To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - jaki olej do Miski

mitsugn - 23-11-2013, 15:22
Temat postu: jaki olej do Miski
Jaki polecacie i lejecie olej fo zdrowego silnika w carismie , mam 190 tKm cisnienie na garach rowne ale auto sprowadzone i niewiem co wlane i kiedy wiec chce wymienic zeby miec pewnosc ze silnik bedzie trwaly
nytsug - 23-11-2013, 15:42

Poczytaj na forum. Jest o tym wiele tematów. Ja lałem do 1.6 MOBIL SUPER 2000 10W40 i było super. Po 10.000km jak wylewałem olej to był on jeszcze "czysty" a silnik pracował elegancko.

Jak już wymieniasz olej silnikowy to wymień filtry: oleju, paliwa, powietrza i zmień płyn chłodniczy przed zimą i hamulcowy jak nie znasz przeszłości auta.

glina - 23-11-2013, 21:25

castrol edge 5w30
filtr paliwa co 150kkm wg producenta (jesli masz w baku)

ManWithNoName - 08-12-2013, 13:14

Polecam Valvoline Maxlife 10W40
Wcześniej lałem MOBIL SUPER 2000 10W40 i brał mi olej, zmieniłem i jest zdecydowanie lepiej.

plecho1 - 08-12-2013, 15:23

Ja już drugi raz do swojego autka zalałem Mobila 0W40, dobry olej w przystępnej cenie.
radek8622 - 08-12-2013, 17:07

MILLERS XF 5W40 bardzo dobry olej tylko cena ciut wysoka.Dobrze sprawuje się w zimie jak i latem jest optymalny na nasz klimat.
Batmanikus - 30-12-2013, 10:14

Jako, że nie znalazłem tematu olejowego dla silnika innego niż GDI pozwolę sobie pociągnąć ten temat. Za 2 tyś km przychodzi mi wymiana oliwy, chcę wlać syntetyczny i do wyboru mam:

Total Quartz 9000 Energy 5W40
Elf Excellium LDX 5W40
Elf Evolution 900 NF 5W40
Valvoline Synpower Mst C3 5W40
Platinum Synthetic V 5W40

Cenowo podobnie choć Platinum i Valvoline droższe od pozostałych o 30%-50%

Samochód napędzany podtlenkiem gazotu (LPG)

Coś konkretnego przemawia za którąś z "flaszek"?

Bismarck - 30-12-2013, 14:57

Batmanikus nie zebym Cie nie lubiał ale zebys miał o czym myslec w sylwestra :lol:
ja leje u siebie Castrola i nie kombinuje aby mnie glowa nie bolala jak po kacu

Norma wyróżnia sześć klas olejów letnich i tyle samo - zimowych. Z tego względu stosowane obecnie oleje wielosezonowe określane są dwoma parametrami. Niski parametr oznacza, że olej będzie dobrze spisywał się w niskich temperaturach zewnętrznych, np. po rozruchu nie będzie zbyt gęsty i szybko dotrze do wszystkich elementów silnika.
Najniższa możliwa wartość to 0W, powszechne są również oleje 5W (np. Castrol Edge 5W-30) i 10W.Analogicznie, drugi parametr opisuje zdolność oleju do zachowania filmu olejowego w wysokich temperaturach. Wartości wysokie to 40 i 50, a najwyższa wartość dostępna w powszechnie stosowanych olejach wynosi 60.
Prosty wniosek, że najlepszy byłby olej 0W-60. Niestety, akurat takiego w handlu nie znajdziemy, bowiem nie da się połączyć ognia z wodą. Stąd wybiera się oleje pośrednie, np. 5W-30 (np. Castrol Edge), 15W-40 czy 10W-60 (do samochodów z wysilonymi silnikami lub używanych do sportu, np. przeznaczony dla BMW z serii M olej Castrol EDGE Professional TWS 10W-60).
W teorii wybór dobrego oleju silnikowego nie jest więc sprawą prostą. Jednak mozna pójść drogą na skróty i wybrać olej rekomendowany przez producenta samochodu.

Batmanikus - 30-12-2013, 15:06

No tyle teorii :mrgreen:
Ale dlaczego nie 5W40?

Bismarck - 30-12-2013, 15:18

zle mnie zrozumiałeś oleje dobre

ja bym wybrał Total Quartz 9000 Energy 5W40 z tych co podaleś tylko jeżeli stosowłeś inny to czeka Cie płukanie silnika zanim zalejesz inny niż ten co do tej pory

Dla osłody lub jak wolisz gwózdz w trumne :P
Lepkość to jedno, a drugie to klasa jakościowa oleju Norma europejska ACEA obejmuje tylko nowe oleje wysokiej jakości i składa się z oznaczeń literowych A, B, C i E. Określają one przeznaczenie oleju: A - to silników benzynowych, B - do wysokoprężnych, C - obniżające emisję spalin tzw. "Low SAPS" (mniej dodatków, stosuje się np. w silnikach z filtrami DPF) i E - do wysokoprężnych silników w samochodach ciężarowych.

