To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Mitsu ASX: zarowka, sterowanie swiatlami, sterowanie radiem

tur - 19-10-2013, 21:45
Temat postu: Mitsu ASX: zarowka, sterowanie swiatlami, sterowanie radiem
Witam,
Mam kilka pytan, nie znalazlem poki co odpowiedzi na Forum, wszystko dotyczy ASXa 1.6 z 2011r:

1. Mam sterowanie w kierownicy po lewej stronie radiem. Jak mam wlaczone USB, moge podbijac glosnosc (jedna para przyciskow) i zmieniac track (druga para przyciskow). Natomiast jak mam wlaczone radio, przyciski dzialaja fatalnie - jedna para dalej zmienia glosnosc, ale druga zmienia czestotliwosc (szukanie nowego kanalu radiowego) zamiast po prostu przeskoczyc po zaprogramowanych stacjach. To mozna zmienic jakos ?

2. Jaki typ zarowki jest montowany jako swiatlo mijania ?

3. Odnosnie sterowania swiatlami, mam dziwny objaw, macie podobnie ? Jak ustawiam pozycje OFF, swieca mi swiatla dzienne (te najnizej z frontu samochodu), podobnie jak zalacze na AUTO (sprawdzane w dzien). Natomiast pozniej mam kolejno: swiatla pozycyjne i swiatla mijania. Zakladam, ze w nocy jedyna roznica to swiatla mijania zalacza sie w opcji AUTO, tak ?

4. Cisnienie w oponach ustawiac na 2,2 bara ?

Pozdrawiam i z gory dziekuje,
Tomek

Wedrowiec - 20-10-2013, 02:11

1. też tak mam, sam jestem ciekaw :)
2. nie wiem, było na forum
3. tryb skandynawski czy ja kto się zwie - coś się zawsze musi świecić, w trybie auto po zmroku włączą Ci się "normalne" - mijania czy jak to się zwie ;)
4. zależy od felgi i opony - salonowe 16'' mają bodajże 2,4. 17 2,2 - masz tabliczkę na drzwiach, jest napisane dla standardowych rozmiarów (225/60/17 - 2,2 i 225/65/16 - 2,4 czy jakoś tak). A co do ustawiania - sprawdź porządnie, podobno 0,1 bara robi już różnicę a między jedną a drugą wulkanizacją(warsztat) może być różnica aż o 0,3-05!!

Maciek111 - 20-10-2013, 07:27

A propo żarówek polecam http://am_application.osr...h/index_en.html
Natomiast sterowanie radiem musi tak być. Ten system ułatwia wyszukiwanie nowych stacji FM w obcym terenie . Pompowanie opon polecam robić na stacjach kontroli pojazdów. Mają one legalizowane manometry sprawdzane co 6 m-cy.

felix_x - 20-10-2013, 12:44

ad.1 Też chciałem to zmienić w ASO ale podobno nie ma takiej opcji...
ad.3 Wszystko zgodnie z prawem... polecam przeczytać przepisy
ad. 4 zależy jakie kola masz założone, na słupku przy drzwiach kierowcy jest ściąga...

Pozdr 8)

tur - 20-10-2013, 14:36

Witam,
Pieknie dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Przy 16 calach powinienem miec 2,4 bara, zarowki pala sie jak chca i kiedy chca, a z radiem to trudno - Honda mnie przyzwyczaila do pewnych nawykow, trzeba bedzie sie przyzwyczajac od nowa :)

Mam przeglad za 8000km przy 60000 - cos byscie radzili albo dodatkowo kazali sprawdzac ? Na pewno podpytam o jakeis kolo zebate, ktorego dotyczyla wymiana gwarancyjna w niektorych modelach.

DJ Fazi - 20-10-2013, 20:54

ad.1 przełączanie między stacjami zaprogramowanymi działa jak masz MMCS-a (poszukaj w dziale Outlandera)
ad.3 masz lub nie masz czujnika zmierzchu i to oN decyduje jakie lampki majo się polić, pojedź do serwisu i mogą Ci "wyregulować" czułość czujnika zmierzchu. Generalnie jeżeli nie masz czujnika zmierzchu są cztery stopnie regulacji, jeżeli masz auto z czujnikiem zmierzchu jest pięć stopni regulacji.
ad.4. spokojnie możesz ustawić nawet na 2,3 będziesz miał wtedy mniejsze zużycie :D

felix_x - 21-10-2013, 19:49

DJ Fazi napisał/a:

ad.3 masz lub nie masz czujnika zmierzchu i to oN decyduje jakie lampki majo się polić, pojedź do serwisu i mogą Ci "wyregulować" czułość czujnika zmierzchu. Generalnie jeżeli nie masz czujnika zmierzchu są cztery stopnie regulacji, jeżeli masz auto z czujnikiem zmierzchu jest pięć stopni regulacji.


coś się kolego zakręciłeś w tej odpowiedzi... jak mogą mu wyregulować czułość czujnika którego niby nie ma... 8)

chociaż mi się wydaje że wszystkie wersje oprócz INFORM miały czujnik no chyba że się mylę...

