To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] problem z rozruchem silnika

wojtyszka - 13-10-2013, 12:33
Temat postu: [3.2 DID] problem z rozruchem silnika
[3.2 DID] problem z rozruchem silnika
hej,
mam problem z rozruchem, mianowicie trzeba kręcić jakies 3-4 sekundy zanim silnik zaskoczy, gdzie wcześniej wystarczyło dosłownie dotknąć i grał, znalazłem podobny temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48333
Zbyszek poradził zeby sprawdzić rozrusznik, tylko ze tam wymienili rozrusznik i było dobrze..
wątpię ze u mnie to pomoze bo wsłuchując sie w rozrusznik przy kreceniu, nie stracił on impetu i mocy oraz nie kreci jakby mial słaby akumulator, ale zapobiegawczo zdemontowałem, sprawdziłem co tylko moglem w rozruszniku zamontowałem i nie pomogło..
myślałem tez ze moze cos z paliwem bo miesiac temu wymieniłem zbiornik(mój juz sie zaczął łuszczyc od srodka), przy okazji filtr paliwa, oraz sprawdziłem przewody, wiec zdemontowałem jeszcze raz wszystko złożyłem i dalej to samo..
czytałem tez tematy o pompach, żadne podobne objawy u mnie nie występują, nie dymi, ma moc, ładnie pracuje, nie szarpie..
jesli dobrze odczytalem blad po mruganiu kontrolki silnika to blad numer 51
egr zaslepiony..
zastanawiam sie nad wtryskiwaczami, bo badałem metodą która mnie nauczył ojczulek stary mechanik, ''przylożyć ucho do wtrysku i sie wsłuchać'' wg tej metody jeden znacznie odbiega od pozostałej trojki ale ogólnie to mam podejrzenia co do dwóch, wiec może wtrysk leje i czeka mnie wymiana końcówki lub całego wtrysku..
jakie pomysły ?
:)

tompol34 - 13-10-2013, 19:45

czy szczotki w rozruszniku chodzą delikatnie w prowadnicach i nie są zużyte, sprawdź na drugim pewnym aku, ewentualnie czy nie cofa paliwa, jeżeli nie te przyczyny to może być problem tłokorozdzielacza
wojtyszka - 13-10-2013, 20:14

w rozruszniku wszystko jak należy, mam wersje z dwoma akumulatorami oba mają niecały rok, wiec akumulatory wykluczam, dlatego tez napisałem ze rozrusznik kreci pożadnie i z należyta siłą..
nie można być niczego pewnym, ale jesli chodzi o paliwo to sprawdziłem i dlatego tez demontowałem ponownie zbiornik po wymianie, oraz przewody by sprawdzić czy czegos nie pominąłem i jestem pewien ze sie nie cofa przynajmniej do filtra, chyba ze sie cofa z wtryskiwaczy do pompy?
tompol34, napisz mi cos wiecej o tym tłokorozdzielaczu jak możesz, jak potwierdzic lub byc bardziej pewnym?

milo - 13-10-2013, 20:15

Świece żarowe
wojtyszka - 13-10-2013, 20:25

kontrolka świec przy zimnym dluższą chwile sie swieca na desce ale jak jest ciepły to tylko mrugną..
hmm świece?? jakby to występowało tylko przy zimnym silniku, ale przy cieplym jest to samo, jak zgaszę i od razu uruchamiam gdy silnik jest cieply nie ma poprawy a wydaje mi sie wrecz ze dluzej kreci..

KrzysG - 13-10-2013, 21:06

A ktos mial juz problemy z wtryskiwaczami, z tego co wiem to sa one w miare trwale?
TangoKK - 14-10-2013, 15:38

wojtyszka napisał/a:
kontrolka świec przy zimnym dluższą chwile sie swieca na desce ale jak jest ciepły to tylko mrugną..
hmm świece?? jakby to występowało tylko przy zimnym silniku, ale przy cieplym jest to samo, jak zgaszę i od razu uruchamiam gdy silnik jest cieply nie ma poprawy a wydaje mi sie wrecz ze dluzej kreci..


