To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mój pierwszy galant...

Witek vel Mysza - 04-11-2013, 08:01
Temat postu: Mój pierwszy galant...
Witam serdecznie! Swojego miśka kupiłem przypadkowo, od znajomej, która chciała go oddać na złom... Szkoda mi się zrobiło tego agresywnego spojrzenia i pordzewiałego silnika bez kropli oleju na zewnątrz. Parę groszy i był mój. Zanabyłem z przebiegiem 260 tys km. Wersja 2.0 16v GLS chyba, ale zderzak przedni z AVANCE (albo jakiś klon). Kolor srebrno-zielono-niebieski kameleon, ciemne szyby z tyłu, obniżony jeszcze w niemcowni. Posiadam go od marca i bez przerwy coś naprawiam, ale poznałem go dogłębnie i związałem się na stałe :)

Jako że kobitka nie ogarniała gabarytów auta, poobijała je strasznie, w całości mam tylko tylną klapę i dach...

W pierwszych dniach posiadania wymieniłem:
-przewody zapłonowe i świece (NGK)
-złącze elastyczne wydechu
-błotnik przedni od strony kierowcy
-poklepałem trochę powgniatane elementy
I tak jeździł sobie trupek wożąc mnie dzielnie po całej Polsce. Polubiłem go i postanowiłem ponaprawiać dalej. Wyklepałem tylny prawy błotnik i dokupiłem lampę, wyklepałem tylny lewy błotnik, podprostowałem trochę drzwi przednie L i P i jeździłem dalej.
Jako że sprawował się świetnie, przejechałem z 7 tysięcy i dokonałem kolejnych napraw:
-mocowania linek biegów
-wymiana oleju na mobil 10w40 i filtra
-usunięcie drobnego wycieku spod czujnika poziomu oleju
-wymiana filtra powietrza (Nipparts)
-wymiana przednich opon
-wymiana wahaczy bananów (Denckerman... ale po 120 za to, zobaczę ile pojeżdżą, zamalowałem denka i dołożyłem smaru do sworzni).
Potem jeździłem i jeździłem. Jako że użytkowała go kobieta, to sprzęgło było na ostatnich nogach. Po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów zdjąłem skrzynię i zmieniłem na nowe.
-Założyłęm LUKa z nowym łożyskiem oporowym. Po 270 tysiącach wymontowałem z auta oryginalne EXEDY z logo mitsu. Pewnie LUK tyle nie wytrzyma...
-Skrzynię zalałem świeżutkim mobilem gearlube 75w90
-Założyłem nowe amortyzatory tylne DAICHI (najtańsze gazowe), do tego nowe odbojniki i osłony (nie dedykowane, ale dobrane od jakiegoś innego auta, pasują idealnie)
-Wymieniłem wydech końcowy, bo oryginalny przerdzewiał na górze
-Wymieniłem piastkę przedniego lewego koła na KOYO.
-Zmieniłem drążek kierowniczy lewy na OYODO.
Tymi oto zabiegami doprowadziłem auto do stanu perfekcji mechanicznej, mam prawie 280 tysięcy, nie wysiadam z niego. Instalacja gazowa DT Gas system na wtryskiwaczach Matrix (podgrzewana wodą listwa) sprawuje się dobrze od jakichś 150 tys. km. Silnik jest czysty, suchy i cichy - nic nie klepie, nie stuka. Gwizda jak nówka :)
Czas na blachy, tego się boję najbardziej. Do tej pory wszystkie naprawy przeprowadzałem sam, ale lakierować nie potrafię. Jak mi ktoś spartaczy to zostanie wałek i czarny mat. Zobaczymy co dalej, będę pisał :)
PS. Jeśli zobaczycie na drodze najbrzydszego Galanta jakiego widzieliście w życiu, w kolorze kameleon, to znaczy że to mój :) Proszę się nie bać, nic z niego nie odpadnie, on tylko tak wygląda ;)
288.000km 12.13 - wymiana poduszek stabilizatora tylnego (BluePrint)
289.000km 02.14 - wymiana bananów (Oyodo)
289.500km 02.14 - dywaniki wg wzoru
289.800km 02.14 - stacja multimedialna czajna AL 2D 102

Nie ogarniam Bluetootha jeszcze, i kamera cofania się kupuje, ale z czasem będzie git.
290.500km 03.14 - Bluetooth ogarnięty, olej zmieniony, filtr knecht, dokupiony wspornik linek wybieraka biegów przy skrzyni, kupione drzwi i tłumik od Hugo, naklejka RalliArt na tylną szybę :)

Hugo - 04-11-2013, 08:21

Pochwal się fotkami :wink: i nie przejmuj się, niektórzy wymieniają w Galantach dużo więcej i nadal nie jest OK.
Witek vel Mysza - 04-11-2013, 18:01

http://img706.imageshack.us/img706/5400/hig0.jpg takie jedno nieśmiałe ;) Tylko nie chcichrać z niepełnosprytnego ;)
arturj123 - 05-11-2013, 19:48

Dużo ma rdzy? Tzn. kielichy, nadkola, spód?
Bankowo mój jest w gorszym stanie 8)

Witek vel Mysza - 05-11-2013, 19:51

Spód o dziwo zdrowy, przednie kielichy od dołu lekko zaczyna chrupać, reszta gitara. Ale poobijany... Muszę kupić drzwi L+P przód i zacząć przygotowania do lakieru.
Jogurt - 05-11-2013, 20:02

eeee, myślałem że to będzie prawdziwy rat, a on się trzyma kupy. niech się Misiek odwdzięcza za drugie życie.
Witek vel Mysza - 15-11-2013, 15:26

No to się pochwalę :D :) Dziś wskoczyła kierownica od EVO :)

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1460179_533619166734452_562508240_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1462917_533619130067789_1402217386_n.jpg

Fragu - 15-11-2013, 16:14

Witek vel Mysza ona pasuje p&p ?
Witek vel Mysza - 15-11-2013, 16:32

Niestety nie, ale po dokonaniu pewnych przeróbek podeszła jak widać :)
WreX - 15-11-2013, 16:47

Witek vel Mysza, dużo problemów było z montażem? i ile taka kiera od evo ?
Fragu - 15-11-2013, 17:56

WreX ta kiera to nie unikat, w lancerach 2.0 byla normalnie.

http://allegro.pl/mitsubi...3661437928.html

Bartek - 15-11-2013, 19:36

Fragu, nie pasuje, ale przeróbka nie jest kosmicznie trudna
WreX - 15-11-2013, 21:02

Fragu, bardzo fajna, może kiedyś... :)
Tomii - 15-11-2013, 21:56

Witek vel Mysza napisał/a:
Niestety nie, ale po dokonaniu pewnych przeróbek podeszła jak widać :)


to zdradź tajemnicę jakie przeróbki były konieczne.

Bartek - 15-11-2013, 22:15

Mały tutorial:
http://www.lancerregister...ad.php?t=445430



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group