Nasze Miśki - Patrykowa Sigma
szpala85 - 04-11-2013, 18:30 Temat postu: Patrykowa Sigma Witam Panowie
3.11.2013 znaczy się w niedzielę stałem się właścicielem Mitsu Sigmy .....
dokładnie 5 lat temu jak kupowałem Galanta to też miałem kupić Sigmę ale niestety sprzedający był nie pewny i wybrałem gala .Przez ten długi czas cały czas myślałem o Sigmie ... w końcu nadszedł ten dzień i ją kupiłem
Sigma z Wodzisławia Śląskiego srebrna , szara ... metalik ?? .. nie wiem jaki to kolor
3.0 V6 24v Sedan
Manual
el. przednie fotele
szyber , klima manualna
ABS ECS
Plusy :
- silnik wydaje się zdrowy , nie kopci , nie cyka , chodzi równo
- klima działa
- cała elektryka też działa
- rudej nie widać na budzie i pod podwoziem
- wszystkie szyby originalne
- w środku czysto
- wydech mruczy ...zero dziur
Minusy :
- w silniku zamiast oleju jest bagno
- na prawym kielichu (od pasażera) widać ognisko rudej
- przednie hample i tylnie do wywalenia (przód bije przy hamowaniu tył w ogóle nie hamuje)
- opony śmietnik
- w zawieszeniu z przodu coś puka z tyłu to samo
- na przednim zderzaku mała ocierka + brakująca zaślepka z przodu
- jedynka wchodzi czasami ze zgrzytem (ale jak najpierw dam dwójkę i potem jedynkę to już gładko )
- przy ruszaniu efekt kangura ... pewnie poduszki od skrzyni i silnika
- na wolnych silnik faluje ...ale czasami
- świeci się check engine
- przy szybie w środku jakiś plastik mi odstaje
- nie działa ECS ( nie świeci się alarm ... albo bezpiecznik albo ktoś grzebał )
- antena nie chowa się
Szczerze .... ta sigma stała z pół roku nie odpalana ... zapomniana ... aż mnie szlak trafia jak pomyślę o tym .... i jeszcze człowiekowi wkręcają że jeżdżona na bieżąco (tylnie tracze całe zgnite !!!! ) w silniku bagno .... jak odjechałem od miejsca zakupu zaświeciły się dwie kontrolki od niskiego poziomu oleju i hampli !!! ... musiałem dolać płyny bo brakowało ... tak samo w chłodnicy ...o spryskach nie wspomnę ... kto tak traktuję i użytkuję auto ! .... rozrząd nie wymieniony !... jeszcze się dziwili czemu sciągałem osłonę od rozrządu ! ... pasek na wierzchu widać ma małe pęknięcia ... masakra
przy hamowaniu kiera napierdziela prawo lewo ... krzywe tracze ... kiera krzywo jest ustawiona .. źle ustawiona zbieżność ... opony łyse !! jeszcze wkręcają człowiekowi że wnuczka sigmą na uczelnie jeździła ... kto mądry daje nastolatkowi auto w takim stanie technicznym ?! i jeszcze ta rezerwa ... sorry to nie była rezerwa .. susza w baku .. jak podjechałem na cpn-a to ledwo ledwo .. już przygasała
i jeszcze na koniec dylematy czy aby na pewno ją sprzedadzą ! .. człowiek przyjechał 300km .. po auto ,a ci ludzie nie wiedzą czy sprzedać czy nie ... dobrze ze przynajmniej te graty wyrwałem z tym autem
z gratów jakie dostałem :
- dwie przednie lampy
- jedna tylnia lampa
- kpl. lusterek
- jedna osłona przecisłoneczna
- jakiś komp
- jeden kierunek
- dwa przednie amory ECS
- alter
- rozrusznik
- jakieś przyciski (od włączania tempomatu , panel od szyb główny i kilka osobnych )
- tylnia blenda na klapę
- przedni zacisk dwu tłoczkowy
- tylni zacisk z mocowaniem
na razie tyle ... zdjęcia postaram się jakieś powrzucać
jak mi się coś przypomni to napiszę
a pisałem ze Sigma od dwóch miechów bez przeglądu ?
jedź i kup Pan auto ....
