To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Dym z dolotu po odpaleniu

bartek_fc - 02-12-2013, 09:28
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dym z dolotu po odpaleniu
Dzis mialem taki przypadek na trasie, po zatrzymaniu i zgaszeniu na 5 min. odpalilem silnik i zaczal chodzic ale w jakims dziwnym trybie.
Reakcja na gaz zerowa , i widze dym leci spod maski. Po wylaczeniu zaplonu, i zajrzeniu pod maske okazalo sie ze bialy dym idzie z dolotu (jak by ktos dobrego bucha puscil) i czuc
smrod przypalanego plastiku.
Kojelna proba uruchomienia po chwili bez szans.
Odczekalem 5 min. i odpalil bezproblemowo i dalsza czesc trasy 40km bez zadnych problemow.
Mam sie niepokoic ? :)

MmzTattoo - 04-12-2013, 22:17

Może EGR wariuje? Bo chyba tylko tędy spaliny mogą się tam dostać.
bartek_fc - 05-12-2013, 14:20

Dzieki za sugestie, sprobuje odciac EGRa i zobacze. Na forum wspominano ze zdjecie wtyczki ma taki sam efekt jak zaslepienie.
Po zdjeciu traby slonia jest tam dosc dobry dostep, zdjalem wiec wtyczke
z krokowca i pierwsza obserwacja to podwyzszone obroty na jalowym (2200rpm).
Tzn. ze chyba dzialal :)
Zrobie testy drogowe.

MmzTattoo - 05-12-2013, 19:47

U mnie przy czyszczeniu kolektora ssącego przyczaiłem że EGR zablokował się w pozycji otwartej. Po ruszeniu nim pare razy było czuć moment w którym się przycinał. Więc poszła pucha w obroty dociąłem podkładki przykręciłem i zmiana jest. Po puszczeniu gazu w trakcie zmiany biegu obroty spadają błyskawicznie i stają jak wryte w punkcie ok 750 wcześniej jak by nurkowały w dół i dopiero podbicie.
Dodam tylko że u mnie 1.6 a Ty masz chyba GDI

bartek_fc - 05-12-2013, 20:49

Cos tam jest namotane, po zdjeciu wtyczki lepiej sie wkreca na obroty i jest duzo
lepsza reakcja na gaz. Rowniez jest ten efekt o ktorym piszesz, ze jak puszczam
gaz to obroty szybciej spadaja.
Byloby w sumie pieknie gdyby nie falowanie tak 700-1500, 1000-2000 na wolnych.
Tego juz nie kminie.

No tak GDI, ale oba przedliftowe , przepustnica na linke, wiec dolot pewnie taki sam :p

MmzTattoo - 06-12-2013, 22:08

Skaczące obroty mogą być z tego względu że ECU dawkuje paliwo tak jak miałby reagować na EGR.
W skrócie egr jest od tego żeby do mieszanki paliwowo powietrznej dostały się spaliny celem dopalenia które w procesie zapłonu są gazem obojętnym czyli poprostu ujmują jakby pojemności efektywnej cylindra.
W ich miejsce wchodzi powietrze które zawiera tlen.
Jednym słowem w momencie w którym ECU otworzyłoby EGR-a ilość paliwa będzie dobrana do oblętości powietrza ze spalinami.

Sonda lambda odczytuje że ma ubogą mieszankę i podlewa paliwa. Dlatego są to skoki i to raczej na 100% szybkie góra dół góra dół, a jak zgasisz i zapalisz z powrotem to obroty pewnie stanął kołkiem w miejscu.
Jak nie masz zamiaru czyścić/wymieniać EGRa odepnij klemy i zrób nauke obrotów później pierwsze ok 20 km jeździj troche delikatniej i powinno się ustabilizować.
U mnie tak było jak zaraz po nauce obrotów mimo ze to 1.6 (u mnie bez nauki są cuda na kiju) dam mu w rure to obroty też tak skaczął i później ssanie szlag trafia.

Pozdro jak byś miał jakiś problem a nie wchodziłbym na forum pisz na pw przyjdzie mie powiadomienie na tel i wejde jak będę mógł

bartek_fc - 05-02-2014, 11:05

Dzieki raz jescdze, zima byla to nie kombinowalem dalej :)

Teraz jest okazja bo zmienilem wydech srodkowy i koncowy.
Wtyczka zdjeta z krokowca - obroty skacza.

Zobaczymy po nauce :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group