To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] zgasl i nie odpala

pit696 - 09-11-2013, 01:26
Temat postu: [EA5A/W 2.5] zgasl i nie odpala
witam
otoz auto stalo tydzien bez jazdy, odpalilo bez problemu jednak po paru km zgasl. Kreci ale nie odpala..teraz po przekreceniu stacyjki na ON pali bezpiecznik nr 13 (z ikonka silnika) pod maska..jest zwarcie tylko nie mam pojecia co moze je powodowac?? za co odpowiada ten bezpiecznik? pomocy

Witek vel Mysza - 09-11-2013, 07:42

Sprecyzuj ten bezpiecznik, bo 13 jest od elektrycznych szyb...

Czy w aucie było coś naprawiane? Szukaj pod kątem przetartego przewodu od sterowania silnikiem i zwartego gdzieś do masy.

robertdg - 09-11-2013, 07:57

Bezpiecznik 11 jest od silnika i immobilizera, ja bym zrobił następująco, odpiął wszelkie możliwe wtyczki z silnika, aparat zapłonowy, wtryskiwacze, GMP, TPS, Krokowy, przepływka, itd, wtedy wsadził bezpiecznik na miejsce, przekrecił stacyjke, jezeli go nie spali to jest fajnie, jezeli go spali to jest niedobrze, bo może to znaczyć, że albo jeszcze czegos nei odpieliśmy (np, wiązka immo pod deską), albo zwarcie nie jest przez osprzęt a gdzieś w samej instalacji. Jezlei go nie spali zaczynamy kolejno podłaczac osprzęt, nasłuchując kiedy bezpiecznik się spali, w momencie spalenia mamy trafiona usterke osprzętu.
Witek vel Mysza - 09-11-2013, 08:34

Ale niekoniecznie osprzęt musi palić ten bezpiecznik, może palić go właśnie zwarcie przetartego kabla.

Co do osprzętu odpiąłbym jeszcze sondy lambda, bo może grzałka sondy ma zwarcie.

robertdg - 09-11-2013, 08:51

Cała reszta była wymieniona w pozycji "itd", o zwarciu w samej instalacji wspomniane, przeciez trzeba czegos spróbować :P
pit696 - 09-11-2013, 12:10

witam
w aucie nie bylo nic grzebane, chodzil bez zarzutow...
u mnie ten bezpiecznik ma nr 13 http://www.image-share.com/ijpg-2333-61.html no chyba ze mam inna pokrywe skrzynki bezp. hmm...
dodam ze auto ma instalacje gazawa(stara na krokowcu)..zgasl podczas jazdy na lpg..moze tam szukac przyczyny rowniez..
jeszcze jedno zauwazylem, ze nie moge polaczyc sie teraz z ecu przez odb2, wykrywa adaptor (ELM327) ale pokazuje brak komunikacji owego z ecu..Wczesniej laczyl sie bez problemow..moze to wina tego bezpiecznika a moze cos z ecu(spalony?:/)
zaraz ide grzebac moze cos sie ruszy dzis...

dmi - 09-11-2013, 12:43

nie jest to przypadkiem pompa paliwa ?
pit696 - 09-11-2013, 12:53

wypiolem ja z wtyczki..ale nadal pali bezp...a chyba jak wypieta to nie dziala?

[ Dodano: 09-11-2013, 15:48 ]
witam
wlasnie rozwiazalem zagadke z autem ..zwarcie robil kabel od sondy lambda ktory byl przetarty...jeden malutki kabelek..po zailozowaniu problem zniknal..


odb2 polaczyl sie z ecu i ku mojemu zdziwieniu wyskoczyly bledy:
P0403 Exhaust Gas Recirculation Control Circuit
P0340 Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)
P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit
nie bylo ich wczesniej..auto chodzi i zadnych objawow..czy to znak ze moze znowu przestac jezdzic?czy wymienic te czujniki?

po zrobieniu paru km po miescie doszedl jeszcze jeden blad
P0170 Fuel Trim (Bank1)

robertdg - 09-11-2013, 18:03

Skasuj błedy i sprawqdż je ponownie za jakiś czas, możliwe, że błedy wyszly jako powiązanie z obecną usterką
Witek vel Mysza - 09-11-2013, 18:18

Czyli + od grzałki sondy dotknął się do masy :)
pit696 - 09-11-2013, 20:06

Bledy skasowalem ale powracaja, tylko ten P0170 czasmi jest a czasami znika..Jedyny objaw jaki zauwazylem to drgania silnika na jalowym(tylko jak zimny) ale nie wiem czy to nie wina palca rozdzielacza ktory dzisiaj wymienilem..Poza tym auto jezdzi bez problemu..

[ Dodano: 09-11-2013, 20:07 ]
Witek vel Mysza napisał/a:
Czyli + od grzałki sondy dotknął się do masy :)



tak wlasnie :) mozliwe ze sonde szlak trafil?

robertdg - 09-11-2013, 20:41

P0335 mozliwe przyczyny:
- usterka czujnika położenia wału'
- zwarcie, uszkodzenie obwodu lub wtyczki czujnika położenia wału
- usterka sterownika ECU
P0340 mozliwe przyczyny:
- usterka czujnika położenia wałka rozrządu
- zwarcie, uszkodzenie obwodu lub wtyczki czujnika położeni wałka rozrządu
- usterka ECU
P0403 mołiwe przyczyny:
- usterka zaworu sterującego EGR
- zwarcie, uszkodzenie obwodu lub wtyczki zaworu EGR
- usterka ECU

Czuli mozliwe, że masz gdzieś jeszcze jakiś uszkodzony obwód, może to wina jakiegoś gryzonia :?:

pit696 - 10-11-2013, 10:00

robertdg dzieki za to info :D ..nie sadze zeby to byl jakis gryzon...posprawdzam jeszcze te wtyczki moze tam cos nie laczy..bo w sumie odlaczalem je zeby sprawdzic co zwiera..
a czy ten p0170 moze miec cos wspolnego z lambda ktrora zwierala?moze teraz nie dziala poprawnie, a z 20 bezpiecznikow na niej spalilem spokojnie..

robertdg - 10-11-2013, 10:44

P0170 jest wywołany nienormatywnymi odczytami paliwowymi w banku pierwszym i jak najbardziej moe mieć związek z lambdą
Krzyzak - 10-11-2013, 13:36

jeśli V6 kręci a nie odpala i stało się to nagle, to właściwie niewiele może być przyczyn:
- uszkodzony czujnik wału (ECU pokaże błąd)
- uszkodzona cewka (nie będzie błędu)
- immobiliser (pokaże błąd)
- uszkodzona pompa paliwa (nie pokaże błędu)
- uszkodzony czujnik temperatury silnika (powinno pokazać błąd)

- uszkodzone ECU (rzadkość!)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group