Hugo - 04-11-2013, 19:06
szpala85 napisał/a: | 3.11.2013 | W moje imieniny szpala85 napisał/a: | silnik chodzi równo | szpala85 napisał/a: | na wolnych silnik faluje ...ale czasami | To jak w końcu pracuje ten silnik?
Gratuluję fajnej fury. Sigmę można tak przerobić wizualnie, że mózg staje. Jakieś plany na to?
szpala85 - 04-11-2013, 19:55
Hugo, no właśnie raz chodzi równiutko ,a raz falują obroty ... chodziło mi że chodzi cicho bez jakiś niepokojących dźwięków
plany .....doprowadzę tę 22 letnią dziunie do świetności hehe
teraz przed chwilką patrzyłem na filtr powietrza .... cały czarny ...
auto zaniedbane po całej linii .....
zdjęcia gratów ... :
teraz pytanie ... gdzie znajduje się komp od ECS ? i jak to dziadostwo diagnozować ? znaczy czemu nic nie świeci na desce rozdzielczej ?
GóR3K - 04-11-2013, 20:21
komp od ecs jest po prawej stronie w bagazniku za lampa . natomiast od anteny moze byc odpiete zasilanie. gratuluje zakupu. sprawdz w jakim stanie masz wysprzeglik i pompke do sprzegla .
szpala jal bys potrzebowal czesci lub pomoc wal smialo
hugo wiem cos o tym zobacz sobie.moj temat
Wszyc - 04-11-2013, 21:31
A co z E54A gadaj ale to już
szpala85 - 04-11-2013, 22:24
GóR3K, dzięki wielki znalazłem kompa :
i teraz powiedzcie jak to sprawdzić ? patrzyłem na bezpieczniki wszystkie całe ....
antena na razie naj mniej ważna heh bo i tak radia nie mam
rozumiem że muszę podpiąć na krótko jakąś sprężarkę z zewnątrz i sprawdzić czy się podnosi tak ? ale czemu nie świeci mi się ALARM ? są jeszcze jakieś bezpieczniki o których nie wiem (pod maską i w środku patrzyłem ) ? kable zaśniedziałe ?
sprężarka od ECS jest za przepływomierzem tak ? tak w dole
GóR3K, mam wiele pytań bo Galant to galant .... a Sigma to już inna bajka
Wszyc, Galant idzie na sprzedaż jak tylko wymienię rozrząd w Sigmie i zrobię przegląd
z resztą po przejechaniu 300km Sigmą .... potem wsiadłem do galanta .. niebo a ziemia jeżeli chodzi o kulturę jazdy ... wygodnie , cicho i ta moc .... całą drogę wracałęm na piątce ... prawie w ogóle nie zmieniałem biegu .. pierwszy raz spotykam się z tak elestycznym silnikiem ... ruszam z jedynki dwójka i odrazu mogę dawać na piątkę ...
,a galant ..... jakoś tak inaczej się siedzi tak twardo ... mało mocy ... ehhhh ....
jednak limuzyna to limuzyna
szpala85 - 05-11-2013, 10:41
zdjęcia :
teraz tak jeżeli chodzi o ECS ... pod maska wszystkie te aluminiowe przekażniki są zimne oprócz jednego ... przekaźnik od ECS jest ciepły .... co to oznacza ?
