To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Engine check - twardy pedał hamulca, obroty,

nawe - 04-11-2013, 21:02
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Engine check - twardy pedał hamulca, obroty,
Witam,

Posiadam Carismę 1.8GDI z 1999r. po lifcie. Po dłuższym okresie bezawaryjnej jazdy przyszła pora na pierwszą, według mnie poważniejszą usterkę.

Dziś rano bez problemu dotarłem do pracy, jednak po południu po odpaleniu Cari zaczęła się dziwnie zachowywać. Obroty wzrosły do ok 3000rpm i tak trzymały. Kontrolka engine check mruga regularnie.

Dodatkowo miałem wrażenie, że auto lekko wibruje. Ale ok ruszam... do domu niedaleko. Auto muł jak nigdy, ledwo co z miejsca ruszył, dodanie gazu nic nie daje, prawie brak reakcji. Dodając lekko stopniowo powoli osiągnąłem 30-40 km/h.

Zauważyłem też, że hamulec nożny twardy, tak jakbym próbował hamować na wyłączonym silniku.

Proszę pilnie o pomoc, co może być przyczyną problemu i w jaki sposób go wyeliminować?

robertdg - 04-11-2013, 21:34

Sprawdź kody błedów, mozliwe, że przepustnica odmawia posłuszeństwa, co do hamulca, to nalezy sprawzić układ podciśnienia pomiędyz kolektorem a serwem
nawe - 04-11-2013, 21:38

Możliwe, że dwie rzecze padły dokładnie w tym samym czasie? Wcześniej z hamulcami nic się nie działo.

[ Dodano: 05-11-2013, 11:49 ]
Wymruguje mi tylko jeden błąd: 92. Co to może być?

Bismarck - 05-11-2013, 12:14

wychodzi na czujnik połozenia zaworow albo pasek rozadu Ci sie posypal i poprzestawial sie rozad co skutkuje pokrzywieniem zaworów i utrata mocy oraz podcisnienia (hamulce)

http://imageshack.us/f/18/galant003.gif/

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

nawe - 05-11-2013, 12:33

dzięki za info. Pasek rozrządu nie jest aż tak stary (40tys. przebiegu) wymieniany razem napinaczem i rolkami, więc aż dziwne by było by poszedł.

Zgodnie z tym co wysłałeś to kod 92 dotyczy zaworu przepustnicy jak dobrze rozumie a nie zaworów silnika.

volve - 05-11-2013, 14:11

Problem z przepustnicą, być może magnes się rozkleił, ale ciężko sprawdzić na odległość. Auto wchodzi Ci w tryb awaryjny, dlatego ma takiego "muła". Na Dolnym Śląsku we Wrocławiu działa mechanik klubowy - Bartek deejay - http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=2251 . Jak masz jak, to dojedź do niego, niech sprawdzi, czy to magnes, czy też inny problem z przepustnicą.
plecho1 - 05-11-2013, 14:13

Jakby dostał po zaworach, to raczej był by problem z odpaleniem. Ten błąd dotyczy raczej przepustnicy, skontaktuj się z forumowiczem Bartkiem, on naprawia przepustnice i wie o nich wszystko.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group