[92-96]Galant E5xA - Wymiana świec
Varmik - 20-11-2013, 21:41 Temat postu: Wymiana świec Witam, wymieniał ktoś już z was świece w galancie? Jeśli tak to czy jest to trudny zabieg i lepiej jechać do mechanika czy samemu to zrobić? Nie pogardziłbym też jakimś poradnikiem ;p
plecho1 - 20-11-2013, 22:02
Do wymiany będziesz potrzebował jedynie klucza do świec o rozmiarze 16 mm i długości około 20 cm oraz oczywiście nowe świece Najpierw zdejmujesz przewody ze świec a następnie wykręcasz świece. Dalej składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Wszyc - 20-11-2013, 23:35
plecho1 napisał/a: | o rozmiarze 16 mm |
WAT? w motorze mam takie maleństwa w galu na klucz 21
plecho1 - 21-11-2013, 06:40
Wszyc, pewien jesteś tego co napisałeś? Właśnie dla pewności sprawdziłem w wyszukiwarce IC i wychodzi, że na pewno w tych rocznikach są na klucz 16.
Wszyc - 21-11-2013, 19:00
To ciekawe bardzo jak tak piszą to może i tak jest ja mam silnik 2.0 z galanta E3 ale moja głowica czesto jest montowana na 2,4 sohcach w E5 i też takie świece jak u mnie są w 2,4 DOHCu z roczników 96-98 myślałem że wszędzie tak będzie zatem dla tego modelu gala
plecho1 - 21-11-2013, 19:11
Chyba takie pasują http://allegro.pl/denso-k...3694483209.html
Varmik - 21-11-2013, 20:41
Dzięki za rade.
Teraz aki off-top kiedy będę mógł napisać coś w dziale "kupię"?
plecho1 - 22-11-2013, 09:58
Musisz napisać do admina tego działu aby nadał Ci odpowiednie uprawnienia.
k@rol - 26-11-2013, 00:07
W V6 też są na "klucz" 16
Wszyc - 27-11-2013, 00:52
dziś sprawdziłem u mnie jak wół 21 zawsze mam inaczej
tpodsiadlo - 19-12-2013, 05:53
Wszyc, ja mialem wszystkie e5 poza dieslem(te popularne, czyli 1.8, 2.0 sohc, 2.0v6, 2,5 v6 i 2.4sohc usa) swiece sa zawsze na 16, nawet w 2.4 takie mialem, a glowica w 2,4 sohc nie jest taka jak w e3 tylko taka jak w 2.0 sohc e5, i z tego co wiem to sohc w e3 mialy 8 zaworow a nie 16...
Wszyc - 20-12-2013, 20:35
w E5tce był też 2,4 DOHC na amerykę i o niego mi chodzi nie poruszam tematu sohca nawet jeden taki fabryczny 2,4 litra Dohc z ameryki jest u nas na forum bodajże 160 kuca to miało
EDIT:
Tu jest więcej w Polsce takich nie widziałem
http://forum.mitsumaniaki...t=70368&start=0
tpodsiadlo - 21-12-2013, 00:45
Znam ten temat,gdzies pod poznaniem byl kiedys eclipse z moim blokiem 2.4 i glowica dohc. Nie wiem, moze jeszcze jezdzi:-)
Undercover - 26-06-2015, 16:38
Odświerze kotleta. 2 tygodnie temu kupiłem świece do swojego E54A i podjąłem się wymiany. Niestety skończonej niepowodzeniem i brakiem czasu na dalsze dłubanie. Miał mi to zrobić znajomy mechanik ale olewa sprawę więc chyba spróbuje ponownie
Mam jednak kilka pytań... chodzi o zrzucenie kolektora dolotowego, bo właśnie na nim poległem. Wiem, że trzeba odłączyć gumową rure od dolotu i EGR żeby było łatwiej ale nie jestem pewien co do śrubek które mam odkręcać.
W załączniku zrobiłem zdjęcia i wskazałem czerwonymi strzałkami mam nadzieje wszystkie śrubki, które trzymają kolektor.
Niby je wtedy wykręciłem ale kolektor ani drgnął.
Nie wiem czy ma to zejść siłą, bo może ktoś uszczelnił silikonem?
Zaopatrzyć się w nową uszczelkę?
Będę wdzięczny jeżeli ktoś mi opisze krok po kroku co zrobić (nawet na bazie moich zdjęć) bo misiek kuleje na jedną ze świeczek już
szpala85 - 27-06-2015, 15:56
drugie zdjęcie dobrze odkręcasz pierwsze zdjęcie ŹLE !!!
na pierwszym zdjęciu odkręcasz te śruby :
odłączasz wszystkie przewody i kostki linkę gazu też
kolektor unosisz do góry
|
|
|