Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Probelem ze sprzęgłem
ostry13 - 18-11-2013, 10:16 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Probelem ze sprzęgłem Witajcie:-)
Od jakiegoś czasu próbuje znaleźć na forum taki sam problem ze sprzęgłem ale nie znalazłem wiec spróbuje go opisać tutaj.
Mam carismę 1,8 125 KM
Od jakiegoś czasu mam problem z wrzucaniem biegu 1 i 2. Problem polega na tym, że jak jadę szybciej i dojeżdżam np. do skrzyżowania i próbuję zredukować do 2 to mam bardzo duży problem żeby wbić bieg (może inaczej moja żona ma bardzo duży problem, ja muszę się posiłować ale wejdzie). Tak samo mam z jedynką gdyż jak jadę powoli i redukuje do jedynki to nie wbiję biegu dopóki się nie zatrzymam (bardzo nie komfortowa sytuacja).
Najlepsze w tym wszystkim jest to że w odwrotnej sytuacji jak ruszam to jedynka a potem dwójka wchodzą idealnie bez żadnego oporu. Sprawdzałem wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem tulejki i są w dobrym stanie więc raczej to nie będzie to. Spotkał się może ktoś z takim problemem?
Myślę że problem może siedzieć gdzieś głębiej gdyż pozostałe biegi czyli 3 i 4 oraz 5 i wsteczny wchodzą super.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
radek8622 - 18-11-2013, 10:20
Jeżeli sprzęgło łapie dobrze to na 100% nie sprzęgło tylko synchronizatory tych biegów.Możesz spróbować wymienić olej w skrzyni ale sądze że nie wiele da.
plecho1 - 18-11-2013, 10:25
Kiedy był wymieniany olej w skrzyni biegów i czy jego ilość jest prawidłowa?
ostry13 - 18-11-2013, 11:17
Olej był wymieniany dwa tygodnie temu może 3 tak wiec olej też odpada.
Bismarck - 18-11-2013, 11:18
Trudności przy włączaniu biegów.
Zatarte łożysko prowadzące wałka wejściowego (w wale korbowym).
Sprzęgło nie wyłącza się całkowicie.
Poluzowanie, uszkodzenie lub nieprawidłowa regulacja mechanizmu zmiany biegów. Wykonać dokładną kontrolę i w razie potrzeby wymienić części.
Zużyte pierścienie synchronizatorów.
Ale jak koledzy sugeruja sprawdz najpierw sprzegło i olej
lukaszpl - 20-11-2013, 23:04
Może nie napiszę nic odkrywczego ale jedynka służy do ruszania, nie wiem jaki jest sens redukować do 1 ...
ostry13 - 21-11-2013, 23:23
Wiem ale jest to bardzo uciążliwe jeśli samochód ledwo co się toczy a ty się siłujesz z jedynką żeby ją wrzucić. Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może być.
Pozdrawiam
plecho1 - 22-11-2013, 07:09
Jeśli na postoju na pracującym silniku wszystkie biegi wchodzą bez problemu i jeśli zalany olej był taki jak przewiduje producent skrzyni, to tylko wina skrzyni.
ross - 22-11-2013, 07:33
lukaszpl, Tak bieg 1 i jeszcze dodam wsteczny .
Renix - 22-11-2013, 15:06
lukaszpl napisał/a: | Może nie napiszę nic odkrywczego ale jedynka służy do ruszania, nie wiem jaki jest sens redukować do 1 ... |
Nigdy nie jechałeś w korku?
milo - 22-11-2013, 15:25
ostry13 napisał/a: | mam z jedynką gdyż jak jadę powoli i redukuje do jedynki to nie wbiję biegu dopóki się nie zatrzymam (bardzo nie komfortowa sytuacja). |
Jaki olej masz zalany Jak wlejesz olej ATF problem zniknie przetestowane
radek8622 - 22-11-2013, 23:32
synchronizator.Olej nie pomoże
|
|
|