a generalnie to chodziło tu o to że pomimo ustawienia przełącznika na OFF i tak światla dzienne się świecą przy załączonym silniku bo tak stanowią przepisy... :roll:

Bojakk - 22-10-2013, 14:34

ad 1. Tak to ma działać, czy da się zmienić - nie sądzę.
ad 2. Maciek111 wskazał skuteczny link do szukania żarówek
ad 3. objaw absolutnie nie jest dziwny - jest to jak najbardziej prawidłowe działanie (w przypadku wyposażenia auta w światła dzienne jakieś światła zawsze się muszą palić przy uruchomionym silniku:
- pozycja OFF - zgodnie z przepisami EU palą się światła do jazdy dziennej - jeśli nie ma tychże świateł, to w trybie skandynawskim palą się mijania
- pozycja AUTO - o tym, czy palą się dzienne czy mijania decyduje czujnik zmierzchu
- pozycja POZYCJA - dzienne gasną, zapalają się pozycyjne
- pozycja MIJANIA - włączasz światła mijania, dzienne oczywiście gasną - korzystać w przypadku warunków ograniczonej widoczności - czujnik nie zawsze włączy mijania w czasie opadów deszczu
ad 4. nalepka na słupku widoczna po otwarciu drzwi kierowcy

Pozdrawiam i miłej jazdy :) ,
Krzysiek

Sulik - 01-02-2014, 14:55

Ja natomiast mam pytanie co do trybu "AUTO" w światłach.
ASX którym jeżdżę jest samochodem służbowym z poprzednim użytkownikiem nie mam kontaktu, ale wiem, że miał stłuczkę na skutek czego robiony był przód auta.

Do rzeczy:
ustawiając światła na pozycję "AUTO" jak jest ciemno świecą się światła mijania, ale jak jest jasno to inni kierowcy mi mrugają, że jadę bez świateł. Dziś to dodatkowo sprawdziłem bo jest odpowiednio jasno i rzeczywiście - w garażu się świecą mijania, a na ulicy (dziś jest słonecznie) nic się nie świeci.

Z tego co czytałem na tym forum w światłach przednich przeciwmgłowych są dwie żarówki - jedne przeciwmgłowe drugie do jazdy dziennej. Fizycznie są obecne, ale świecą się tylko jedna para kiedy uruchomię pokrętłem przeciwmgłowe. Dzienne nie świecą się przy żadnej pozycji pokręteł.

Byłem dziś w serwisie o to zapytać i gość mnie po prostu zlał mówić - jest jasno, to przy auto tak ma być.

Obawiam się, że serwis który robił przód (nie był to serwis Mitsu) coś pokręcił z podpięciem odpowiednim świateł - pewnie nawet nie zwrócili uwagi na to, że w tych światłach jest więcej żarówek.
Więc dodatkowo jeszcze - jak dokładnie ma działać to AUTO i która żarówka w przeciwmgłowych jest tą od jazdy dziennej (ta głębiej czy ta z bardziej wewnątrz obudowy, schowana za taką niby blaszką ?)

Samochód jest wyprodukowany w 2010, rocznik modelowy to 2011.

Druga sprawa - podświetlanie konsoli (prędkościomierz etc.) w niektórych warunkach automatycznie się przyciemnia lub rozjaśnia - tak ma być (czujnik zmierzchu) czy też to jakiś błąd podpięcia elektryki/bezpieczników ?

Lucas123w - 01-02-2014, 16:32

W ASX jak jest ustawione na Auto to w dzień świecą się światła dzienne, te w halogenach (nie żarówki odpowiedzialne za halogeny).
Opierniczyć gościa co ciebie pogonił niech gamoń się douczy.

Sulik napisał/a:
Druga sprawa - podświetlanie konsoli (prędkościomierz etc.) w niektórych warunkach automatycznie się przyciemnia lub rozjaśnia - tak ma być (czujnik zmierzchu) czy też to jakiś błąd podpięcia elektryki/bezpieczników ?


Normalna sprawa, nie ma się czym przejmować.

jan1994 - 01-02-2014, 20:08

Sulik napisał/a:

Druga sprawa - podświetlanie konsoli (prędkościomierz etc.) w niektórych warunkach automatycznie się przyciemnia lub rozjaśnia - tak ma być (czujnik zmierzchu) czy też to jakiś błąd podpięcia elektryki/bezpieczników ?

Intensywność podświetlenia konsoli można sobie ustawić oddzielnie dla zapalonych świateł mijania oraz świateł dziennych. Nie sądzę aby po naprawie nikt nie sprawdził świateł do jazdy dziennej - proponuję sprawdzić bezpieczniki.

juras2013 - 06-03-2014, 07:33

Witam, trochę odgrzeje kotleta:)
1) W ASX MY 2014 sterowanie w kierownicy zmienia zaprogramowane stacje.
Sprawdziłem i jest OK.
Zanim zaprogramowałem jakiekolwiek stacje (przypisałem je do numerków 1-6) to tez zmieniał mi pasmo (częstotliwości etc.) a teraz zmienia tylko zaprogramowane już stacje - tak jak powinien.

Pzdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group