Pajero IV - [3.2 DID] Problem z przednim napędem
grzes73 - 07-12-2013, 16:17 Temat postu: [3.2 DID] Problem z przednim napędem Witam.
Posiadam Pajero z 2008r automat i mam problem z przednim napędem. Po załączeniu jest ok ale jak koła dostaną poślizgu to coś zaczyna (przerywać,stukać,chrobatać) Spróbowałem też innych przełożeń napędu na 4koła i jest tak samo tylko teraz po przełączeniu na 4L i przejechaniu kawałka drogi z poślizgiem (oczywiście z tymi dziwnymi dźwiękami) gasną mi kontrolki napędu a zaczyna migać kontrolka reduktora. Jeżeli możecie to pomóżcie co z tym fantem zrobić.
PiotrKw - 07-12-2013, 16:38
grzes73 napisał/a: | (przerywać,stukać,chrobatać) |
??? Działa układ kontroli trakcji . połaczony z ABS . Powinny mrugać kontrolki kół, które nie trzymają przyczepności .
grzes73 napisał/a: | przejechaniu kawałka drogi z poślizgiem ( |
Mógłbys coś napisać jak wprowadzasz go w poślizg ??? Bo mi jest to cholernie trudno zrobić
grzes73 - 07-12-2013, 19:44
tak działa migają kontrolki kół i świeci pomarańczowy samochodzik z poślizgiem jak się samochodzik zapali to samochód traci moc to rozumiem, a jak tylko migają kontrolki kół to w tedy są te dziwne dźwięki. Zauważyłem że nie koniecznie muszą migać kontrolki z 4l na prostej drodze ruszę i dodam więcej gazu to w tedy też są wyczuwalne i słyszalne te dźwięki. Teraz wyłączyłem 4L bo jak miałem załączony to przejechałem kawałek i kontrolki kół zgasły ,a zaczęła migać kontrolka pomarańczowa reduktora. Zauważyłem też że jak zaczynają migać kontrolki tylnego napędu to też te dźwięki się pojawiają.
[ Dodano: 07-12-2013, 21:13 ]
Mam kilka podejrzeń co do sprzęgiełek lub czujników ale sam nie wiem?
W poniedziałek wykonam parę telefonów i myślę że znajdę dobry warsztat który ma o tym pojęcie bo z serwisami mam złe doświadczenia. Chyba że możecie coś polecić?
zbyszekm2 - 07-12-2013, 23:03
P4 nie ma sprzęgiełek.
Trzeba zacząć od ustalenia czy wszystkie czujniki reduktora działają poprawnie. A później zając przednim mostem
Terkotanie może wynikać z tego, że nie dopina się dołączana półoś przedniego mostu.
grzes73 - 08-12-2013, 07:25
dzięki za info ale czy jestem w stanie to sprawdzić czy tylko warsztat?
czortunio - 09-12-2013, 15:09
Oczywiście, że jesteś. Myślisz, że w warsztacie kto pracuje ?
Pierwsze co, pod samochód i trzeba obejrzeć siłownik sterowany podciśnieniem. Czy chowa/wysuwa się w pełnym zakresie.
Cytat: | Terkotanie może wynikać z tego, że nie dopina się dołączana półoś przedniego mostu. |
Ona jest odłączana. Stan normalny siłownika to zapięta.
zbyszekm2 - 09-12-2013, 16:15
czortunio napisał/a: | Ona jest odłączana. Stan normalny siłownika to zapięta. |
Racja, ale jak nie odpina to może wydawać hałas.
TangoKK - 09-12-2013, 16:21
czortunio napisał/a: | Oczywiście, że jesteś. Myślisz, że w warsztacie kto pracuje ?
Pierwsze co, pod samochód i trzeba obejrzeć siłownik sterowany podciśnieniem. Czy chowa/wysuwa się w pełnym zakresie.
Cytat: | Terkotanie może wynikać z tego, że nie dopina się dołączana półoś przedniego mostu. |
Ona jest odłączana. Stan normalny siłownika to zapięta. |
Co to za różnica dla sensu wypowiedzi? W momencie zmiany z 2H na 4H dołącza się półoś, jak to inaczej określić, że "przestaje się odłączać" Chyba masz zbyt dużo czasu wolnego, że chce Ci się pisać takie pierdoły.
czortunio - 09-12-2013, 17:18
Ma to kluczowe znaczenie w diagnozie układu.
Cytat: | W momencie zmiany z 2H na 4H dołącza się półoś |
Sprawa jest bardziej złożona. Przy braku podciśnienia, w trybie awaryjnym skrzyni rozdzielczej półoś jest załączona. Następuje jej odłączenie przy odpaleniu samochodu, uzupełnieniu podciśnienia w akumulatorze, o ile mamy przełożenie 2H.
