[97-04]Galant EAxA/W - dziwne zachowanie na lodzie/śliskiej powierzchni
outlaw4life - 05-12-2013, 14:52 Temat postu: dziwne zachowanie na lodzie/śliskiej powierzchni siemanko.
Dzis w nocy w moim rejonie spadl pierwszy maly snieg. rano gdy jechalem do miasta czasami znajdywaly sie takie wielkie "plamy" jeszcze nierozjezdzonego sniegu/lodu ktory nie zdazyl jeszcze sie rozpuscic. tak wiec jezdzac po normalnym alsfalcie czy w deszczu czy suchy auto zachowywalo sie bardzodobrze w zakretach i w ogole dobrze trzymalo sie drogi, natomiast po wjeździe na lod, snieg auto jakby calkowicie tracilo przyczepnosc - dziwne wrazenia jakby kazde kolo nagle chcialo jechac w innym kierunku i przyczepnosc jakakolwiek by znikala a po powrocie zaraz na asfalt normalnie wszystko bez problemu..
Dopisze ostatnia historie auta bo moze to miec wplyw na to cos?
przez 3 lata jezdzilem na seryjnym zawieszeniu i 15' felgach, w tym roku obnizylem przod obcinajac sprezyny o okolo 7cm czyli na wysokosci samochodu jakis 4cm siadło, i wrzucilem 17calowe felgi na ktorych ejzdzilem okolo 4miesiace, wymienialem tez w tym roku wachacz "banan" i wachacz dolny prosty ale nie jechalem po tych wynmianach na ustawienie zbnierznosci gdyz chyba az tak wuielkiej zmiany nie bylo chyba w geometri przeciez? wydaje mi sie albo na kierownicy jest wyczowalny doslownie mikro luz, kolega ktory jezdzi innym autem gdy przejechal sie powiedzil ze cos moze czuc jakis maly luz ale nic sie nie nadaje do wymiany jeszcze z tego co sie czuje lecz to pobierzna opinia gdyz nie jest to mechanik i tylko iteresowalo mnie to czy ktos tez cos czuje na kierownicy.
czy ktos moze sie orientowac co by odpowiadalo za takie zachowanie? jak najprosciej to sprawdzic?
Pozdrawiam
yaro1976 - 05-12-2013, 15:45
obstawiam zbieżność, potem luzy, i jedno i drugie może mieć wpływ na takie zachowanie samochodu
milo - 05-12-2013, 15:54
outlaw4life napisał/a: | auto zachowywalo sie bardzodobrze w zakretach i w ogole dobrze trzymalo sie drogi, natomiast po wjeździe na lod, snieg auto jakby calkowicie tracilo przyczepnosc - dziwne wrazenia jakby kazde kolo nagle chcialo jechac w innym kierunku i przyczepnosc jakakolwiek by znikala a po powrocie zaraz na asfalt normalnie wszystko bez problemu..
|
Pewnie jeszcze na letnich oponach z mikro bieznikiem więcej gazu i taniec na lodzie , opony asymetryczne
swinks_UK - 05-12-2013, 15:58
Obciąłeś sprężyny (zmieniłeś charakterystykę amora), obniżyłeś (zmieniłeś camber i toe) i się dziwisz???
Gratulacje beztroski...
outlaw4life - 05-12-2013, 16:15
milo napisał/a: |
Pewnie jeszcze na letnich oponach z mikro bieznikiem więcej gazu i taniec na lodzie , opony asymetryczne |
nie nie... Opony zimowe i kupione w zeszlym roku nowe wiec bierznik 6-7mm... z oponami wszystko ok..
swinks_UK napisał/a: | Obciąłeś sprężyny (zmieniłeś charakterystykę amora), obniżyłeś (zmieniłeś camber i toe) i się dziwisz???
