To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Brak cieplego nawiewu! co jest przyczyną???

Mack10 - 09-11-2013, 21:10
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Brak cieplego nawiewu! co jest przyczyną???
Witam mam problem z ciepłym nawiewem w kabinie auta. Problem pojawił sie kilka dni temu niezależnie jaką ustawie temperature 22 czy 29 leci zimne powietrze co może byc przyczyną i jak zdiagnozowac taką usterke?. Czy sam sobie poradze jezeli nie to chciałbym przygotowac sie przed wizyta u mechanika. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
robertdg - 09-11-2013, 21:53

Trzeba sprawdzić silniczek od klapy sterującej powietrze ciepłe-zimne
Przeczytaj ten watek od samej góry http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1211882

Mack10 - 09-11-2013, 22:41

Dzięki Robert napewno sprawdze może własnie to to ;) aczkolwiek poszperałem troche na forum i przyczyn może byc wiele jedno co zauważylem to brak wody w pojemniku wyrównaczym od chłodnicy także może mam za maly poziom wody w obiegu chlodnicy co może tez byc problemem jak i rownięz zapowietrzony układ lub pompa wody i mam przy okazji pytanie czy w Galu uklad sam sie od powietrza czy jest jakies ustrojstwo do tego? ;)
deejay - 09-11-2013, 22:46

Mack10 napisał/a:
mam przy okazji pytanie czy w Galu uklad sam sie od powietrza czy jest jakies ustrojstwo do tego?


Sam , ale po odpowietrzeniu trzeba uzupełnic pojemnik wyrównawczy do poziomu Max

Mack10 - 09-11-2013, 22:59

Dzieki jutro poszperam ;) tak przy okazji gdzies ktoś pisal że dolanie wody w pojemniku wyrównawczym rozwiązało problem z ogrzewaniem w aucie nie wiem czy to mozliwe? ;)

[ Dodano: 10-11-2013, 14:28 ]
Dzisaj majac krotka chwile uzupelniłem zbiorniczek z woda do poziomu max oraz sprawdzilem weże doplywowe ktore wchodza do kabiny oba były ciepłe także problem chyba leży gdzieś w środku w kabinie to co pisałeś Ty Robert widze że to chyba jakas grubsza sprawa...

[ Dodano: 10-11-2013, 15:13 ]
Dzisaj majac krotka chwile uzupelniłem zbiorniczek z woda do poziomu max oraz sprawdzilem weże doplywowe ktore wchodza do kabiny oba były ciepłe także problem chyba leży gdzieś w środku w kabinie to co pisałeś Ty Robert widze że to chyba jakas grubsza sprawa...

majdanos - 11-11-2013, 01:00

oj panie jak nie masz plynu to co ma podgrzewac nagrzewnice?? postaraj zanalizowac skad ubywa ci plyn..przyczyn w galu moze byc duzo zapchana nagrzewnica,niedomagajacy czujnik temp w centralce klimatronika,popsuty termostat(auto duzzzo wolniej sie nagrzewa).klapka od cieplego powietrza sie nie otwiera(silniczek padniety badz brak sygnalu do niego)bedz tez niezamykajaca sie klapka od klimy co skutkuje ze dmucha i cieplym i lodowatym na raz(choc to łatwo zdiagnozowac wylaczajac klime ;p)tak jak pisales pompa wody.jesli ci padla nagrzewnica to jest to troche roboty i mechanik moze cie troche skasowac.
polaff - 11-11-2013, 07:43

deejay napisał/a:

Sam
to po co jest odpowietrznik na termostacie?
Hugo - 11-11-2013, 10:16

polaff napisał/a:
to po co jest odpowietrznik na termostacie?
Jak już to przy termostacie, termostat jest niżej na prawo :wink: Sam się zastanawiam po co on tam jest. Jak wymieniałem rozrząd z pompą wody i od razu termostat to wymieniłem od razu płyn chłodniczy. Spuściłem stary również z chlodnicy. Zmontowałem wszystko, zalałem chłodnicę płynem, nie zakręcajac korka odpaliłem silnik, jak wciagało płyn z chlodnicy to dolewałem i po kilku minutach był odpowietrzony. Uzupełniłem tylko poziom do MAX w zbiorniczku wyrównawczym i gitara.
Mack10 - 11-11-2013, 10:45

majdanos napisał/a:
oj panie jak nie masz plynu to co ma podgrzewac nagrzewnice?? postaraj zanalizowac skad ubywa ci plyn..przyczyn w galu moze byc duzo zapchana nagrzewnica,niedomagajacy czujnik temp w centralce klimatronika,popsuty termostat(auto duzzzo wolniej sie nagrzewa).klapka od cieplego powietrza sie nie otwiera(silniczek padniety badz brak sygnalu do niego)bedz tez niezamykajaca sie klapka od klimy co skutkuje ze dmucha i cieplym i lodowatym na raz(choc to łatwo zdiagnozowac wylaczajac klime ;p)tak jak pisales pompa wody.jesli ci padla nagrzewnica to jest to troche roboty i mechanik moze cie troche skasowac.



Namierzyłem gdzie ubywa płyn chlodniczy przez żeberka w chlodnicy wody leci ciurkiem dlatego pisałem ze może to być grubsza sprawa właśnie to co napisałes wyczytałem po cześci już wczesniej na forum ;) także chyba bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie.Dobre chęci i naprawa pod blokiem chyba nie wystarczą. Mam nadzieje tylko ze nie jest to padnięta nagrzewnica bo juz wiem ze jest troche roboty zeby sie do niej dostac :/

Hugo - 11-11-2013, 10:51

Mack10 napisał/a:
Dobre chęci i naprawa pod blokiem chyba nie wystarczą
Wymiana chłodnicy to banalna sprawa. Dasz radę.
Mack10 - 11-11-2013, 15:02

Hugo napisał/a:
Mack10 napisał/a:
Dobre chęci i naprawa pod blokiem chyba nie wystarczą
Wymiana chłodnicy to banalna sprawa. Dasz radę.



Dzięki Hugo za slowa otuchy żaden ze mnie mechanik ;) ale nie ukrywam że dzieki forum i wam dużo sie dowiedzialem jak i rownież z kilkoma rzeczami poradzilem sobie sam ;)

Wymiana chłodnicy wody może mnie nie przeraża ;) tylko podjęcie samemu prac nad ustaleniem usterki z ogrzewaniem a aucie bo z tego co czytam przyczyn może byc wiele. Tak przy okazji mam może głupie pytanie ale jak sie demontuje schowek tzn ile zajmuje to czasu i jak najlepiej do tego podejsc ;) Pozdrawiam

Hugo - 11-11-2013, 18:23

Który schowek?
Mack10 - 11-11-2013, 20:44

Hugo napisał/a:
Który schowek?


Schowek w kabinie przed fotelem paseżera ;) po jego zdemontowaniu łatwo bedzie mi dojśc min. do silniczka jak i klapek od ciepła :)

majdanos - 11-11-2013, 23:09

na bym ci radzil wymienic chlodnice w 1 kolejnosci.
deejay - 12-11-2013, 23:24

majdanos napisał/a:
na bym ci radzil wymienic chlodnice w 1 kolejnosci.


A co ma chłodnica do ogrzewania kabiny ???????? :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group