To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - problem z ABS da się wyłaczyć

Everel30 - 18-11-2013, 14:03
Temat postu: problem z ABS da się wyłaczyć
Witam wszystkich
Mam problem z abs auto głupieje a powodem tego było brak zaślepki z tyłu wszystko sobie leciało na łożysko i czujnik abs
w chwili obecnej jest tak że jak się zapali kontrolka od abs to zaczynają piszczeć paski rozwaliło już akumulator jak się włączy wycieraczki nie da się ich wyłączyć pali żarówki z przodu gaśnie radio silnik dziwnie pracuje ..Tylni czujnik został umyty w zmywaczu hamulcowym i było cacy przez 2 tygodnie aż do dzisiaj znowu to samo abs się zaświecił i auto zgłupiało całe szczęście że nie rozwaliło znowu akumulatora spaliły się tylko żarówki

Moje pytanie jest takie jak odłączyć ABS czy wystarczy tylko wyjąć bezpiecznik czy trzeba zrobić coś jeszcze

Pozdrawiam

plecho1 - 18-11-2013, 14:11

Na początku sprawdź napięcie ładowania na akumulatorze, bo przez uszkodzony ABS raczej nie powinno palić żarówek czy rozsadzać akumulatora. Możliwe, że uszkodził się regulator napięcia w alternatorze i alternator zamiast napięciem 14V ładuje około 20V.
Everel30 - 18-11-2013, 14:14

było sprawdzane i jest wszystko ok problem występuję jedynie wtedy kiedy zapali się abs po myciu czujnika przez 2 tygodnie było wszystko cacy do dzisiaj jak sie zapalił to auto głupiało

[ Dodano: 18-11-2013, 14:17 ]
to samo wycieraczki działaja normalnie jak sie zapali abs nie wyłączysz ich a w najszybszym trybie tak działają że chce je wyrwać mega szybkie ten czujnik robi ładne zamieszanie z elektroniką auta jak odłączyć abs całkowicie

Łysy88 - 18-11-2013, 14:21

U mnie wyjęcie bezpiecznika wyłączyło ABS całkowicie (brak ząbka na jednym pierścieniu abs). Wtedy pali się kontrolka ABS cały czas. Sprawdź, może pomoże. Ja bym obstawiał jakieś zwarcie na sterowniku ABS.
Everel30 - 18-11-2013, 14:25

czyli bezpiecznik i po kłopocie tylko nie będzie abs co do kontrolki to wyciągnę żaróweczkę
Łysy88 - 18-11-2013, 14:44

Sprawdź bo może np właśnie kontrolka robi zwarcie :P A jak odpalasz auto, i na chwile się włącza kontrolka abs to też masz takie dziwne objawy? Czy tylko jak ABS próbuje zadziałać?
Everel30 - 18-11-2013, 15:00

kontrolka nie jak uruchomię jest cacy zapala sie po przejechaniu 1 km i to bez hamowania nieraz pali sie na biegu jałowym i są te wszystkie objawy jedynie jak ten czujnik był wymyty tylni to było cacy przez 2 tygodnie

[ Dodano: 18-11-2013, 15:04 ]
oczywiście ten czujnik co brakowało tej zaślepki

Łysy88 - 18-11-2013, 15:23

To wyciągnij bezpiecznik spod maski i po problemie
Everel30 - 19-11-2013, 10:43

i tak zrobiłem i jest cacy nic się nie dzieje jedynie nie ma ABS gdzie można kupić taki czujnik na allegro nie ma nowych w intercars też nie mają ciekawe jaka cena będzie
Hugo - 19-11-2013, 11:00

Everel30, jak potzrebujesz czujnik to albo nowy w ASO albo używana zwrotnica ze sprawnym czujnikiem. On jest niedemontowalny.
Hunter - 19-11-2013, 11:08

Miałem to samo po zakupie, kupiłem na alledrogo zwotnicę z czujnikiem za 49 zł i wszystko działa :)

Brałem od nich, miły kontakt, szybka wysyłka, wszystko sprawne:
http://allegro.pl/galant-...3654112883.html

robertdg - 19-11-2013, 18:41

Everel30, pojeździj tak troche aby sie upewnić że to napewno wina czujnika ABS, bo obwód ABS to tak jakby osobna elektryka i trochę dziwne wzrosty napięcia wprowadza, także się upewnij, że to napewno jego wina.
Everel30 - 21-11-2013, 10:06

Witam wszystkich jednak to nie ABS wczoraj to samo po 4 godzinach jazdy zrobiło się wysokie napięcie licznik zaczynał świecić jaśniej radio przestało grać wycieraczki chodziły o wiele szybciej i spaliło żarówki bo zaczeły raz jaśniej świecić raz mocniej no i oczywiście pasek tak mocno piszczał to już pewnie będzie wina tylko alternatora jak jest wszystko oki to pokazuje 14,4 nigdy nie sprawdzałem przy tych objawach jak się pokazują raz na kilka godzin
plecho1 - 21-11-2013, 10:54

To raczej tylko wina regulatora napięcia ale jeśli regulator tak wariował już kilka razy, to mogło to nadwyrężyć inne ważne elementy w alternatorze. Najlepiej się chyba będzie opłacało kupić dobry używany i ewentualnie zrobić mu drobny przegląd niż robić remont starego.
Everel30 - 21-11-2013, 14:20

Auto stoi już u mechanika dzisiaj wyciąga alternator i jutro jedzie do innej firmy która naprawia alternatory autko jutro już będzie do odbioru ..Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group