To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Pajero - koła 35"

zunmen - 10-10-2013, 14:55
Temat postu: Pajero - koła 35"
Teoretyczne pytanie
Zakładał ktoś kiedyś tak duże opony do swojego Pajero ??
Jak duży lift budy trzeba zrobić żeby wsadzić takie koło
Czy standardowe przełożenia w mostach sprawdzą się z takim kołem ??
2" na zawieszeniu i 3" budy wystarczy ??
Pozdrawiam

milo - 10-10-2013, 21:37

Cos w tym stylu :shock: http://www.youtube.com/watch?v=UaQrzqkDKmY
Heilsberg - 10-10-2013, 21:57

Kolega nie pyta o felgę 35 cali jak w płaskim tylko o kolo 35 cali jak w terenówce.
Da się, ale nie bez bólu, koledzy z Gdańska w przeprawach takim jeździli. Buda cięta grubo, mosty 5,29. Ogólnie zmota full. Półosie z 3,5. Problemem nie jest jednak wysokość koła a raczej jego szerokość bo 35 cali wąskie nie będzie.
Moim i nie tylko zdaniem nie ma to sensu.

jaman - 13-10-2013, 15:03

poszukaj na forum4x4.pl użytkowinika "murzyn"
On ma w swoim kola 35'.
Z tego co wiem to lift budy 3' i lift zawieszenia 2'.

pkowal - 11-01-2016, 10:59
Temat postu: Jakie koła są bezpieczne dla reszty auta?
Podłączam się pod temat, ale trochę inne pytanie. Czy jest jakaś sprawdzona w życiu granica rozmiaru i rodzaju opon, która jest bezpieczna dla standardowego Pajero II ?

Konkretnie, czy 265/70R16 BFG M/T (31") powodują okręcenie czegoś w terenie natychmiastowo, czy raczej można założyć, że powinno auto wytrzymać zwiększone obciążenia?

Pozdrawiam,
Paweł

piotr277 - 11-01-2016, 22:51

Z 31" nie ma żadnego problemu. Jest to praktycznie fabryczny rozmiar.

"Ukręcanie" jest zwykle powodowane stylem jazdy :)

Heilsberg - 11-01-2016, 23:13
Temat postu: Re: Jakie koła są bezpieczne dla reszty auta?
pkowal napisał/a:
Podłączam się pod temat, ale trochę inne pytanie. Czy jest jakaś sprawdzona w życiu granica rozmiaru i rodzaju opon, która jest bezpieczna dla standardowego Pajero II ?


To zależy przede wszystkim od przełożenia mostów i motoru.

dyzioo - 27-04-2016, 03:57

A co sądzisz o kołach 265/75/16 (32') MT kopia Simex.
Chce takowe zamówić w tym tygodniu. Ale sie boje ze auto nie dy rydy itp. (2.5 td)
A ja jestem amator w offroadzie,zrobilem pierwszy rajd w turystuku na AT 31 cali i zlapalem przyslowiowego bakcyla.....
33' to zdaje mi sie ze za dużo. .... 31 za malo.... wiec znalazlem 32' (złoty środek? )
Czy moze zamiast 265 to kupic 235?? 265 nie bedzie za szerokie (za ciężkie dla silnika i osprzętu?)

Kupuje razem z oponami felgi z ET 0 lub ET -10 (zastanawiam sie). Nie chce większego, bo kolejna obawa ze bedzie za szeroko ;)

Przy 32' lift budy wystarczy?

Zawieszenie bedzie nastepnym krokiem po oponach (jak uzbieram biedronki)

Pozdro600

szatan666 - 27-04-2016, 13:14

Mam 285/75/16 , wszystko ok pozatym ze koncowki wachaczy przednich nie wytrzymuja zbyt długo , u mnie około roku
dyzioo - 27-04-2016, 15:45

A jakie masz ET na tej szerokosci opony??

Co robiłes z zawieszeniem..? Lifta 2` czy tylko lift budy??

Pozdro600

szatan666 - 27-04-2016, 16:59

Et nie pamietam , tylko jak drążki przod sa ustawione na miękko to trze o róg przedniego błotnika przy pełnym skrecie , jak przod podniosem na drazkach troche to nie ma z niczym problemu, wiec tylko lift budy wystarczył
Heilsberg - 27-04-2016, 20:26

Zanim zaczniesz kombinować z dużymi kołami sprawdź przełożenia mostów bo 2,5 może nie jechać.
dyzioo - 27-04-2016, 22:32

A gdzie zobacze jakie jest przelozenie na mostach?

Jakie przelozenie NIE POWINNO byc ??

A jakie by pasowało? ?

Ja mam tylny most z LSD.

Czy moze byc tak iz przełożenia z przodu i tylu sa inne? Czy takie same ? ( mam na mysli wersje cywilną ktora oposcila fabryke bez zadnego motania itp.)

Pozdro600

Ps. Dziekuje za szybka odpowiedz na poprzedniego posta.

[ Dodano: 27-04-2016, 22:37 ]
Pod maska na grodzi mam blaszke z :
V24WNHFL26
Engine 4D56
EXT P6HD
TRANS AXLE V5MT1 4625

Pozdro600

Czyżby 4.625??

Heilsberg - 27-04-2016, 22:53

No to masz najszybsze mosty 4,625. I będzie najgorzej bo najmniej mocy na kołach. O 33 calach zapomnij, to przy 100 koniach nie będzie jeździło. Po asfalcie jeszcze się będzie jakoś tam toczyć ale pod górkę w terenie zabraknie Ci biegów w dół na reduktorze. Przy 32 może jakoś dawać radę choć wątpię szczerze. Do 4,625 największe koło to 31 cali. Najlepiej byłoby zmienić mosty na 5,29 i wtedy będzie jeździł albo co najmniej na 4,875 choć i tak tu szału nie będzie.

Mam krótkiego 2,5 z 4,625, po polu na mokrą wiosnę w głębszej glinie po płaskim dusiłem silnik na 31 calach. Rozpędem szedł ale jak zwolnił to brakowało biegów. Długi 2,5 4,875 dawał radę na 32. Oba auta miały kapitalkę silnika więc miały te swoje 100 koni.
W Elce przy 4,875 przy 285/75/16 - 33/11,5 i przy 136 koniach (fakt, że auto ciężkie 2700 kg na pusto) w terenie jeżdżę bardzo często na jedynce reduktor a pod górki muszę się rozpędzać ostro.

Jeśli to Twoje auto ma jeździć w terenie z tym silnikiem i tymi mostami to tylko 31 cali. Jeśli ma tylko wyglądać to zakładaj co tam chcesz. Takie moje zdanie a zrobisz jak zechcesz.

dyzioo - 28-04-2016, 03:16

Dziś mam zamówić koła (miałem). Nowe kopie simexow (265/75/16) i nowe felgi (ET-10). Wystraszyłes mnie swoim postem i drapie sie po jajach i nie wiem co zrobić. Mam felgi 15stki leżą sobie i czekaja na lepsze czasy.
Jestem kompletnym amatorem,zrobilem jeden rajd i mnie wciagnęło. Auto na codzień ma jezdzi na AT 31' a na wyjaz na rajd miało jezdzic na MT 32'. A teraz dupa.
Chyba kupie 31' MT ( kopia Yokohamy G001/BFG/Simex???) a kase zaoszczedze na lift zawieszenia..

Dziekuje mimo wszystko za opinie.
Pozdro600



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group