To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Carisma] Swap silnika 1.8 na 1.6

Roch - 27-11-2013, 10:39
Temat postu: [Carisma] Swap silnika 1.8 na 1.6
Koledzy mam pytano1
Zarys historii
Miałem Cari 1.6 ale jakaś pani rypła mi w tył tak że słupki się pogięły.
A niedaleko siebie znalazłem fajną cari 1.8 i to tanio... No ale 1.8 a że mieszkam pod miastem to tylko gaz.
Wiadmo 1.8 = nie dla gazu
Ale że mam na placu trupka z 1.6 160k km to pomyślałem czy da się po przerzucić
Obie w manulau, ale ta 1.8 ma navi i tempomat.

i tu pytanie czy to na zasadzie Plug&Play czy jakieś większe problemy są??

glina - 27-11-2013, 11:29

1.8 to GDI? zakładam ze tak bo nie kojarze navi w przedliftach a polifcie nie bylo SOHC
na pewno skrzynia tez bedzie potrzebna francuska od 1.6
chyba inny początek wydechu (portki), ecu, przepływka
z tego co kojarze to po lifcie też niektóre wtyczki się pozmieniały (kształt, ilość pinów)
troche zabawy z tym bedzie
warto próbować sprzedać silnik zanim siedzi w aucie żeby móc za niego wiecej $$$ wyciągnąć

ps. no i gratuluje pierwszego tematu z pytaniem o swap cari na mniejszy silnik :D

Bizi78 - 27-11-2013, 13:09

glina napisał/a:
gratuluje pierwszego tematu z pytaniem o swap cari na mniejszy silnik :D

Skoro kolega ma graty ze starej cari na swap, to czemu nie :wink: .
Założy tylko Lpg i git majonez :mrgreen: .

Roch - 27-11-2013, 20:21

glina napisał/a:
no i gratuluje pierwszego tematu


Wcale nie pierwszy temat a piąty :!: :!: Tylko postów mało :P

Faktycznie zapomniałem o rocznikach :
2002 to 1,6 + lpg
a
1,8 gdi to 2001

Moja cari (ta z 1,6 2002) ma lpg (i tak będę przekładał jak kupię nową cari) i rozwalony cały tył ale reszta nie ucierpiała
Chodziło mi o sam silnik czy wlaśnie w połowie drogi nie okaże się że kostki nie pasują.
Co do skrzyni to liczyłem się z tym że też pewnie trzeba...

Przepływka - czyli?

I może głupie pytanie ale gdzie jest ecu w cari poliftowej 1,6 :oops:

Bardziej chodzi mi o to czy np nie wiąże się to przeróbkami blacharskimi - jakieś łapy, mocowania itp
I czy reszta elektryki ma takie same końcówki, bo co z tempomatem czy automatyczną klimą.

Zakładam, że reszta wtyczek to nie problem i powinno pasować ale mogę się mylić?!

Bizi78 - 27-11-2013, 22:13

Roch napisał/a:

Wcale nie pierwszy temat a piąty :!: :!: Tylko postów mało :P

Koledze chodziło, że jesteś pierwszą osobą, która chce zmienić silnik na mniejszą pojemność :D .


Po drugie, edytuj posta bo wulgaryzm wykropkowany jest traktowany na forum jako wulgaryzm i jest nagradzany paskiem :wink: .

Roch - 27-11-2013, 23:38

AAAA o to chodziło.... :oops:

Tak czy siak cała zabawa polega na mojej 80km dniówce a tu już tylko gaz zostaje...

plecho1 - 28-11-2013, 00:04

Z takim przełożeniem silnika pewnie trochę zabawy i niespodzianek będzie, pewnie sporo zabawy będzie z elektryką. Dodatkowo wybierak skrzyni w 1.6 jest na drążku a w GDI na linkach. Ciekawe jak wyglądają różnice w mocowaniu obydwu skrzyń biegów. Ja bym jednak poszukał wersji z silnikiem 1.6.
robertdg - 28-11-2013, 07:01

Przełożysz wiązke silnika plus osprzęt, mechaniczny, elektryczny i powinna działac, będzie trochę roboty, no ale cóż. Uchwyty karoseryjne w róznych wersjach silnikowych sa takie same, jedynie podpory/poduchy trzeba montować z danego zestawu. Nie zapomnij także że adaptując taki silnik z LPG do innego auta, musisz się zgłosic z kwitem montażowym LPG do wydziału komunikacji żeby Ci wbili w dowód, oraz wykonać zmianę odnośnie pojemności i mocy silnika. W ubezpieczalni tez musisz zgłosić, że auto przeszło modyfikacje, wymianę silnika, etc


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group