Idąc dalej. By półoś mogła zostać dołączona, najpierw MUSI być odłączona. A to już wymaga sprawności układu.
Uszkodzenie podciśnienia sterującego siłownikiem spowoduje (powinno spowodować) stałe załączenie półosi. Tą informację można kapitalnie wykorzystać sprawdzając zasprzęglanie mechanizmu, odpinając podciśnienie z siłownika.
To tak jak byś analizował działanie jakiegoś układu nie wiedząc czy stycznik jest NO czy NZ.
Hałas może powstawać zarówno podczas odpinania jak i zapinania. Jeśli z jakichś powodów siłownik, czy też sam mechanizm w dyfrze posiada defekty.
Cytat: | zaczyna (przerywać,stukać,chrobatać) |
A Ty jesteś pewien, że do dźwięki z przedniego napędu a nie reduktora ?
Pod samochód. Przełożenie 2H, odpal silnik, sprawdź czy swobodnie obraca się przedni wał, odepnij podciśnienie od siłownika, sprawdź czy da się ruszyć wałem.
Sprawdź, czy wodzik z dyferencjału pracuje w pełnym zakresie (odkręć siłownik).
Cytat: | zaczyna migać kontrolka reduktora |
Tryb awaryjny. Możesz odczytać kody błędów.
grzes73 - 10-12-2013, 11:11
teraz myślę że to jednak reduktor bo przy 2h jak migają kontrolki kół i kontrolka poślizgu to też słyszę ten dźwięk. Ale jeszcze jedno mnie niepokoi jak załącze 4h i przejadę pare metrów to gasną kontrolki kół(zielone) i zaczyna migać pomarańczowa kontrolka redukrora. W czwartek będę wiedział więcej bo wjeżdżam nim na kanał.
TangoKK - 10-12-2013, 14:49
grzes73 napisał/a: | teraz myślę że to jednak reduktor bo przy 2h jak migają kontrolki kół i kontrolka poślizgu to też słyszę ten dźwięk. Ale jeszcze jedno mnie niepokoi jak załącze 4h i przejadę pare metrów to gasną kontrolki kół(zielone) i zaczyna migać pomarańczowa kontrolka redukrora. W czwartek będę wiedział więcej bo wjeżdżam nim na kanał. |
To, że miga Ci ta lampka nie oznacza koniecznie problemu z reduktorem.
Cytat z instrukcji obsługi:
"Jeżeli w układzie napędowym wystąpił jakiś problem i zadziałał mechanizm bezpieczeństwa, lampka kontrolna kół przednich i tylnych gaśnie, a lampka kontrolna blokady centralnego mechanizmu różnicowego miga (raz na sekundę), dokonanie zmiany napędu jest niemożliwe."
Czyli problemy mogą być w różnych częściach układu a mruganie tej lampki pokazuje tylko, że jakiś problem faktycznie jest.
zbyszekm2 - 10-12-2013, 15:05
Najczęstszym będę jest przełączanie lewarka reduktora po wszystkich pozycjach w momencie kiedy pozycjoner jest na "P". Jeśli pozycjoner jest w "P" to kiedy przełączy się lewarek reduktora w pozycje LLC, to tez zacznie migać środkowa kontrolka.
Pozycje LLC włącza się tylko wtedy kiedy pozycjoner skrzyni jest na "N"
Wówczas trzeba ustawić pozycjoner na "N" i wtedy spróbować po przełączać lewarek reduktora.
Nie mówię że tak jest w tym przypadku.
grzes73 - 10-12-2013, 19:41
W tym przypadku chodzi o przełączenie na 4h i przejechaniu kilku metrów. Gasną w tedy kontrolki kół i zaczyna migać pomarańczowa kontrolka reduktora.
W odniesieniu do postu "czortunio" to słyszę jakby siłownik pracował zapinał ale nie mam pewności czy w pełnym zakresie.
[ Dodano: 10-12-2013, 19:43 ]
Jeżeli chodzi o inne przełożenia to początek jest ok wszystko się zapala tak jak powinno być a po przejechaniu kilku metrów wszystko gaśnie i miga kontrolka reduktora.
czortunio - 10-12-2013, 23:59
Cytat: | to słyszę jakby siłownik pracował zapinał ale nie mam pewności czy w pełnym zakresie. |
To co słyszysz to zapewne nie siłownik w przednim dyfrze, tylko elektryczny silniczek na reduktorze
zbyszekm2 - 11-12-2013, 12:16
Racja, bo pracującego siłownika się nie słyszy. on albo się wsuwa albo wysuwa.
|
|
|