To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - problem z biegami - colt VII

Przemo80 - 21-11-2013, 21:23
Temat postu: problem z biegami - colt VII
Witam. Tydzień temu na zimnym silniku nie mogłem wrzucić 1-ki i wstecznego ( z dużym oporem ale wchodziły. Minęło 30 min. i z biegami ok. Dzisiaj rano na zimnym silniku w ogóle nie chciały wchodzić biegi a przy wstecznym potężny zgrzyt. Jak się rozgrzał to była minimalna poprawa ale wsteczny dalej nie wchodził, reszta biegów z dużym oporem wchodzą. Auto ma 93 tys. przejechane. Pytanie brzmi: czy do wymiany jest sprzęgło czy macie inne pomysły?
rufuz - 22-11-2013, 12:25

gowniana skrzynia w coltach 6 i 7 to najwiekszy mius tych aut. u mnie wsteczny tez zgrzyta chyba, ze po wcisnieciu sprzegla poczekam pare sekun i potem wrzuce wsteczny to jest ok.
milo - 22-11-2013, 15:05

Przemo80 napisał/a:
Tydzień temu na zimnym silniku nie mogłem wrzucić 1-ki i wstecznego ( z dużym oporem ale wchodziły. Minęło 30 min. i z biegami ok.

Stan oleju - poziom :?: może pora na zmiane oleju :shock:
Przemo80 napisał/a:
czy do wymiany jest sprzęgło czy macie inne pomysły?

Jak masz luz jałowy na pedale sprzegła to mozliwe że do końca nie rozsprzegla

Stmitsu - 22-11-2013, 16:15

Zacznij od wymiany oleju w skrzyni.
Później pompa i siłownik sprzęgła do sprawdzenia.
Objawy zużycia sprzęgła zobaczysz tu:
Objawy zużycia sprzęgła

rufuz - 24-11-2013, 00:09

Ja wymieniłem olej w skrzyni z dodatkiem MoS2 i jest nieco lepiej ale zadowolony nie jestem. juz wcześniej pisałem, ze w hyundaiu 2.0 16V z 2000 roku przebieg 200 tys lepiej działała skrzynia. A zeby bylo śmieszniej w hyundaiu seryjnie mialem skrzynie renault :D :D A ciekawe czy w bliźniaczym smarcie for four tez montowano tego "dziadowskiego" Getraga. Az dziw bierze bo Getrag w colcie to made in germany. Wymienię jeszcze ta pompkę, siłownik i jak nadal będzie shit to w....ę cala skrzynie.
Cos czuje, ze jak na wiosnę porobię mody na 190KM to skrzynie szlag szybko trafi. Bedzie trzeba sie rozejrzeć za czymś lepszym. Moze cos z Brabusa For Four :roll:

Kanapa - 25-11-2013, 01:23

rufuz napisał/a:
Ja wymieniłem olej w skrzyni z dodatkiem MoS2 i jest nieco lepiej ale zadowolony nie jestem. juz wcześniej pisałem, ze w hyundaiu 2.0 16V z 2000 roku przebieg 200 tys lepiej działała skrzynia. A zeby bylo śmieszniej w hyundaiu seryjnie mialem skrzynie renault :D :D A ciekawe czy w bliźniaczym smarcie for four tez montowano tego "dziadowskiego" Getraga. Az dziw bierze bo Getrag w colcie to made in germany. Wymienię jeszcze ta pompkę, siłownik i jak nadal będzie shit to w....ę cala skrzynie.
Cos czuje, ze jak na wiosnę porobię mody na 190KM to skrzynie szlag szybko trafi. Bedzie trzeba sie rozejrzeć za czymś lepszym. Moze cos z Brabusa For Four :roll:


:doubt:
W Brabim jest ten sam silnik 4g15t i skrzynka 453 co w CZT.
Tylko że ta skrzynka w turbo jest zupełnie inna niż w wolnossącym (452). Wszystkie made by Getrag.
Przyczyną źle wchodzących biegów jest przycierający się mechanizm wybieraka - do czyszczeniu lub wymiany.
Na wsteczny pomaga wymiana docisku na poprawiony ale i tak ten bieg nie jest zsynchronizowany!
Skrzynia 453 była liczona na około 230 Nm ale wytrzymuje dużo więcej.

rufuz - 25-11-2013, 12:18

u mnie jak auto jest zimne to 1 i wsteczny wchodza troche opornie
Przemo80 - 25-11-2013, 21:33

Prawdopodobnie mam luz jałowy na pedale sprzegła,więc jest to mozliwe że do końca nie rozsprzegla. Jak to naprawić - liczę na dobre wskazówki.
michal84 - 20-03-2014, 16:07

Przemo80 napisał/a:
Prawdopodobnie mam luz jałowy na pedale sprzegła,więc jest to mozliwe że do końca nie rozsprzegla. Jak to naprawić - liczę na dobre wskazówki.

W nowych Coltach już są takie pr9oblemy więc nie martw się tym, ten typ tak ma.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group