Po oznaczeniu literowym pojawia się cyfra w zakresie 1-5, przy czym wyższa cyfra w zakresie 1-3 oznacza wyższą jakość. Oznaczenie 4 zarezerwowano dla olejów przeznaczonych do samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a 5 - dla olejów "eko", które wydłużają przebiegi między wymianami (silniki benzynowe - A5) i obniżają zużycie paliwa (diesle - B5).

Batmanikus - 30-12-2013, 15:26

Więc z tego wynika, że każdy z podanych olei przewyższa normy jakie zakładano w momencie wyprodukowania mojego silnika (4G92, 95 KM). Ja się zastanawiam nad tym czy, któryś olej lepiej sprawdzi się przy zasilaniu LPG.
Choć pewnie tak na prawdę i tak nie ma to większego znaczenia. Przy możliwościach jakie daje ten silnik i mojego stylu jazdy (granice zdrowego rozsądku) chyba każdy olej będzie dobry :mrgreen:

Bismarck - 30-12-2013, 15:31

Batmanikus napisał/a:
któryś olej lepiej sprawdzi się przy zasilaniu LPG.


z tego co rozmawiałem z kolegami co maja u siebie korek wstydu to nie ma róznicy osobiście nie wiem najlepiej było by pogadać z zagazowanymi na czym latają

plecho1 - 30-12-2013, 17:31

Bismarck, u mnie po zalaniu Castrola 10w40 do Astry I 1.6 8V przy -20 kontrolka oleju paliła się prawie minutę. Jeszcze raz go zalałem do poprzedniego auta Carismy GDI, bo kartkę z takim olejem znalazłem w aucie i po kilkuset kilometrach zaczęły cykać hydrauliczne popychacze. Przestały dopieto po zalaniu dobrego syntetyka i przejechania na nim kilku tysięcy kilometrów. Więcej nie wleję do auta oleju tej firmy. Teraz jeżdżę, jak już zresztą wyżej wspomniałem, na syntetyku Mobila 0w40.
Batmanikus - 30-12-2013, 17:49

No ja też Castrola nigdy nie wleję do żadnego pojazdu (po przygodach znajomych z motocyklami)

Total Quartz 9000 Energy 5W40 - ACEA A3/B4, API SL/CF
Elf Excellium LDX 5W40 - ACEA A3/B3/B4, API: SL/CF
Elf Evolution 900 NF 5W40 - ACEA A3/B4, API: SL/CF

Tylko nadal nie rozumiem czym się różnią oba Elfy - bo opisy mają identyczne :roll:
Zadzwonię do Elfa i się zapytam - tak będzie najprościej.
Wiem, jestem upierdliwy ale lubię wiedzieć co i jak wokoło :lol:

Bismarck - 30-12-2013, 17:58

plecho1 nie wiem i nie potrafie w logiczny sposób wytłumaczyc dlaczego w jednym aucie jest dobrze a w innym nie , w aucie jakie miałem wczesniej zalany był shell i ubywalo mi 1litr na 2.000 km wymienilem na lotosa i wyobraz sobie jakes czary do zmiany do zmiany dolewalem 1,3 litra na 10.000 km

moja miska lata konkretnie na Castrol Magnatec 5W-40 C3 a mam silnik (GDI) i nie wiem co to cykanie popychaczy co zreszta moze potwierdzic volvie i jazzman od nas z regionu

Batmanikus pogrzebałem troche i ale to sam ocen

ELF EXCELLIUM LDX 5W-40
Klasa lepkości SAE:
5W-40
Klasyfikacja ACEA:
A3/B4
Klasyfikacja API:
SL/CF
Specyfikacje i normy:
VW 505 00
MB 229.1
VW 502 00
BMW Longlife-98
MB 229.3
GM-LL-B-025
benzynowych, Diesla, LPG


Elf EVOLUTION 900 NF 5W40
SPEŁNIA NORMY I SPECYFIKACJE:

ACEA : A3/B4 (najwyższa norma benz. I diesla nie fuel eco)

API: SL/CF

MERCEDES-BENZ: 229.3

VOLKSWAGEN: VW 502.00/VW 505.00

PORSCHE A40 (najwyższa norma benz.)

Przewyższa wymagania producentów silników:

ALFA ROMEO, AUDI, CITROEN, DAEWOO, FIAT, FERRARI, FORD, FSO, HONDA, LANCIA, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, ROVER, SAAB, SEAT, TOYOTA, VOLVO.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group