...?
wojtek
|
|
|