Gratulacje beztroski... |
co masz na mysli zmiana cambera i toe - po polsku prosze No Panie jeslibym wiedzial ze takie skutki beda to nikt normalny z tego swiadomoscia by nie zrobil ale wiec Swinks obstawiasz ze po wymianie amorow na seryjne oryginalne powinien problem zniknać?
Pozdrawiam Panowie!
Fragu - 05-12-2013, 16:24
outlaw4life napisał/a: | obcinajac sprezyny o okolo 7cm |
Mother of god
..dodaj do tego brak kontroli zbieżności i masz cyrk.
Szafiq - 05-12-2013, 16:35
Sprężyn progresywnych się nie obcina, a raczej takie w galu są patrząc po wyglądzie...
Remington - 05-12-2013, 17:13
Miałem coś podobnego w mondeo, tam trzeba było ustawić geometrie kół tylnych i od razu zbieżność bo jedna strona opon się ścierała tylko .
swinks_UK - 05-12-2013, 18:52
outlaw4life napisał/a: |
co masz na mysli zmiana cambera i toe - po polsku prosze |
Zmieniłeś następujace parametry:
1. Camber (pochylenie):
http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle
Nie regulowane w Galancie z przodu. Niestety.
2. Toe (zbieżność):
http://pl.wikipedia.org/w...7_k%C3%B3%C5%82
To zwykła zbieżność.
3. Caster:
http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle
To również jest stałe w Galncie z przodu.
Obniżenie powoduje zmiany tych parametrów. W Galancie można skorygować jedynie parametr nr 2.
Wnioski proponuję wyciągnąć samemu.
[ Dodano: 05-12-2013, 17:53 ]
Szafiq napisał/a: | Sprężyn progresywnych się nie obcina, a raczej takie w galu są patrząc po wyglądzie... |
Dokładnie.
Witek vel Mysza - 05-12-2013, 19:08
Jedź na dobrą stację diagnostyczną ustawić zbieżność.
robertdg - 05-12-2013, 21:23
Każda ingerencja w zawieszenie czy układ kierownicza powinna się kończyć zbieznością/geometrią, także nalezy zacząc od tego.
outlaw4life - 05-12-2013, 22:48
Ale na mnie chlopaki nakrzyczeliście...
no przeciez jakbym wiedzial ze sam naraże sie na koszty i problemy to bym tego nie robil... po prostu brak doswiadczenia w tym temacie mialem i popsulem ...
To co teraz powinienem zrobić? czy zalozenie oryginalnego zawieszenia(mialem drugi w komplecie specjalnie w razie czego) i pojechanie na zbierznosc wystarczy czy czeka mnie wymiania wachaczy i koncowek?.... ((((((((((((
Dzieki za udzielanie sie w temacie.
rozdaje po podziekowania
Tomek - 06-12-2013, 08:35
outlaw4life napisał/a: |
no przeciez jakbym wiedzial ze sam naraże sie na koszty i problemy to bym tego nie robil... po prostu brak doswiadczenia w tym temacie mialem i zjebalem... |
trzeba pytać zawczasu, a nie po fakcie
no i nie przeklinamy
outlaw4life napisał/a: |
To co teraz powinienem zrobić? czy zalozenie oryginalnego zawieszenia(mialem drugi w komplecie specjalnie w razie czego) i pojechanie na zbierznosc wystarczy czy czeka mnie wymiania wachaczy i koncowek?.... (((((((((((( |
wahacze i końcówki raczej Ci się nie zużyły
podmień na seryjne sprężyny i sprawdź czy jest lepiej
ew. podjedź na ustawienie zbieżności (ale nie na stację diagnostyczną, bo tam się tym nie zajmują)
outlaw4life - 06-12-2013, 17:44
Dzieki chlopaki jeszcze raz za pomoc
Jutro przekladam zawias i jade
POZDRO!!!!
milo - 06-12-2013, 21:29
Jeżdze na obnizonym zawieszeniu i nic się nie dzieje
outlaw4life napisał/a: | Jutro przekladam zawias i jade |
Oby pomogło
|
|
|