To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Głośno przy 4tyś. obrotów

damian1510 - 12-11-2013, 16:50
Temat postu: Głośno przy 4tyś. obrotów
Witam,

Od soboty stałem się posiadaczem Mitsubishi Lancera 2.0. Auto ma potwierdzony przebieg książką serwisową i niemieckim TUV , więc jest na pewno realny. Po zakupie wracałem nim 200km i przy prędkości ok 140km/h i obrotach 4tyś. jest bardzo głośny w środku. Jechałem po prawda bez radia i być może dlatego tak mocno zwróciłem na to uwage, ale według mnie poziom hałasu jest zbyt wysoki. Przeszukałem forum w tym temacie i niestety nic nie znalazłem. Co Waszym zdaniem może wpływać na tak głośną prace? Przy 5tyś obrotów dodatkowo powstaje jakieś metaliczne stukanie, ale to prawdopodobnie osłona na kolektor.

krzychu - 12-11-2013, 18:30

Silnik pracuje bardzo gładko, sprawdź czy nie ma powtarzających się drgań przy np. 2 tys i 4 tys... To oznacza źle ustawiony wałek balansowy. A metaliczne stukanie to raczej nieciekawie...
pablini - 12-11-2013, 20:17

Lancer do najcichszych samochodów nie należy i to, że przy większych prędkościach jest głośno jest normalne
damian1510 - 12-11-2013, 21:02

krzychu napisał/a:
Silnik pracuje bardzo gładko, sprawdź czy nie ma powtarzających się drgań przy np. 2 tys i 4 tys... To oznacza źle ustawiony wałek balansowy. A metaliczne stukanie to raczej nieciekawie...


To metaliczne stukanie nie jest groźne. To ewidentnie przez luźną osłonę, więc jak to dokręcę to wszystko będzie ok. W jaki sposób mogę sprawdzić ten wałek balansowy?

krzychu - 13-11-2013, 07:19

pablini napisał/a:
Lancer do najcichszych samochodów nie należy i to, że przy większych prędkościach jest głośno jest normalne


Ale nie od silnika....

[ Dodano: 13-11-2013, 07:20 ]
damian1510 napisał/a:
W jaki sposób mogę sprawdzić ten wałek balansowy?


Już napisałem. Silnik chodzi normalnie bardzo stabilnie. Przy źle ustawionym balansie trzęsie się w bardziej lub mniej w zależności od obrotów. Powstają spore wibracje odczuwalne np. na kierownicy, jest głośniejszy i gorzej wkręca się na obroty...

damian1510 - 13-11-2013, 09:35

krzychu napisał/a:
pablini napisał/a:
Lancer do najcichszych samochodów nie należy i to, że przy większych prędkościach jest głośno jest normalne


Ale nie od silnika....

[ Dodano: 13-11-2013, 07:20 ]
damian1510 napisał/a:
W jaki sposób mogę sprawdzić ten wałek balansowy?


Już napisałem. Silnik chodzi normalnie bardzo stabilnie. Przy źle ustawionym balansie trzęsie się w bardziej lub mniej w zależności od obrotów. Powstają spore wibracje odczuwalne np. na kierownicy, jest głośniejszy i gorzej wkręca się na obroty...


Ok, dziękuję bardzo za poradę. Sprawdzę to na pewno, tym bardziej, 22 tyś temu był wymieniany rozrząd. Czy możecie mi polecić kogoś kto w odległości do 100km od Warszawy potwierdzi tą diagnozę i ustawi wałek prawidłowo? Czy każdy mechanik powinien dać sobie z tym radę?

krzychu - 13-11-2013, 09:39

Ale pierwsze sprawdź objawy.... A mechanik może być każdy byle tylko popatrzył do dokumentacji, którą możesz nawet wydrukować mu z forum.
A'Tom - 13-11-2013, 20:27

W tym temacie masz wszystko na temat źle ustawionego wałka balansu i tego jak dobrze go ustawić [CS9 2.0DOHC] Problem po wymianie rozrzadu w 4G63
Sam też przez to przechodziłem.

damian1510 - 14-11-2013, 15:00

Dziękuję bardzo za pomoc. Auto kupiłem w sobotę i dziś pierwszy raz od soboty do niego wsiadłem. Do lacnera przesiadłem się z Seata Ibizy FR 1,8t, brak doświadczenia w użytkowaniu japońskich aut dał znać o sobie. Byłem u dwóch mechaników, którzy stwierdzili, że silnik jest w jak najlepszym porządku, ewentualnie można sprawdzić tłumik bo to od wydaje dość głośne dźwięki. Być może brak radia spowodował, że bardziej niż zwykle zwracałem uwage na dźwięk. Silnikiem nie trzęsie tylko pracował dość głośno. Mam kolegę, który posiada lancera z tym samym silnikiem, dlatego w weekend postaram się przejechac jego bestią i porównać do mojej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group