To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Zanik prądu?

Mietek - 12-12-2013, 00:46
Temat postu: [C62A 1.5] Zanik prądu?
Witajcie!

Od jakiegoś czasu Lancer ma niedomagania z prądem (chyba).
Podczas jazdy (widoczne w nocy) przygasają światła zewnętrzne, oświetlenie zegarów, deski rozdzielczej jak i rozłącza radio. Niestety słychać i czuć również spadek mocy silnika. Nie potrafie określić z jaką częstotliwością światła przygasają. Powiedzmy 2 x minutę.

Pytanie brzmi: gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że lancer ma 290 000km przebiegu (ja nie kręciłem naturalnie) i silnik jest jeszcze zdrowy moim zdaniem.
Czy może to być przyczyna alternatora czy może jakiś przekaźnik?
Od czego zacząć?

Pozdrawiam i góry dzięki za zainteresowanie :)

plecho1 - 12-12-2013, 06:43

Na początek przeczyść główne masy, po między akumulatorem i silnikiem i po między akumulatorem i karoserią. Rozkręć i przeczyść wszystkie ich połączenia. Sprawdź też napięcie ładowania na akumulatorze, najlepiej przed czyszczeniem mas i po czyszczeniu. Właściwe powinno się zawierać a przedziale od 13,9 do 14,5V.
Krzyzak - 12-12-2013, 08:05

szczotki w alternatorze się mogą kończyć
Mietek - 12-12-2013, 14:01

Ok sprawdzę przed wieczorem i dam odpowiedź. Dziękuję :)

[ Dodano: 13-12-2013, 01:55 ]
Z akumulatora ulatnia się gaz.
Napięcie na nim, na wyłączonym, rozgrzanym silniku: 13,70V i spadało.
Podczas kręcenia spadło do ok. 11,00V.
Ogólnie napięcie oscyluje od ok. 14,40V do ok. 17,90V !
Styków nie czyściłem ale to musi być walnięty regulator napięcia.
Jutro ogarnę styki, wykręcę alternator i wrzucę kilka fotek.
Trochę przerażają mnie te wartości. Czy mógł się uszkodzić akumulator?

[ Dodano: 14-12-2013, 01:24 ]
Więc tak panowie. Przeczyściłem styki i zmieniłem alternator.
Problem znikł i auto ożyło! Super, wielkie dzięki panowie :)
Napięcie zaraz po zamontowaniu innego alternatora wynosiło 14,50V i było raczej stabilne.
Po przejechaniu kilku kilometrów i dogrzaniu auta napięcie na baterii równe 14,10V.
Tak jak wspomniał Krzyzak w starym szczotki się już kończyły. Nawet już wytarło otwór kontrolny.

Mam jeszce problem z wyciekiem oleju na alternator
ZDJĘCIE

Wycieka mniej więcej spod pokrywy paska rozrządu na górę alternatora.
Jak to naprawić? I jaki wkład pienięzny mnie czeka?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group