To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Skrzynia rozdzielcza padła

Graczyq - 29-10-2013, 11:39
Temat postu: Skrzynia rozdzielcza padła
Witam,

Mam problem ze skrzynią rozdzielczą (Pajero III, 2001, 3.2). Kiedy ruszałem gwałtownie ze skrzyżowania z załączonym napędem na 4 koła nagle coś łupnęło gdzieś w skrzyni i straciłem napęd. Kiedy wrzuce jakieś bieg słychać tylko żężenie, jakby wałek z ukręconym wielopypustem obracał się w gnieździe. Na różnych biegach słychać inne żężenie, jakby wałek obracał się z różną prędkością. Mogę przełaczać wszystkie napędy i kontrolki pokazują, że wszystko jest w porządku, ale auto ani drgnie. Żężenie jest niezależne od napędu jaki załączam. Podejrzewam, że coś musiało paść między skrzynią biegów a skrzynią rozdzielczą. Ale to dziwne, żeby skrzynia rozdzielcza padała. Co prawda mam przejechane 220tyś km i silnik podkręcony do 190KM, ale to tylko 15% więcej. Na codzień nie jeźdże ostro, więc skrzynia jes jest regularnie przeciążana. Tuning silnika był głównie, żeby spalanie spadło (i spadło o 10-15%).

Czy ktoś miał podobny przypadek? Może coś więcej powinienem sprawdzić zanim zdejmę skrzynię? Czy to możliwe, żeby skrzynia sama coś przełączyła podczas jazdy?

Z góry dziękuję za wszystkie komentarze i podpowiedzi! :-)

Michał

zbyszekm2 - 29-10-2013, 12:19

tak, było sporo takich przypadków. To jest manual?
Prawdopodobnie zerwały się zęby na wałku zdawczym co wchodzi do reduktora.
Ew. jeśli manual to może być, że rozleciało się koło dwumasowe.

Graczyq - 29-10-2013, 12:27

Bomba... Nie podejrzewałem, że coś takiego może się przytrafić, ale pasuje dokładnie ze wszystkimi objawami.

Nie wiesz może co bdzie trzeba wymienić? Wałem zdawczy jest razem z kołami zębatymi? Trzebaby wymienić również koła zębate z którymi współpracuje wałek zdawczy, pewnie, jak myslisz? No i gniazdo w reduktorze. Mam rysunki złożeniowe, ale nie mogę zobaczyć jak to jest połaczone.
A moze lepiej kupić i wymienić całą skrzynię zamiast bawić się w części? Tylko jaka grwarancja, że to znowu się nie przydarzy? Można wzmocnić jakoś ten wałek?

[ Dodano: 30-10-2013, 18:58 ]
Czy ktoś wie czy skrzynia manualna od Pajero 3.2 long po 2003 pasuje do wersji sprzed 2003?

czortunio - 30-10-2013, 19:46

Pasuje. Dobry trop obrałeś. Szukaj używki.

Potwierdziłeś już co się stało ?

Graczyq - 30-10-2013, 21:08

W weekend zdejmę i rozkręcę skrzynię, żeby zobaczyć co się stało. Napisze i wrzucę jakieś zdjęcia też :-)
zeeb - 31-10-2013, 08:15

w autamatach też sie dzieją takie rzeczy?
zbyszekm2 - 31-10-2013, 08:22

zeeb napisał/a:
w autamatach też sie dzieją takie rzeczy?

Bardzo rzadko.

Graczyq - 31-10-2013, 08:23

Czy skrzynie po 2003 roku były wzmocnione, żeby zęby się jednak nie urywały?
zbyszekm2 - 31-10-2013, 09:12

nie.
Graczyq - 02-11-2013, 21:24

Może mi ktoś pomóc? Odkręciłem skrzynię od silnika (i tysiąc innych rzeczy od skrzyni), ale mam problem żeby odłaczyć łożyski oporowe sprzęgła. Może mi ktoś podpowiedzieć jak to zrobić?
zbyszekm2 - 02-11-2013, 23:17

Bo musisz najpierw odkręcić docisk od koła zamachowego przez taką rewizje w skrzyni.
Tylko tak rozłączysz silnik od skrzyni.

Graczyq - 03-11-2013, 21:47

Skrzynia zdjęta i rozdzielona. Werdykt: ścięty wielowypust na wałku zdawczym ze skrzyni biegów. Nie ma co kompbinować i wymieniać wałka, bo wielowypust w skrzyni rozdzielczej też jest ruszony.

Dla przyszłych użytkowników dodam, że żeby zdjąć docisk sprzęgła wystarczy dosunąć łozysko w stronę tarczy sprzęgła, włożyć płaski śrubokręt między łożysko a taki blaszany pierścień i przekręcić śrubokręt. Wtedy łożysko łatwo sie oddziela. Tu jest fajny filmik, który to ilustruje: http://www.youtube.com/wa...etailpage#t=130

Wie ktoś może jak wybrać dobrą uzywaną skrzynię biegów? Może ktoś coś polecic?

[ Dodano: 23-11-2013, 18:33 ]
Witam ponownie,

Czytałem o ścinaniu się wielowypustów na wałku zdawczym skrzyni biegów w Pajero III. Wygląda na to, że to nie jednokrotne przeciążenie ścina wielowypust, ale wielowypust zużywa się z czasem.

Czy próbował ktoś wzmocnić wielowypust przez zastosowanie specjalnego kleju do wielowypustów?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group