To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Nowy pilot do centralnego zamku

turek61 - 24-11-2013, 19:26
Temat postu: Nowy pilot do centralnego zamku
Witam...

Mój stary pilot od c.z. do mojej Carii już niedomaga - zdjęcie poniżej:



więc zakupiłem na Allegro taki sam firmy TRW tylko ma inny numer. Sprzedawca zapewniał że od Carismy.

Niestety wszystkie opisane na forum instrukcje dotyczące adoptowania go do mojej centralki "wzięły w łeb " (wkładanie baterii do pilota w samochodzie itp)
W User Manual jest chyba opisana ta operacja ale niestety nie znam angielskiego i chyba do tego potrzebny jest MUT II Zamieszczam skany z U.M.
Proszę o ew. przetłumaczenie najważniejszych kwestii.




plecho1 - 24-11-2013, 19:39

A co dokładnie działo się z Twoim? Najczęściej przestają przewodzić gumki stykowe w przyciskach, może przełóż ze starego do nowego sama elektronikę i zobacz jak będzie.
turek61 - 24-11-2013, 19:51

W starym były popękane gumki, które już nie raz reanimowałem. Z zakupionego pilota przełożyłem dobrą gumkę i tak śmigał pół roku. Niestety ostatnio rozładowuje mi baterie. Mniej więcej co dwa tygodnie muszę kupować nowe. Z tego co wyczytałem w necie to wysiada elektronika. Dodatkowo ten stary ma srebrne ścieżki a nowy "złote" i jest w dużo lepszym stanie technicznym dlatego chciałbym go adoptować.
plecho1 - 25-11-2013, 08:03

Nie wiem ile dałeś za ten drugi ale łatwiej i chyba taniej było by kupić nową centralkę z nowymi pilotami. Za około 50 - 100 złotych można już dobrą kupić a o tym jak podłączyć jest obszerny temat na forum.
michalcjo - 25-11-2013, 19:06

potrzebujesz tester mut2
turek61 - 27-11-2013, 16:44

Nie koniecznie...
Znalazłem opis na Elektrodzie tylko jeszcze nie sprawdzałem. Opis podobny do tego z UM co podałem:

"Witam . Czytałem i próbowałem różne sposoby wprogramowania oryginalnych pilotów (carisma 1.9DID 2001r) . Osobiście zadziałała mi po jeden raz każda z metod opisanych i na tym koniec :-( ........... ALE ODKRYŁEM NASTEPNĄ METODĘ PROGRAMOWANIA TYCH PILOTÓW , MYŚLE ŻE SKUTECZNĄ W 100 % . WPROGRAMOWAŁEM TYM SPOSOBEM DWA PILOTY Z CZEGO TEN DRUGI BYŁ DOKUPIONY UŻYWANY .

O P I S U J E C O I J A K .

CARISMA 2001 DID

!!! ZAMYKAMY WSZYSTKIE DRZWI !!!

ROBIMY ZWORĘ W ZŁĄCZU OBD (1) DO MASY , MOŻNA POŁĄCZYĆ DO (4) BO TAM JEST MASA .

WKŁADAMY KLUCZYK DO STACYJKI I Z POZYCJI (OFF) PRZEKRĘCAMY TRZYKROTNIE NA POZYCJE (ACC) - NA TZW. PIERWSZĄ POZYCJE STACYJKI .

ZOSTAWIAMY OCZYWIŚCIE KLUCZYK NA (OFF) ALE W STACYJCE .

!!! CENTRALNY POWINNIEN ZAMKNĄĆ I OTWORZYĆ !!!

PRZYCISKAMY RAZ ew. DWA , TRZY RAZY JEDEN Z DWÓCH PRZYCISKÓW PILOTA .............POTWIERDZENIEM PRZYJĘCIA GO DO CENTRALKI BĘDZIE ZAMKNIĘCIE I OTWORZENIE CENTRALNEGO ZAMKA , JESLI MAMY DRUGI PILOT TO POWTARZAMY OPCJE Z NACISKANIEM PRZYCISKÓW W PILOCIE DO MOMENTU PONOWNEGO ZAMKNIĘCIA I OTWORZENIA SIE CENTRALNEGO ZAMKA .