Hugo - 05-11-2013, 11:31
Prawy kielich wygląda tragicznie, chyba ktoś już przy nim rzeźbił, co? Aż strach ruszać. Silnik wygląda bosko, jest potwór, wrzuciłbym go do swojego Galanta
szpala85 - 05-11-2013, 11:52
dokładnie prawy kielich był rzeźbiony ... wydłubię to i zobacze co tam się dzieje ...
a przed chwilką rozkręciłem kompa od ECS i moim oczom ukazały się upalone elementy :
podejmę się próby reanimacji tego kompa ... teraz już wiem czemu nie świeci ALARM
a ina jednym zdjęciu co wrzuciłem (zdjecie konsoli tam gdzie radio ) jest w środku taka żółta kostka .... wiecie może od czego ona jest ?
są jeszcze dwie czarne oznaczone jako RH i LH ... rozumiem że to podgrzewanie foteli ?
szpala85 - 05-11-2013, 12:06
no dobra kto ma kompa od ecs-a luźnego ? ... potrzebuje tranzystor mocy sanken c4065
ten co jest spalony ... na necie nie moge go znaleźć .... chyba że ktoś sprzeda mi kompa od ECS-a ... może zamiana na któryś z moich gratów ?
Soner - 05-11-2013, 18:39
Gratuluję zakupu, moje marzenie się tobie spełniło.
Już służę:
http://pdf1.alldatasheet....EN/2SC4065.html <- link do datasheet, po tych parametrach wyszukaj zamiennik
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1435630.html <- tutaj też była mowa o tym. BDW93C spełnia najbliżej wymagania.
Swoją drogą sprawdź co wywołało takie zwarcie. Bo to przyszło z zewnątrz komputera, tzn gdzieś z instalacji samochodu. Tam jest razem kilka tranzystorów. Sprawdź czy ta liczba odpowiada np takiej samej ilości elektrozaworów, przekaźników, pompek do ECSa. Będzie znana przyczyna.
lukasz12 - 05-11-2013, 19:22 Temat postu: Re: Patrykowa Sigma
szpala85 napisał/a: | Witam Panowie
3.11.2013 znaczy się w niedzielę stałem się właścicielem Mitsu Sigmy .....
dokładnie 5 lat temu jak kupowałem Galanta to też miałem kupić Sigmę ale niestety sprzedający był nie pewny i wybrałem gala .Przez ten długi czas cały czas myślałem o Sigmie ... w końcu nadszedł ten dzień i ją kupiłem
Sigma z Wodzisławia Śląskiego srebrna , szara ... metalik ?? .. nie wiem jaki to kolor
3.0 V6 24v Sedan
Manual
el. przednie fotele
szyber , klima manualna
ABS ECS
Plusy :
- silnik wydaje się zdrowy , nie kopci , nie cyka , chodzi równo
- klima działa
- cała elektryka też działa
- rudej nie widać na budzie i pod podwoziem
- wszystkie szyby originalne
- w środku czysto
- wydech mruczy ...zero dziur
Minusy :
- w silniku zamiast oleju jest bagno
- na prawym kielichu (od pasażera) widać ognisko rudej
- przednie hample i tylnie do wywalenia (przód bije przy hamowaniu tył w ogóle nie hamuje)
- opony śmietnik
- w zawieszeniu z przodu coś puka z tyłu to samo
- na przednim zderzaku mała ocierka + brakująca zaślepka z przodu
- jedynka wchodzi czasami ze zgrzytem (ale jak najpierw dam dwójkę i potem jedynkę to już gładko )
- przy ruszaniu efekt kangura ... pewnie poduszki od skrzyni i silnika
- na wolnych silnik faluje ...ale czasami
- świeci się check engine
- przy szybie w środku jakiś plastik mi odstaje
- nie działa ECS ( nie świeci się alarm ... albo bezpiecznik albo ktoś grzebał )
- antena nie chowa się
