Pajero III - [3.2 DID] Jak podnieść Pajero
konrad.klusek - 11-11-2013, 18:40 Temat postu: [3.2 DID] Jak podnieść Pajero Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy na forum. Co roku podczas wymiany kół na zimowe pojawia się ten sam problem - wulkanizator nie wie jak podnieść Pajero. Widziałem już różne pomysły, jeden podnosił podkładając podnośnik 4-ramienny pod progi, drugi przednią część podnośnika podkładał pod wzmocnienie które biegnie pod skrzynią biegów a tylną pod progi. Za każdym razem kiedy muszę odwiedzić wulkanizatora wiem, że problem się pojawi i sama myśl na temat podnoszenia samochodu przysparza mnie o gorączkę. Jak zatem podnosić Pajero tak, aby było dobrze i nic się nie uszkodziło? Może zaproponować wulkanizatorowi podnoszenie każdego z koła osobno na poduszce pneumatycznej poprzez podparcie pod wahacz? Proszę o porady oraz jeśli to możliwe o jakieś foto z miejscem zaznaczenia umieszczenia podnośnika.
Pozdrawiam
Konrad
wojtyszka - 11-11-2013, 21:20
jak byłem u wulkanizatora z tyłu podpierałem pod mostem, a z przodu pod belka/wspornikiem pod silnikiem miedzy wahaczami, dokładnie nie wiem jak to sie nazywa ale to jest ta belka/wspornik do ktorej przykręca sie osłony silnika, nawet w instrukcji wskazane jest zeby w tych wlasnie miejscach podnośnic
w linku masz rysunek z instrukcji
https://plus.google.com/u/0/photos/115603958074082469191/albums/5829289866036873617/5945098269217642498?pid=5945098269217642498&oid=115603958074082469191
PiotrKw - 11-11-2013, 22:36
konrad.klusek napisał/a: | Może zaproponować wulkanizatorowi podnoszenie każdego z koła osobno na poduszce pneumatycznej poprzez podparcie pod wahacz? |
Dokładnie tak , mój podnosi na poduszkach oba tylne i potem przednie ( albo na odwrót ) Na podnośniku cztero ramiennym zawsze jest problem ze statecznością , udżwigiem , długością ramion i srub . Z poduszkami jest szybko i sprawnie , a czterech kół i tak naraz wyważać nie będzie , robi po jednym . Najlepszy ubaw to mam jak nieraz chłopaki chcą podnosic podkładając podnośnik pod przekładnie . Karoseria wysoko , podnośnik na max. wyciągnięty , a .... koła jak stały na betonie tak stoją .I ta pełna zdziwienia mina , bezcenne I moje słowa : przecież mówiłem, że tylko pod wachacz
TangoKK - 12-11-2013, 05:23
Ja tam nigdy nie miałem problemu z podniesieniem tak to wygląda:
buchaj - 12-11-2013, 11:05
Ty masz dobrze kolego bo nie masz progów bocznych , a jak są te stopnie boczne to już nie jest tak łatwo . Pozdrawiam.
TangoKK - 12-11-2013, 15:31
buchaj napisał/a: |
Ty masz dobrze kolego bo nie masz progów bocznych , a jak są te stopnie boczne to już nie jest tak łatwo . Pozdrawiam. |
Tam gdzie są miejsca styku podnośnika z podwoziem są wykręcane podpórki. Wystarczy je dostatecznie mocno wykręcić i progi nie straszne. No chyba, że te progi wystają do dołu o 20cm ale w takim wypadku chyba lepiej się ich pozbyć. Pozdro
alfik - 12-11-2013, 19:25
Też wymianialem na poduszkach albo żabach, chińskie podnośniki kolumnowe, jak widzą pajero, udają, że ich nie ma . Musi być porządny, wtedy i udźwigu starczy i progi nie straszne.
|
|
|