To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Jakie drążki kierownicze?

Straszny - 17-10-2013, 12:42
Temat postu: [II 2.0 DID] Jakie drążki kierownicze?
Witam

Stanąłem przed problemem wymiany drążków kierowniczych w swoim Outku 2,0 DID (2009r.). Czy ktoś już wymieniał? Jakie byście polecili, ażeby za prędko nie trzeba było ponownie wymieniać?

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Gunner - 17-10-2013, 13:48

Moze jednak ,koncowki drazkow? :wink: Hę?
Straszny - 17-10-2013, 14:16

No właśnie mechanik mówi, że jedna końcówka i niestety oba drążki. Sam byłem lekko zdziwiony. Przy kręceniu na luźno na postoju bez włączonego silnika wali całkiem solidnie, ale nie mogłem zobaczyć sam z dołu, tak więc zdaję się na niego. Naciągacz nie jest i aut przerobił bez liku, więc myślę, że nie ma powodów by mnie robić w trąbę, tym bardziej, że wcześniej wiedząc tylko z opinii serwisu przekazanej przeze mnie, iż trzeba będzie robić końcówkę dał mi cenę roboty, a po obejrzeniu powiedział mi tą samą cenę za wymianę łącznie z drążkami.
androzek - 17-10-2013, 20:51

Ja wymieniałem końcówki drążków - kupiłem Blueprinty. Szef serwisu stwierdził,że wyglądają jak oryginalne.Możesz zamówić niby lepsze Loemferdery....Coś mi się wydaje,że majster może Ciebie naciągać.Jedź w inne miejsce i potwierdź konieczność wymiany całego drążka.
Straszny - 23-11-2013, 11:42

Witam

Jestem już jakiś czas temu po wymianie drążków kierowniczych i mam kilka refleksji.
Troszkę dziwi mnie fakt, że drążki poleciały przy niecałych 60 kkm i to, że końcówki były w zasadzie OK a wybiły się drążki kierownicze. Ponadto mam wrażenie, że tym razem serwis ASO zrobił mnie w bambuko, albo celowo, albo z własnej niewiedzy. Jeszcze podczas gwarancji zgłaszałem, że kierownica wydaje mi się przesunięta w osi przy kołach ustawionych na wprost, co oni mam wrażenie nieco olali i powiedzieli, że jak co mogę zrobić geometrię z ileś tam PLN, ale nie ma potrzeby. Myślę, że już wtedy można było temat zrobić, ale że auto było na gwarancji a klient (czyli ja) nie bardzo kumał co może być przyczyną (wcześniejsze auta nie miały nigdy takie usterki) to mnie wy....li (już wtedy coś mi cholerka lekko stukało w układzie kierowniczym). Gdy przyjechałem na przegląd do ASO już po gwarancji (więcej już na pewno takiego błędu nie popełnię) to wtedy znaleźli do wymiany końcówkę drążka - jak się potem okazało - całkiem jeszcze dobrą, ponadto stwierdzili, że wywalona jest lewa a bardziej zużyta była prawa, a co więcej nie słyszeli jak drążki kierownicze (a nie końcówki) walą z okolic połączenia z maglownicą. Jestem mocno rozczarowany podejściem ASO co nie świadczy o ich profesjonalizmie - podobnie jak sposób naprawy rury od dolotu powietrza do filtra na badziewskie opaski (co prawda działa, ale robota wygląda chałupniczo jak cholera).

Tak więc jeśli chodzi o obsługę serwisowo-gwarancyjną czuję w Mitsu niesmak. Całe szczęście, że poza tymi drążkami auto sprawuje się całkiem OK i póki co nie sprawia niemiłych niespodzianek, choć przy tym przebiegu to powinna być norma (niestety w dzisiejszych czasach coraz bardziej nie jest).

Gunner - 25-11-2013, 13:40

Podaj ASO...
Straszny - 25-11-2013, 14:17

Niestety serwis, który nadszarpnął moją dobrą o nim opinię to Kalisz. Mam nadzieję, że to jednorazowa wpadka, ale dziwi mnie fakt trudności zlokalizowania problemu, bo gdy sam jak poprosiłem dzieciaka aby poruszał kierownicą a sam wczołgałem się pod auto to bez problemu zlokalizowałem stuki blisko maglownicy a nie na końcówkach przy kole. Ponadto jak mówi mechanik, który wymieniał mi drążki, sam fakt przekręcenia kierownicy w osi zauważony ponad rok temu dużo mówił o możliwym problemie.
Komandor - 23-04-2017, 09:57

Odświerzam temat. Macie jakieś doświadzcenia w temacie trwałości końcówek drążków kierowniczych, pytam o dobre zamienniki: Moog, Delphi, Lemforder, Febi itp.
radek79 - 23-04-2017, 10:30

ja bym polecił CTR lub 555


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group