A sprawdzałeś pompę po wymianie zbiornika paliwa? U mnie były dokładnie takie same objawy. Na ciepłym silniku gorzej odpalał trzeba było dłużej kręcić. Sprawdzałem rozrusznik ale to nic nie dało. Dopiero jak wymieniłem pompę wtryskową - stara siadła od syfu z łuszczącego zbiornika, problemy z odpalaniem skończyły się jak ręką odjął. :D

wojtyszka - 17-10-2013, 07:45

no to mnie pocieszyles :?
ale zanim zdecyduje sie na wymiane pompy, rozbiorę, zbadam, podumam, pokrece, pomysle, moze sie uda a moze sie nie uda.. :biggrin:

TangoKK - 17-10-2013, 14:37

wojtyszka napisał/a:
no to mnie pocieszyles :?
ale zanim zdecyduje sie na wymiane pompy, rozbiorę, zbadam, podumam, pokrece, pomysle, moze sie uda a moze sie nie uda.. :biggrin:


To nie musi być to, ale sprawdź nastawnik w pompie. Tam jest cewka, a jak wiadomo cewka działa jak magnes jeżeli dostały się opiłki złuszczonego zbiornika to będzie je widać. :shock:

michalpajur - 17-10-2013, 15:02
Temat postu: fotki pompy
wojtyszka napisał/a:
no to mnie pocieszyles :?
ale zanim zdecyduje sie na wymiane pompy, rozbiorę, zbadam, podumam, pokrece, pomysle, moze sie uda a moze sie nie uda.. :biggrin:

Witam jak będziesz rozbierał to zrób pare fotek wrzuć na strone niech inni też skorzystają.Pozdrawiam Michał

PiotrKw - 17-10-2013, 19:21

TangoKK napisał/a:
Tam jest cewka, a jak wiadomo cewka działa jak magnes jeżeli dostały się opiłki złuszczonego zbiornika to będzie je widać. :shock:


Ja po ostatniej zmianie filtra paliwa , zamontowałem ..... na zewnątrz jego dolnej części silny magnes stały . Przyklejony taśmą piankową . Tak profilaktycznie , na razie po przebiegu 185 tyś nic złego nie zaobserwowałem ( tfu , tfu ... odpukać ) Zobaczymy co będzie przy wymianie filtra za 5 tyś km .

tompol34 - 18-10-2013, 20:12

ja mam przyczepiony do obudowy magnes neodymowy i to jest lekarstwo i bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli są opiłki w nastawniku, to będą falowały obroty na luzie trzeba je usunąć bo pójdą na tłoko rozdzielacz i uszkodzą głowicę pompy.
wojtyszka - 18-10-2013, 23:45

jutro sie wreszcie biorę za rozkręcanie, zrobie zdjęcia z tego czego dokonałem :shock: a przy okazji sprawdzę napinacze, slizgi, paski i wszystko co bedzie w pobliżu lub trzeba zdemontować w celu ułatwienia dostepu albo po prostu bo bedzie pod reką :D
falowania ni ma, własnie to jest najgorsze ze poza tym nieszczęsnym, niemiłym, wrecz kaleczącym dla ucha długim kręceniem rozrusznikiem przy rozruchu, zadnych objawów opisanych przy problemach z pompą w innych tematach, dzis zrobilem 300km w trasie, momentami po140km/h przy wyprzedzaniu, zbiera sie jak trzeba, nie dymi nic a nic, obroty nie skacza nie wariują, nie gasnie, nie faluje na luzie, nie zapowietrza sie, a przy odpalaniu znów to samo..
no coż jakby nie patrzeć, rozkręcanie mnie nie ominie :)
nie glupi pomysł z tymi magnesami, moze i sobie sprawie taki wynalazek :)

zbyszekm2 - 19-10-2013, 08:52

Sprawdź najpierw rozrusznik.
Bo jesli to wina pompy, że długo kręci zanim zapali to i tak sam nic nie zrobisz.

TangoKK - 19-10-2013, 09:08

wojtyszka napisał/a:
jutro sie wreszcie biorę za rozkręcanie, zrobie zdjęcia z tego czego dokonałem :shock: a przy okazji sprawdzę napinacze, slizgi, paski i wszystko co bedzie w pobliżu lub trzeba zdemontować w celu ułatwienia dostepu albo po prostu bo bedzie pod reką :D
falowania ni ma, własnie to jest najgorsze ze poza tym nieszczęsnym, niemiłym, wrecz kaleczącym dla ucha długim kręceniem rozrusznikiem przy rozruchu, zadnych objawów opisanych przy problemach z pompą w innych tematach, dzis zrobilem 300km w trasie, momentami po140km/h przy wyprzedzaniu, zbiera sie jak trzeba, nie dymi nic a nic, obroty nie skacza nie wariują, nie gasnie, nie faluje na luzie, nie zapowietrza sie, a przy odpalaniu znów to samo..
no coż jakby nie patrzeć, rozkręcanie mnie nie ominie :)
nie glupi pomysł z tymi magnesami, moze i sobie sprawie taki wynalazek :)


U mnie też to był jedyny objaw nadchodzących kłopotów :(
Ale tak jak mówi Zbyszek warto najpierw sprawdzić tę tańszą opcję :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group