PO WPISANIU OBU ew. JEDNEGO PILOTA ROZPINAMY ZWORĘ W ZŁĄCZU OBD I TYLE :-)
U MNIE OSOBISCIE ZADZIAŁAŁO BEZ PROBLEMU , PROSZĘ O ODPOWIEDZI JAK SIĘ SPRAWDZA TEN SPOSÓB .

POZDRAWIAM , ADAM . "

P.S.

DZIAŁA :mrgreen: :thumbup:
U mnie wystarczyło przekręcić kluczyk raz w pozycję ACC i centralny zadziałał. Później przycisnąłem raz przycisk w pilocie i PODZIĘKOWAŁ
.

Batmanikus - 27-11-2013, 20:04

Czyli tym sposobem można zaprogramować każdy pilot kupiony od innego samochodu (Carismy, SS)?
turek61 - 27-11-2013, 22:54

Pewnie tak. Tylko podejzewam ze kazdy firmy TRW .
Miczaldo - 06-12-2013, 21:20

Mam takie pytanko trochę z innej beczki. Czy próbował ktoś wzmocnić sygnał w pilocie? Nawet po założeniu nowej baterii pilot nie zawsze łapie od razu, nawet jeśli stoję tuż koło drzwi. Zauważyłem, że jak otwieram go gdzieś, gdzie nie ma zbyt wiele zakłóceń można otworzyć samochód powiedzmy z 3 metrów, jednak w centrum miasta jest to czasem nawet ciężkie dotykając szyby pilotem.
Tutaj też pojawił się problem, jak wzmocnić sygnał pilota by nie było takich problemów?
Widziałem w internecie filmik jak wzmocniono sygnał pilota dolutowując kawałek drucika do anteny w pilocie, niestety nie mogę takowej zlokalizować w moim. Ma może ktoś jakiś drobny schemacik, albo zdjęcie ze strzałeczką i napisem "tutaj lutuj"? :)
Pozdrawiam, Michał.

plecho1 - 07-12-2013, 06:55

U mnie na podobny problem z zasięgiem pomogła wymiana przycisków. Tylko ja zamiast wymiany gumowych do płytki dolutowałem coś takiego http://allegro.pl/przycis...3765827738.html
Batmanikus - 07-12-2013, 19:16

Jakkolwiek głupio to zabrzmi... Przyłóż sobie pilota do głowy - zwiększony zasięg murowany. Mózg to niezła antena.
Nie przeprowadzałem badań bezpieczeństwa ale osobiście stosuję ten patent dla ubawu nieświadomej gawiedzi :mrgreen:

plecho1 - 07-12-2013, 20:31

Też o tym gdzieś czytałem i wiele osób twierdzi, że to działa :) Ja szczerze mówiąc jeszcze nie próbowałem.
tomwasz - 07-12-2018, 19:08

Odkopuję temat. Mój pilot uległ biodegradacji, Obudowa i gumki się rozpadły. Układ scalony jest ok. Gdzie mogę znaleźć obudowę? Jakie piloty można doprogramować? Pacjent to Space Star '04. Pozdrawiam,
Bizi78 - 07-12-2018, 19:34

Surówkę kupisz na allegro, dotniesz u fachowca od zamków a pestkę immobiliser przełożysz.
tomwasz - 07-12-2018, 20:17

Dzięki za odpowiedź, temat kluczyka już przerabiałem. Teraz chodzi mi o pilot. Jest taki jak w pierwszym poście tego wątku. Czy jest to jakiś standard, np jak 433MHz do bram? Jeśli nie, to może ktoś tutaj ma na zbyciu samą obudowę i gumkę. Jak wspomniałem scalak jest sprawny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group