Carisma - Techniczne - ECU Carisma
Stepek - 14-10-2013, 19:38 Temat postu: ECU Carisma Witam. Mam pytanie, a mianowicie czy przy wymianie sterownika w mojej Cari konieczna jest też wymiana stacyjki z immobilajzerem??
MmzTattoo - 14-10-2013, 21:22
Temat już gdzieś się przewinął ale nie będę cytował wyszukiwarki.
Jeśli trafisz na te same numery ECU nie będziesz musiał zmieniać immo tak na 90%.
Pytanie jeszcze jaka cari jaki silnik rok itp.
Ps. nie tyle stacyjka jest ważna co puszka immo i transponder jeśli chcesz zmieniać komplet.
A tak przy okazji. Widzę że to twój pierwszy post a powinieneś zacząć od tego:
http://forum.mitsumaniaki...4c6368b77bf6e91
i od tego
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15923
plecho1 - 14-10-2013, 21:23
A z którego roku masz auto bo chyba w tych od 1998r. już trzeba wymieniać sterownik silnika wraz z immobiliserem.
MmzTattoo - 14-10-2013, 21:28
Na pewno jak ECU ma inny numer niż twoje w aucie to musisz zmieniać komplet.
Dlaczego chcesz zmieniać ECU co się dzieje jakie są objawy?
Stepek - 15-10-2013, 17:19
Moja Carisma to rocznik 99 benzyna + lpg wersja chyba 99 albo 103 konie, nie wiem dokładnie ale chyba ta słabsza.
A jeżeli chodzi o objawy... Dużo by tu pisać więc przejdę do konkretów. Autko nie ma ssania przez co na zimnym nie trzyma obrotów. Wkładane były już 3 czujniki położenia przepustnicy i 2 całe przepustnice i dalej to samo. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, wiązki wydają się być ok, czujnik przepustnicy działa bo był sprawdzany u wykazało jakieś wartości przy jej otwieraniu i zamykaniu. Nie dawno był zmieniany silnik na taki z przebiegiem 160 tys, i nic się nie zmieniło. Silniczek igła, ale martwi mnie te ssanie, a w zasadzie jego brak bo zima nadchodzi a obroty trzeba podtrzymywać.
To by było na tyle, i dlatego właśnie rozglądam się za nowym sterownikiem
MmzTattoo - 16-10-2013, 20:44
To masz kompa siemensa taki w czarnym plastiku.
Wymiana tylko z immo.
plecho1 - 17-10-2013, 06:20
Można też spróbować go naprawić, może padły jakieś kondensatory co dzieje się czasem w innych modelach. Zanieś go do jakiegoś elektronika niech go przynajmniej pobieżnie bez schematu sprawdzi.
Stepek - 17-10-2013, 20:40
A jak z tą wymianą sterownika? Bo znalazłem na allegro identyczny taki jak mój o kodzie MD347228 i tam "kolega" sprzedaje bez stacyjki. I teraz nie wiem, bo co by było jak bym kupił od niego ten sterownik, to potem bym musiał dokupić stacyjkę i kluczyki. I jak bym to wszystko złożył to by odpaliło?? Bo przecież stacyjka dokupiona ma inny kod niż w ECU. Jak to jest z tym, wytłumaczcie mi
MmzTattoo - 18-10-2013, 00:36
Stacyjka nie ma kodu, w kluczyku masz transponder od immo i to on ma kod. Przy stacyjce masz pętle immo która jest anteną i przekazuje kod transpondera do puszki immo a ta komunikuje się z komputerem.
I w twoim wypadku zostaje Ci komplet w dodatku komplet z jednego auta.
Ewentualnie naprawa sterownika o ile znajdziesz elektronika który się tego podejmie z czym może być trudno. Sam to ostatnio przerabiałem.
Stepek - 25-10-2013, 18:08
OK, problem rozwiązany. Zakupiłem stacyjkę z immo i ECU z tym samym numerem co mój stary i to pomogło.
Jednak mam jedno ale..
Kluczyk się trochę różni od starego i przez to nie mogę zamknąć drzwi. Centralny na pilot mam odłączony, więc jeżeli go podłączę i będę chciał otworzyć drzwi starym pilotem to one się otworzą czy tam jest też jakiś "kod"?
glina - 25-10-2013, 18:29
Podłącz i sprawdź siedząc W ŚRODKU AUTA ewentualnie opuść szyby przed sprawdzeniem
MmzTattoo - 25-10-2013, 19:03
Drzwi się otworzą ja jednak na twoim miejscu zostawiłbym starą stacyjkę i przełożył sam transponder immo tak robiłem u siebie i mam wszędzie te same kluczyki a immo mam od zestawu z komputerem.
PiotrekSL4 - 10-01-2014, 12:35
Czy w ECU w Carismie wymienia się kondensatorki?
W poprzednim Mitsu, Lancer CBO 94 rok wymieniałem bo tak zalecali na forum.
Dlaczego pytam. Carisma zaczęła ciężko odpalać po nocy na zimnym silniku. Odpala po 5, 6 razie. Gdy się rozgrzeje problem jakby znikał. Poczytałem trochę na forum i zaczynam walkę od wymiany świec, filtrów od gazu, następnie wymrugam błędy. Silnik 1.6 + gaz BRC. Do tej pory od 5 lat i 100 tyś km bez problemu.
plecho1 - 10-01-2014, 16:57
Może wtryskami albo podciśnieniem reduktora ucieka gaz do kolektora ssącego i przy odpalaniu zalewa silnik. Możliwe, że przeciek jest na tyle mały, że jest to odczuwalne po dłuższym postoju. A czy kiedy już odpali, to wolne obroty ma normalne?
eve1988 - 10-01-2014, 23:05
Miałem podobnie gdy miałem instalacje LPI z nie sprawnymi wtryskami cały czas gaz puszczały i silnik dostawal przy odpalaniu mieszanke powietrza gazu i benzyny i odpalał za 2 lub 3 razem jak postał pare godzin. Ale warto błędy wymrugac, może to być jakis czujnik np. temperatury.
|
|
|