To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Probelem ze sprzęgłem

ostry13 - 18-11-2013, 10:16
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Probelem ze sprzęgłem
Witajcie:-)
Od jakiegoś czasu próbuje znaleźć na forum taki sam problem ze sprzęgłem ale nie znalazłem wiec spróbuje go opisać tutaj.
Mam carismę 1,8 125 KM
Od jakiegoś czasu mam problem z wrzucaniem biegu 1 i 2. Problem polega na tym, że jak jadę szybciej i dojeżdżam np. do skrzyżowania i próbuję zredukować do 2 to mam bardzo duży problem żeby wbić bieg (może inaczej moja żona ma bardzo duży problem, ja muszę się posiłować ale wejdzie). Tak samo mam z jedynką gdyż jak jadę powoli i redukuje do jedynki to nie wbiję biegu dopóki się nie zatrzymam (bardzo nie komfortowa sytuacja).
Najlepsze w tym wszystkim jest to że w odwrotnej sytuacji jak ruszam to jedynka a potem dwójka wchodzą idealnie bez żadnego oporu. Sprawdzałem wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem tulejki i są w dobrym stanie więc raczej to nie będzie to. Spotkał się może ktoś z takim problemem?
Myślę że problem może siedzieć gdzieś głębiej gdyż pozostałe biegi czyli 3 i 4 oraz 5 i wsteczny wchodzą super.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

radek8622 - 18-11-2013, 10:20

Jeżeli sprzęgło łapie dobrze to na 100% nie sprzęgło tylko synchronizatory tych biegów.Możesz spróbować wymienić olej w skrzyni ale sądze że nie wiele da.
plecho1 - 18-11-2013, 10:25

Kiedy był wymieniany olej w skrzyni biegów i czy jego ilość jest prawidłowa?
ostry13 - 18-11-2013, 11:17

Olej był wymieniany dwa tygodnie temu może 3 tak wiec olej też odpada.
Bismarck - 18-11-2013, 11:18

Trudności przy włączaniu biegów.

Zatarte łożysko prowadzące wałka wejściowego (w wale korbowym).
Sprzęgło nie wyłącza się całkowicie.
Poluzowanie, uszkodzenie lub nieprawidłowa regulacja mechanizmu zmiany biegów. Wykonać dokładną kontrolę i w razie potrzeby wymienić części.
Zużyte pierścienie synchronizatorów.

Ale jak koledzy sugeruja sprawdz najpierw sprzegło i olej

lukaszpl - 20-11-2013, 23:04

Może nie napiszę nic odkrywczego ale jedynka służy do ruszania, nie wiem jaki jest sens redukować do 1 ...
ostry13 - 21-11-2013, 23:23

Wiem ale jest to bardzo uciążliwe jeśli samochód ledwo co się toczy a ty się siłujesz z jedynką żeby ją wrzucić. Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może być.
Pozdrawiam

plecho1 - 22-11-2013, 07:09

Jeśli na postoju na pracującym silniku wszystkie biegi wchodzą bez problemu i jeśli zalany olej był taki jak przewiduje producent skrzyni, to tylko wina skrzyni.
ross - 22-11-2013, 07:33

lukaszpl, Tak bieg 1 i jeszcze dodam wsteczny .
Renix - 22-11-2013, 15:06

lukaszpl napisał/a:
Może nie napiszę nic odkrywczego ale jedynka służy do ruszania, nie wiem jaki jest sens redukować do 1 ...

Nigdy nie jechałeś w korku?

milo - 22-11-2013, 15:25

ostry13 napisał/a:
mam z jedynką gdyż jak jadę powoli i redukuje do jedynki to nie wbiję biegu dopóki się nie zatrzymam (bardzo nie komfortowa sytuacja).

Jaki olej masz zalany :?: Jak wlejesz olej ATF problem zniknie przetestowane :mrgreen:

radek8622 - 22-11-2013, 23:32

synchronizator.Olej nie pomoże


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group