Carisma - Techniczne - Problem z piątym biegiem
Sajko - 21-10-2013, 19:48 Temat postu: Problem z piątym biegiem Mój pierwszy temat, więc cześć wszystkim.
Mam problem z moja carismą. Odkąd ją kupiłem, piątka wchodziła nieco opornie, czasem dopiero za drugim razem. Jednak wczoraj w trasie, bez uprzedzenia, całkowicie odmówiła posłuszeństwa. Bez żadnych ostrzeżeń, objawów złej pracy skrzyni, gwizdów, zgrzytów, niczego - piątka przestała wchodzić. na początku walczyłem, za około 20 walnięciem drążkiem o prawą ściankę ulokował się on w dobrym miejscu i wszystko nadal pracowało normalnie. Jednak po redukcji do czwórki ten sam problem. W ogóle nie wyczuwam rowka na piąty bieg.
Na pewnym forum znalazłem takie rozwiązanie problemu:
"(...) to się reguluje.Ale na podnośniku.
Poluzować mocowanie lewarka od dołu, lewarek bardziej przemieścić w LEWO (patrząc w kabinie), dokręcić i będzie piątka."
I teraz moja prośba. Nigdy wcześniej nie grzebałem sam przy samochodach, ale to nie wydaje mi się zbyt trudne (poprawcie mnie, jeśli się mylę). Tylko czy ktoś mógłby mi powiedzieć krok po kroku, jak dziecku, co ja mam dokładnie zrobić?
plecho1 - 21-10-2013, 20:02
Możliwe, że wyrobiły się tulejki wybieraka bo to o czym napisałeś samo się raczej nie mogło przestawić. Tu masz temat o tych tulejkach http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305 A na dwóch ostatnich stronach jest o tym o co pytałeś.
Sajko - 22-10-2013, 18:37
Byłem dziś u mechanika. Za nową tulejkę do skrzyni biegów i robociznę zażyczył sobie 480 zł. W takiej cenie mogę mieć całą skrzynię biegów, więc coś mi tu nie gra.
plecho1 - 22-10-2013, 18:47
Te tulejki wybieraka, jeśli to ich wina, spokojnie wymienisz sam na kanale. W podanym wyżej temacie jest wszystko dokładnie opisane.
Batmanikus - 22-10-2013, 18:59
Z 480 odejmij 4 i wszystko będzie grać
wichura1 - 23-10-2013, 09:36
480PLN za 10 minut pracy no no, to musi być jakiś super warsztat. Jeżeli to tulejki to na fotce poniżej widać jak się zużywają, te mniejsze są ok, a te większe wytarły się tak że wystaje tulejka stalowa (brzegi powinny być tak grube, jak w tych małych). Jeżeli dzieje się to na 5, a nie na 1 i wstecznym to może być uszkodzona też tulejka osi drążka biegów. Czy jak poruszasz drążkiem porusza się jak Ikarusie? (tzn. że ma duże luzy na boki i nie zostaje w ustawionej pozycji). Jeżeli tak to na 90% tulejki, ale na pewno komplet nie kosztuje 400PLN, bo rozumiem, że 80 to robocizna? Poszukaj w ASO, albo w ASO VOLVO od V40, S40 1gen i po liftingu.
remi - 25-10-2013, 13:11
popieram poprzedników. Koszt jakieś 100 zł z przesyłką i 20 min w kanale. Tylko wszystko dobrze wyczyść i daj trochę smaru. Będzie działało. A tak na marginesie to kto mi zmieni tulejki??? 5 już celuję , i tak tym razem wytrzymały 2,5 roku.
|
|
|