To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] brak iskry - pomocy

Anonymous - 23-01-2007, 18:20
Temat postu: [CA4A 1.6] brak iskry - pomocy
mam problem z moim colcikeim. w zeszłym tyg. miałem małą kolizje i od tego wszystko sie zaczęło. autko jak sie rozgrzeje traci iskrę(sprawdzałem czy jest iskra na aparacie zapłonowym), obrotomierz spada do 0 kontrolka ładowania sie zapala, silnik sie kreci bo jest na biegu. Dzieje sie tak tylko jak go kręcę powyżej 4500-5000 i nie odpala dopóki nie ostygnie (ok. 2h czekania czasami odpali od razu). wtryskiwacze na pewno podają benzynę, komputer podmieniłem bo akurat mam zapasowy podejrzewam ze to czujnik położenia wału cos szwankuje ale co do tego to pewności nie mam a nie chce kupować na darmo aparatu zapłonowego bo troszke kosztuje;/
josie - 23-01-2007, 18:34

Aparat zapłonowy najprawdopodobniej - bardzo częsta usterka w tych modelach.

poczytaj:
http://www.mitsubishi-gra...?t=7650&start=0

Anonymous - 23-01-2007, 18:50

Dokladnie, tez bym obstawial aparat zaplonowy, mnie w CA0 1,6 zaskoczył w trasie :( ...
Anonymous - 23-01-2007, 19:53

jak masz troche zcasu i ciepły garaz to może ni ebedziesz musiał całości kupować ...
najpierw zrób pomiary omomierzem , tak jak w tamtym temaci edoradzał mi krzyzak

posprawdzaj jak powinno byc w servisówce, w dziale download chyba jest do sciagniecia (ok 40MB) i tam masz dział injection i tam jest wszystko jak powinno byc

bo jesli nawala cewka to koszt nieduzy, nowa 154 zł TU

niewiele Ci to zajmie czasu a moze zaoszczedzic sporo pieniedzy

jesli to moduł to koszt troche wiekszy ok 450 zł

jakby co to mam stary aparat wiec moze cos z niego by Ci sie przydało, tylko nie sprawdzałem co tam jest sprawne a co nie ...
jak bedze miał czas to posprawdzam i Ci napisze na prv

powodzenia

Anonymous - 23-01-2007, 21:12

tak to może być aparat zapłonowy
Anonymous - 24-01-2007, 18:57

Jeżeli jesteś pewien że wtryski podają paliwo to na 90% nie będzie to aparat, a w każdym razie nie czujnik położenia wału. Gdyby był uszkodzony czujnik to nie pracowały by wtryskiwacze bo są sterowane z tego samego czujnika co zapłon. W takiej sytuacji masz 2 możliwości albo cewka albo tranzystor. Jedno i drugie może zawodzić przy wysokich częstotliwościach, jedno i drugie jest wrażliwe na temperaturę. Tranzystor jednak stygnie nieco szybciej niż 2h więc bardziej prawdopodbna opcja z cewką. Jeszcze jedna wskazówka, zarówno przy awarii cewki jak i PT nie zapali się kontrolka CE. ECU będzie twierdziło, że wszystko jest oki. Jeżeli to czujnik to przy kilkusekundowym kręceniu powinna zapalić się kontrolka CE i zgłosić błąd 22 lub 23.
Anonymous - 24-01-2007, 20:14

kupilem juz aparat zaplonowy za 250zl wiec jutro wymienie i sprawdze. mialem to dzis zrobic ale nie mam za bardzo gdzie a snieg strasznie sypie wiec sie wstrzymam do jutra.

aparat juz wymieniony :D jak narazie jest ok. ale nie ma zabardzo warunkow zeby go troszke pocisnac wiec 100% pewnosci nie mam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group