To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - cieknąca chłodnia i problem z częscią zamienna

delbana - 12-12-2013, 18:32
Temat postu: cieknąca chłodnia i problem z częscią zamienna
witam
niestety mam nieciekawy problem.zaczeła cieknąc mi chłodnica.postanowiłem że kupie nowa i tutaj zaczał się problem.otoz chłodnia jaka dostalem jest prawdopodobnie do wielu modeli i nie wszystkie otwory które tam są pasują do mojego modelu.na zdjeciu zaznaczyłem dwa wyjscia zakonczone metalowymi rureczkami ktorych akurat u mnie byc nie powinno.niestety w zestawie nie bylo zadnych korkow do zalozenia na nie.nie wiem co teraz zrobić bo nigdzie indziej nie ma modelu bez tych dwóch wyjsc a oryginalna kosztuje krocie
macie jakiś pomysl co z tym fantem zrobic?

mkm - 12-12-2013, 18:40

delbana, musisz poczekać aż ktoś Ci napisze do czego one są, żeby sie nie okazało, że zatkasz chłodnicę.
Jeżeli rola jest istotna (i mozna tak) to może da się je połączyć w zamknięty obieg dorabiając kawałek przewodu.
Jeżeli można je zaślepić to albo te wykręcić i wkręcić coś z pasującym gwintem (śruba, korek spustowy), a jeżeli można, ale są osadzone na stałe to zaklepać i zalutować :wink:

robertdg - 12-12-2013, 19:17

Te króćce to najprawdopodobniej wewnetrzna chłodnica automatu (automatycznej skrzyni biegow), tak na 99% ;-) Można ję zaślepić albo połaczyć ze sobą węzykiem ;-)
Bartek - 12-12-2013, 19:47

Na 100% to wężownica do automatycznej skrzyni biegów, jak nie masz takiej na pokładzie, po prostu olej te rurki
delbana - 12-12-2013, 20:25

Bartek napisał/a:
Na 100% to wężownica do automatycznej skrzyni biegów, jak nie masz takiej na pokładzie, po prostu olej te rurki

ale jak olej... nie zaslepiac ich w ogole czy jak pisza przedmowcy zaslepic albo polanczyc w obieg zamkniety :?

plecho1 - 12-12-2013, 21:04

Zatkaj jeden i dmuchnij w drugi, jeśli nie będą połączone z chłodnicą (nie da się dmuchnąć), to nie trzeba zaślepiać a jak będą (da się dmuchnąć), to połącz je jakimś wężykiem jak radzi robertdg.
Bartek - 12-12-2013, 21:21

delbana, zrobisz jak zechcesz - to na 100% są zakończenia wężownicy do wymiany ciepła z oleju do automatu z wodą chłodzącą silnik. Dla kultury możesz je ze sobą połączyć, wtedy nie powinny korodować, choć i tak zanim ich korozja zacznie na coś wpływać, to chłodnica 5 razy zdąży się rozpaść ;) . Te króćce to efekt nieopłacalności produkcji (a pewnie głównie dystrybucji) 2 modeli chłodnic do tego samego samochodu i występują powszechnie w chłodnicach na rynku zamienników.
delbana - 12-12-2013, 21:45

dziekuje wszystkim za pomoc.jutro pogadam z mechanikiem i podejmiemy decyzje

[ Dodano: 19-12-2013, 01:37 ]
chlodnica juz zalozona.zrobilismy obiego zamkniety za pomoca przewodu paliwowego:)mam nadziehe ze zda egzamin

[ Dodano: 21-12-2013, 22:55 ]
Niestety proble. Mimo wymiany chłodnicy pozostał czyli dalej jest gdzie Przeciek. Nie mam pojęcia gdzie i co faktem jest ze traci płyn. Silnik działa normalnie na wypadek gdyby ktoś sugerował uszczelkę pod głowicą.