Szczerze .... ta sigma stała z pół roku nie odpalana ... zapomniana ... aż mnie szlak trafia jak pomyślę o tym .... i jeszcze człowiekowi wkręcają że jeżdżona na bieżąco (tylnie tracze całe zgnite !!!! ) w silniku bagno .... jak odjechałem od miejsca zakupu zaświeciły się dwie kontrolki od niskiego poziomu oleju i hampli !!! ... musiałem dolać płyny bo brakowało ... tak samo w chłodnicy ...o spryskach nie wspomnę ... kto tak traktuję i użytkuję auto ! .... rozrząd nie wymieniony !... jeszcze się dziwili czemu sciągałem osłonę od rozrządu ! ... pasek na wierzchu widać ma małe pęknięcia ... masakra
przy hamowaniu kiera napierdziela prawo lewo ... krzywe tracze ... kiera krzywo jest ustawiona .. źle ustawiona zbieżność ... opony łyse !! jeszcze wkręcają człowiekowi że wnuczka sigmą na uczelnie jeździła ... kto mądry daje nastolatkowi auto w takim stanie technicznym ?! i jeszcze ta rezerwa ... sorry to nie była rezerwa .. susza w baku .. jak podjechałem na cpn-a to ledwo ledwo .. już przygasała
i jeszcze na koniec dylematy czy aby na pewno ją sprzedadzą ! .. człowiek przyjechał 300km .. po auto ,a ci ludzie nie wiedzą czy sprzedać czy nie ... dobrze ze przynajmniej te graty wyrwałem z tym autem
z gratów jakie dostałem :
- dwie przednie lampy
- jedna tylnia lampa
- kpl. lusterek
- jedna osłona przecisłoneczna
- jakiś komp
- jeden kierunek
- dwa przednie amory ECS
- alter
- rozrusznik
- jakieś przyciski (od włączania tempomatu , panel od szyb główny i kilka osobnych )
- tylnia blenda na klapę
- przedni zacisk dwu tłoczkowy
- tylni zacisk z mocowaniem
na razie tyle ... zdjęcia postaram się jakieś powrzucać
jak mi się coś przypomni to napiszę
a pisałem ze Sigma od dwóch miechów bez przeglądu ?
jedź i kup Pan auto .... |
Jednak stara miłość nie rdzewieje. A teraz do rzeczy
Z tego co widzę czeka Cię sporo pracy.
Natomiast dziwi mnie postawa sprzedających...
A gdzie ona była wystawiona? Bo jakoś mi umknęło ogłoszenie.
Z całym szacunkiem do sprzedających, ale gdyby mi ktoś takie teksty o tym że ma dylemat czy TO sprzedawać to odwróciłbym się na pięcie i odjechał, przeżyłbym koszty tych 300 km tam i z powrotem.
Uczciwie patrząc to za auto w takim stanie więcej niż 3000 nie ma sensu dawać. Za 5000
można dostać coś gdzie właściciel wiedział że poza laniem benzyny, wymienia się olej, opony, nie mówiąc już o detalach typu zbieżność.
Nawet robiąc samemu to 3000 lekko wyjdzie na doprowadzenie auta to stanu przyzwoitego.
W kwestii ECSu mogę Ci pomóc, uderzaj na PW. Mam nawet zapasowe kompy od ECSu, są to kompy od modelu 91 czyli takie jak u Ciebie. Jest tylko jeden detal, ale o tym na PW.
lukasz12 - 05-11-2013, 19:26
Żółta kostka pod kokpitem to od tempomatu, który (chyba) w manualach nie występował w naturze (spotkałem 1 egz. z fabrycznym tempomatem).
Natomiast jeśli dorwiesz bebechy tj. komputer, linkę, siłownik, pompkę podciśnienia, to można zamontować bo instalacja jest w każdym aucie.
fj_mike - 05-11-2013, 19:27
szpala85, gratuluję auta.
Za jakiś czas będziemy podziwiać piękną, doprowadzoną do porządku Sigmę
mazda10000 - 05-11-2013, 19:43
Te nieszczęsne kielichy... zajmij się tym porządnie, to może z tego wybrniesz... przy okazji obadaj drugą stronę, bo tam też może być marnie. Sczytaj błędy i będziesz miał czarno na białym, czemu CE się świeci
|
|
|