Pajero II - wymiana panewek wału korbowego
Tomaszp - 01-12-2013, 20:30 Temat postu: wymiana panewek wału korbowego Witam jak w temacie potrzebuję informację z jaką siłą dokręcić półzblocze z nowymi panewkami głównymi i z jaką siłą panewki korb. 2800 td 4M40.
kaczka81s - 01-12-2013, 22:45
Poszukaj na forum były do ściągnięcia, manuale od silników. W nich na pewno jest napisane. Ja w 6G73 dokręcałem chyba z momentem ok 90Nm, ale na 100% Ci nie powiem, bo manuala mam na tablecie w domu.
Tomaszp - 03-12-2013, 13:06 Temat postu: wymiana panewek 2800 4M40 Co to nikt nie wymieniał panewek samodzielnie.
kaczka81s - 04-12-2013, 00:32
Ja wymieniałem, ale jak Ci wyżej pisałem w innym silniku, miałem manuala i większość śrub dokręcałem tak jak pisze w manualu. A manuale są tu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3455
Trzeba tylko trochę poszukać
Tomaszp - 04-12-2013, 23:26 Temat postu: wymiana panewek 4M40 Dzięki za zainteresowanie już znalazłem i panewki główne i korb wymienione,i pierścienie, zarazem też przestawiłem pompę wtryskową na T turbo bo było przesunięcie o jeden ząbek i ząb z nacięciem ustawiony był na N non turbo. Jutro zakładam głowice i resztę osprzętu.
malosc - 21-02-2014, 00:13
Jeśli mogę podłączę się pod temat, czy jest sens wymieniać same panewki. Robiłem tłumnik i tam już ostro klekocze. Słyszałem opinie że nie powinoo się tego robić, ale interesują mnie opinie praktyków, ma to sens ?
Z tego co się przyglądałem to dałoby to radę zrobić od dołu bez wyjmowania silnika. No bo jeśli trzeba wyjmować, to chyba nie ma sensu, tylko szlif.
Z góry dzięki
Małość
MarcinJ25 - 05-04-2014, 22:20
I ja mam pytanie obróciło mi panewki w silniku 3,0 V6 24V czy można, czy opłaca się remontować bo mówią że nie.
lukas 78 - 06-04-2014, 00:04
ktoś Ci dobrze podpowiedział nie opłaca się szukaj dawcy
kaczka81s - 07-04-2014, 21:57
MarcinJ25, ja remontowałem 6G73 od Gala praktycznie ten sam silnik, pojemność troszkę mniejsza, koszt około 3 tysiaki, robiłem szlif głowic, zaworów, szlif wału nowe panewki, nowe popychacze zaworów, wszystkie uszczelki, komplet rozrząd, tłoków i pierścieni nie ruszałem bo nie trzeba było. Tak więc masz orientacyjny koszt, sprawa do zastanowienia. Plus ewentualna robocizna, ja robiłem sam.
|
|
|