To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Jak podnieść Pajero

konrad.klusek - 11-11-2013, 18:40
Temat postu: [3.2 DID] Jak podnieść Pajero
Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy na forum. Co roku podczas wymiany kół na zimowe pojawia się ten sam problem - wulkanizator nie wie jak podnieść Pajero. Widziałem już różne pomysły, jeden podnosił podkładając podnośnik 4-ramienny pod progi, drugi przednią część podnośnika podkładał pod wzmocnienie które biegnie pod skrzynią biegów a tylną pod progi. Za każdym razem kiedy muszę odwiedzić wulkanizatora wiem, że problem się pojawi i sama myśl na temat podnoszenia samochodu przysparza mnie o gorączkę. Jak zatem podnosić Pajero tak, aby było dobrze i nic się nie uszkodziło? Może zaproponować wulkanizatorowi podnoszenie każdego z koła osobno na poduszce pneumatycznej poprzez podparcie pod wahacz? Proszę o porady oraz jeśli to możliwe o jakieś foto z miejscem zaznaczenia umieszczenia podnośnika.

Pozdrawiam

Konrad

wojtyszka - 11-11-2013, 21:20

jak byłem u wulkanizatora z tyłu podpierałem pod mostem, a z przodu pod belka/wspornikiem pod silnikiem miedzy wahaczami, dokładnie nie wiem jak to sie nazywa ale to jest ta belka/wspornik do ktorej przykręca sie osłony silnika, nawet w instrukcji wskazane jest zeby w tych wlasnie miejscach podnośnic

w linku masz rysunek z instrukcji

https://plus.google.com/u/0/photos/115603958074082469191/albums/5829289866036873617/5945098269217642498?pid=5945098269217642498&oid=115603958074082469191

PiotrKw - 11-11-2013, 22:36

konrad.klusek napisał/a:
Może zaproponować wulkanizatorowi podnoszenie każdego z koła osobno na poduszce pneumatycznej poprzez podparcie pod wahacz?


Dokładnie tak , mój podnosi na poduszkach oba tylne i potem przednie ( albo na odwrót :wink: ) Na podnośniku cztero ramiennym zawsze jest problem ze statecznością , udżwigiem , długością ramion i srub . Z poduszkami jest szybko i sprawnie , a czterech kół i tak naraz wyważać nie będzie , robi po jednym . Najlepszy ubaw to mam jak nieraz chłopaki chcą podnosic podkładając podnośnik pod przekładnie . Karoseria wysoko , podnośnik na max. wyciągnięty , a .... koła jak stały na betonie tak stoją .I ta pełna zdziwienia mina , bezcenne :wink: :wink: I moje słowa : przecież mówiłem, że tylko pod wachacz :wink:

TangoKK - 12-11-2013, 05:23

Ja tam nigdy nie miałem problemu z podniesieniem tak to wygląda:


buchaj - 12-11-2013, 11:05

TangoKK napisał/a:
Ja tam nigdy nie miałem problemu z podniesieniem tak to wygląda:

[url=http://www.iv.pl/ima...umb.jpg]Obrazek[/URL]


Ty masz dobrze kolego bo nie masz progów bocznych , a jak są te stopnie boczne to już nie jest tak łatwo . Pozdrawiam.

TangoKK - 12-11-2013, 15:31

buchaj napisał/a:
TangoKK napisał/a:
Ja tam nigdy nie miałem problemu z podniesieniem tak to wygląda:

[url=http://www.iv.pl/ima...umb.jpg]Obrazek[/URL]


Ty masz dobrze kolego bo nie masz progów bocznych , a jak są te stopnie boczne to już nie jest tak łatwo . Pozdrawiam.


Tam gdzie są miejsca styku podnośnika z podwoziem są wykręcane podpórki. Wystarczy je dostatecznie mocno wykręcić i progi nie straszne. No chyba, że te progi wystają do dołu o 20cm ale w takim wypadku chyba lepiej się ich pozbyć. Pozdro :D

alfik - 12-11-2013, 19:25

Też wymianialem na poduszkach albo żabach, chińskie podnośniki kolumnowe, jak widzą pajero, udają, że ich nie ma :) . Musi być porządny, wtedy i udźwigu starczy i progi nie straszne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group