To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z hamulcami 1.8 16V

pyransc - 25-11-2013, 18:27
Temat postu: Problem z hamulcami 1.8 16V
Witam,
jestem posiadaczem Carismy 1.8 16V 96r,
mam mały problem z hamulcami.
Objawy są takie że hamulec łapie dopiero przy drugim naciśnięciu pedału. Za pierwszym prawie wcale nie stawia oporu.

Zaczęło się tak dziać kiedy wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. Okazało się wtedy że tył był zablokowany i w ogóle nie hamował. Po jego odblokowaniu, nastąpiły właśnie problemy z hamowaniem.
Dodam że gdy zaślepi się tylne hamulce, pedał działa normalnie tzn. auto hamuję za pierwszym wciśnięciem hamulca, tyle że hamuję tylko przodem.
Podejrzenia padają na pompę hamulcową (tą ze zbiorniczkiem), jest to wersja auta z abs i nowa pompa kosztuję ok. 1000zł, powiem szczerze że nie za bardzo widzi mi się tyle wydawać.
Chciałem kupić używaną pompę z allegro ale kompletnie nie wiem jaką wybrać żeby pasowała.
z serwisu: http://serwis-tv.com
Macie pomysł dlaczego się tak dzieję? Albo pomożecie wybrać odpowiednią pompę?

robertdg - 25-11-2013, 18:52

Może wystarczy odpowietrzyć układ hamulcowy ;-)
pyransc - 25-11-2013, 18:58

robertdg napisał/a:
Może wystarczy odpowietrzyć układ hamulcowy ;-)


Zapomniałem o tym napisać, to pierwsze co zrobiłem i to porządnie na kilka sposobów.

robertdg - 25-11-2013, 19:01

I leciał czysty płyn :?:
pyransc - 25-11-2013, 19:04

Tak czysty, dość dużo razy go odpowietrzałem, płyn musiałem dolewać.
robertdg - 25-11-2013, 19:11

Odpowietrzałeś z węzykiem na odpowietrzniku i widziałeś że nie ma bąbelków :?:
W jaki sposób rozruszałeś zaciski :?:

pyransc - 25-11-2013, 19:19

Odpowietrzony jest dobrze na 100%.
Zacisków ja nie ruszałem, robił to znajomy mechanik.
Z tego co mi mówił, to strasznie było wszystko sparzone i chyba od nowości nikt tu nic nie robił. W jaki sposób je rozruszał nie wiem.

robertdg - 25-11-2013, 19:27

Trudno zgadnąc, bo skoro powiadasz, że po zaślepieniu tylnych zacisków hamulce działają jak nalezy to pozostaje albo wada w zacisku albo wada w tarczach/klockach
pyransc - 25-11-2013, 19:37

A co byś powiedział o pomyśle wymiany pompy hamulcowej?
robertdg - 25-11-2013, 19:45

Łatwiej sprawdzić jakie ciśnienie daje na tylne zaciski, sekcje są krzyżowe więc trochę dziwne, aby padło tylko w tylnej częsci (zakładam, że masz ABS)
plecho1 - 26-11-2013, 08:20

Ja myślę, że raczej dalej są zapowietrzone. Jeśli z tyłu były by bębny, to być może mogło by być coś źle poskładane - wyregulowane ale przy tarczach to raczej mało prawdopodobne.
remi - 26-11-2013, 18:08

pyransc, nie wiem jaka różnica jest u Ciebie między pierwszym a drugim naciśnięciem. Ja też mam niewielką różnicę od czasu jak kupiłem auto. Zapowietrzone nie są na 100 procent, wszystko chodzi, jest rozruszane, ale drugie naciśnięcie mam i tak lepsze. Też kiedyś z tym walczyłem i nic nie zdziałałem. Ja stawiam na podjechaną pompę, jednak nie sprawdzałem tego nigdy, bo różnica jest niewielka i aż strach powiedzieć ale się przyzwyczaiłem do tego.
AidsD - 15-02-2019, 12:16

Tak się podpinam pod temat. Powiedzcie mi jaki rocznik/wersja nadwozia/silnika miała z przodu tarcze o średnicy 288mm i czy pompa/serwo jest różna w różnych modelach Cari?

Pytam o to bo mam problem z hamulcami u siebie w MSS. Mam tarcze 288 i jest problem z odwodzeniem klocków (stawiają nieznaczny opór podczas kręcenia kołem). I wstępnie typuje puchnięcie wężyka elastycznego albo niewyrabiającą pompę. Oczywiście tłoczek i wszystko przesmarowane chodzi miękko i można go wcisnąć palcami ale po pierwszym hamowaniu już pojawia się opór.

Hugo - 15-02-2019, 14:28

Tarcze o średnicy 281 mm, nie 288 mm, miały SS po lifcie, czyli po 2002 r.
AidsD - 18-02-2019, 09:36

Hugo, okej mój błąd fakt 281

ale jesteś pewny, że to było w MSS po lifcie?
Wszystko mi podaje, że siedziała tam tarcza 256 mm.
I do tego w poliftach nadal była 14" felga, a 281 ledwo wchodzą w 15"



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group