| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] ilość płynu chłodniczego w układzie
 
 artufcb - 29-10-2013, 14:44
 Temat postu: [EA2A/W 2.0] ilość płynu chłodniczego w układzie
 Ile litrów wchodzi w cały układ? Pilne
 Hugo - 29-10-2013, 16:14
 
 Takie samo pytanie, ale dotyczące silnika V6. Ile wejdzie jeśli wymieniam pompę wody i z silnika również jest spuszczony?
 swinks_UK - 29-10-2013, 17:06
 
 7-8 litrów
 artufcb - 29-10-2013, 19:48
 
 w obu silnikach?
 milo - 29-10-2013, 20:07
 
 2.0 L- 6 L
 2,5L- 6 L
 2.0 TD 8L
 2,4L -7L
 artufcb - 29-10-2013, 20:20
 
 z uwzględnieniem zbiorniczka wyrównawczego?
 
 [ Dodano: 30-10-2013, 10:27 ]
 Jak spuścić cały płyn z układu? Najniższym wężem czy jest jakaś śruba w bloku silnika?
 Mateusz25 - 06-11-2013, 17:39
 Temat postu: Sposób spuszczenia płynu chłodniczego w Galu 2,0 16 V 98 r.
 witam
 U siebie w galu 2,0 benzynka, zrobiłem następujące ruchy i spuściłem 5,7 litra wraz z zawartością zbiorniczka wyrównawczego.
 1. Odkręcić kranik chłodnicy, patrząc na przód auta znajduję się on na dole chłodnicy po lewej stronie.
 2.Po spuszczeniu płynu z chłodnicy ( około 3 litrów ) odkręć przewód gumowy u dołu chłodnicy po prawej stronie, niech płyn spłynie do ,,ostatniej" kropli.
 3. Następnie odkręć przewód gumowy na górze chłodnicy ( jest tylko jeden gruby połączony z blokiem ( głowicą silnika )Śmieszne to jest , ale należy w niego dmuchnąć z dość dużą siła aby spuścić resztę płynu z bloku, choć cały i tak nie wyleci, zawsze coś zostanie w środku.
 4.Zbiorniczek wyrów. wyjmij, ale najpierw odłącz cienki przewód od niego odchodzący do chłodnicy, pociągnij do góry zbiorniczek i już po jego demontażu, trzeba go szarpnąć dość mocno.
 Po tych zabiegach powinieneś mieć spuszczonego płynu jakieś 5 litrów, ja tak miałem.
 Resztę płynu spuszcza się poprzez jego późniejsze dopełnianie nowym wlewając go do rury
 opisanej w punkcie 3 i patrząc na kolor zmieniający się płynu uciekającego odłączonym jeszcze przewodem dolnym ( pnk. 2 )
 Najlepiej zastosować płyn innej barwy niż ten, który masz teraz ( ten stary). Wówczas będziesz widział różnicę w kolorze wypychanego starego płynu poprzez nowy.
 W momencie w którym kolor zacznie być jednolity, mamy układ napełniony w bloku silnika nowym płynem.
 Trochę trwa ten etap ale dał mi przynajmniej pewność że wszędzie mam nowy płyn.
 Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu, będziesz chciał , daj znać to napiszę, ostatnio wymieniałem chłodnicę i przerobiłem to.
 Witek vel Mysza - 06-11-2013, 19:43
 
 Caly plyn ciezko spuscic, trzeba by wydmuchac powietrzem. Ale zawsze cos zostanie w zakamarkach bloku i nagrzewnicy.
 
 |  | 
 |  |