To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Ustawienie zapłonu Galant 4G93

Anonymous - 21-01-2007, 22:46
Temat postu: [E52A 1.8] Ustawienie zapłonu Galant 4G93
Witam wszystkich serdzecznie, dzisiaj doszedłem do wniosku że najwyższa pora żeby w moim diamenciku ustawić zapłon. Posiadam lampe stroboskopową do zapłonu. Jak narazie wydawało mi sie że nie będzie z tym najmniejszego problemu. Jednak się myliłem dowiedziałem sie że podobno żeby ustawić zapłon podobno najpierw trzeba zmostkować jakieś piny podobno we wtyczce OBD. I teraz mam kilka pytań: czy ktoś wie czy to jest prawda że tak trzeba zrobić, gdzie jest wogóle ta wtyczka no i które to piny trzeba zmostkować. Najlepiej to prosił bym o informacje jak najlepiej przeprowadzić proces ustawiania zapłonu i co czym nie należy zapomnieć przed rozpoczęciem no i po zakończeniu regulacji. Z góry dziękuje za pomoc mam nadzieje że znajdzie sie ktoś odpowiednio poinformowany. Dzięki. Mój misiek to Galant `94 1.8 16V GLSi 4G93
Krzyzak - 22-01-2007, 12:19

Musisz podlaczyc do masy zlacze ustawiania zaplonu. Wyprzedzenie regulujesz na goracym silniku krecac aparatem zaplonowym.
Edit: zlacze wyglada zazwyczaj tak:



(trzeba zdjac zatyczke) i jest umieszczone na sciance grodziowej w komorze silnika.

Anonymous - 22-01-2007, 19:11

Dziękuje Ci bardzo za podpowiedź ale niestety ja nigdzie nie widze takiego elementu jak zakreśliłeś na zdjęciu, poza tym prosze o dokładniejszy opis które to kable trzeba połączyc z masą. Jak znajdziesz troche czasu to bardzo prosze o pomoc jest to dla mnie bardzo ważne bo potwornie graja mi zawory a luzy na zaworach są prawidłowe więc najprawdopodobniej pozostał juz tylko zapłon. Chyba że wiesz może co może być przyczyną stukania zaworów.
Krzyzak - 22-01-2007, 21:05

moze sa wyzlobienia i sie nie da poprawnie ustawic luzu - pisalem o tym na forum, nawet zrobilem rysunek pogladowy, musisz poszukac

co do zaplonu:
- rozgrzewasz silnik i gasisz
- po lokalizacji tego zlacza zdejmujesz zaslepke i podlaczas do masy - tam jest 1 pin, nie mozna go pomylic (zlacze meskie)
- odpalasz silnik, podlaczas lampe stroboskopowa i aparatem zaplonowym regulujesz wyprzedzenie na bazowe (pewnie napisane na jakiejs naklejce w komorze silnika)

Anonymous - 22-03-2007, 21:00

W galancie z 94 r. to złącze jest brązowe i wisi przy scianie grodziowej przy nr.vin.Na forum colta są zdjęcia .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group