[ Dodano: 27-12-2013, 22:21 ]
ponawiam pytanie czy ktos mial problem z układem chłodzącym podobny do mojego?

Hornet - 27-12-2013, 09:14
Temat postu: Chłodnica
W trakcie świąt stwierdziłem nieszczelność chłodnicy (chyba). Cała góra chłodnicy jest mokra od płynu, a z jednego z rogów bombelkuje.
Teraz pytanko - naprawiać czy wymieniać? A jak wymieniać to na jaką - w zasiagu jest Thermotec, choć w tle majaczą Nissens i NRF. Wymianiał ktoś już u siebie i może podać orientacyjne koszta za samą wymianę?

robertdg - 27-12-2013, 10:21

Jak chcesz tanio weź Thermotec'a, jak chcesz lepiej bierz NRF lub Nissens
Wg mnie naprawa nieopłacalna gdyz chłodnica z wiekiem ma swoje słabe punkty, jedno naprawisz za jakiś czas pójdzie drugie. koszt wymiany myślę, że w okolicach 100zł może oscylować ;-)

delbana - 27-12-2013, 22:23
Temat postu: Re: Chłodnica
Hornet napisał/a:
W trakcie świąt stwierdziłem nieszczelność chłodnicy (chyba). Cała góra chłodnicy jest mokra od płynu, a z jednego z rogów bombelkuje.
Teraz pytanko - naprawiać czy wymieniać? A jak wymieniać to na jaką - w zasiagu jest Thermotec, choć w tle majaczą Nissens i NRF. Wymianiał ktoś już u siebie i może podać orientacyjne koszta za samą wymianę?

ja wymienilem na nissensa ale zagladnij do mojego tematu zebys wiedzial z jakim "problemem" sie spotkasz,chodzi o krocce do chlodzenia automatu ktore musze zostac polanczone w zamkniety obieg.

krzychu - 28-12-2013, 10:53
Temat postu: Re: Chłodnica
delbana napisał/a:
ale zagladnij do mojego tematu


Scaliłem tematy.

Hornet - 30-01-2014, 18:47

Chłodnica już dawno po wymianie, zapomniałem dac znać :P
Ostatecznie pod maska wylądował Thermotec, panowie z sewisu nie mieli do niego zastrzeżeń, zobaczymy co z tego wyjdzie...

Podczas wymiany zwrócili mi jednak uwagę na termostat. Niby wszystko ok, ale jakoś dziwnie. Odkąd mam tego miśka, żyłem w przeświadczeniu że sie powoli rozgrzewa. Czy to normalne, że przy obecnych temperaturach (-8, -10) samochód potrzebuje 5 km w mieście na pełne rozgrzanie, a pierszą kreskę osiąga po ok 1 km ?

kgebczyk - 30-01-2014, 21:44

No pliiizz ;) to jest wg Ciebie wolno??? Chyba dieslem dawno nie jeździłeś. Żona powozi focusem mk2 1.6tdci i jak przejedzie z 10km to powoli zaczyna się robić na tyle ciepło że zdejmuje rękawiczki. Sam silnik w zimę nawet podczas długiej jazdy nie osiąga temperatury >80stC, a na dłuższym postoju pod światłami/w korku temperatura silnika potrafi spaść do 65-70stopni :twisted:
Ostatnio go "skrobałem" po opadach marznącego deszczu to silnik chodził 40 minut i dopiero zabrałem się za szybę przednią bo zaczęło lekko ciepłe powietrze lecieć z nawiewu :)

Reasumując - tak, mój misiek nagrzewa się tak jak Twój i przy 1.6 uważam że to norma.

plecho1 - 30-01-2014, 21:58

Zawsze można sprawdzić czy wraz z rozgrzewaniem się silnika rozgrzewa się też chłodnica. Jeśli chłodnica także robi się ciepła to oznacza, że termostat się nie domyka i auto w takiej sytuacji będzie się dłużej rozgrzewało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group