To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - SWAP 3.0 V6 24V do Pajero I

ppkss4_ - 14-12-2013, 23:01
Temat postu: SWAP 3.0 V6 24V do Pajero I
Witam Panowie

Na wstepie chcialem zaznaczyc, ze sigma jest dla mnie nowym tematem a przymierzam sie do zmiany silnika w Pajero 2.5TD. od strony mechanicznej zapowiada sie wiele przerobek czego jestem swiadomy. kupilem juz silnik z osprzetem i cala instalacja i tu prosze o pomoc kogos doswiadczonego.

Zamierzam usunac zbedna instalacje i zostawic tylko to co niezbedne do pracy silnika, w pozniejszym etapie zostanie ona polaczona z instalacja w aucie do ktorego trafi motor.

Dzisiaj przejrzałem cala instalacje i zaczalem usuwac to co zbedne. Wiazka od deski rozdzielczej w tyl pojazdu zostala juz usunieta, zostawilem tylko zasilanie do pompki paliwa bo w istniejacym ukladzie jej nie ma w Pajero.

Mam rowniez pytanie odnosnie "sterownika" ABS ? jest on umieszczony w tylnej czesci instalacji i bedzie mi zbedny o ile nie ma to zwiazku z praca silnika. o ile z czyms sie myle to prosze o poprawke i ewentualne wskazowki.

Z instalacji elektryczniej deski rozdzielczej usunalem rowniez zbedne elementy oswietlenia i wiazki ktore ida do drzwi, szyberdachu i wentylatora nagrzewnicy ? Moim zdaniem to co bedzie mi zbedne. Nie wiem jeszcze co za "sterowniki" sa pod deska rozdzielcza, dwa z nich byly w wiekszosci polaczone z instalacja drzwi wiec moze centralny zamek i sterowanie szybami ? jeden sterownik z pod deski idzie do komory silnika i kostki obok skrzynki bezpiecznikow do diagnozowania bledow(chyba to ta kostka), rozumiem, ze on zostaje bo bedzie niezbedny. Z komory silnika pozbylem sie instalacji oswietlenia pojazdu i wiazki ABS az pod skrzynke z bezpiecznikami. mam nadzieje, ze nie usunalem niczego co jest niezbedne.

Teraz pytanie co dalej z elektryka, potrzebuje podstawowy schemat instalacji elektrycznej a z tego co do tej pory sciagalem nie daje mi satysfakcji. w zasadznie jestem z niczym. chcialbym nawiazac kontakt z kims kto bedzie mogl poswiecic troche czasu na wspolprace. najgorsze jest to, ze w chwili obecnej wynajmuje mieszkanie i nie mam stalego dostepu do internetu.

Z gory dziekuje za zainteresowanie i poswiecony czas. osoby ktore uwazaja, ze to bez sensu aby robic SWAP-a niech odpuszcza sobie komentarze.

Pozdrawiam - Przemek

lukasz12 - 15-12-2013, 10:32

Jeśli chodzi o schematy to są dostępne na forum, trzeba tylko dokładnie poszukać i najlepiej nie za pomocą wyszukiwarki forum ;)

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=11981

ppkss4_ - 15-12-2013, 10:46

Lukasz dzieki serdeczne za wskazowki, wyszukiwarka... sam napisales jaki jest efekt wyszukiwania przy jej pomocy. instrukcja juz sie sciaga, mam nadzieje, ze bedzie duzo jasniej odnosnie instalacji :)

[ Dodano: 19-12-2013, 19:44 ]
Dzisiaj silnik zostal odpalony (na palecie) wiec jest juz postep i pewnosc, ze nie kupilem zatartego, co prawda obroty wydaja sie wysokie albo takie wrazenie robi hałas motorka z samymi kolektorami wydechowymi :o

potrzebuje schematu instalacji calego silnika a zwlaszcza ECU, wycinalem zbedne okablowanie i gdzies sie pomylilem bo skupilem sie na kontrolkach z deski rozdzielczej a zapomnialem o obrotomierzu i nie wiem gdzie sie wpiac, pod cewke WN ? sa trzy ... musze kolejny raz sprawdzic manuala moze cos przegapilem. jak narazie z serwisowki spisuje wszystkie znalezione wejscia i wyjscia sygnalow ECU lecz jest duzo brakow jak narazie. jezeli cos takiego ktos juz stworzyl to bym byl bardzo zadowolony za pokierowanie gdzie szukac :)

mam rowniez pytanie odnosnie filtra weglowego ? zbiornik cylindryczny polaczony wezykami z kolektora ssacego przez elektrozawor i podlaczony do zbiornika paliwa. czy ten uklad jest potrzebny i za co tak wlasciwie odpowiada ?

czy jest mozliwosc odwrócenia kolektora ssacego o 180 stopni aby przepustnica byla od strony rozrzadu ? jednoczesnie wiaze sie to z zamiana pokryw zaworowych poniewaz po obroceniu kolektor znajdzie sie nad druga glowica, czy da rade je zamienic ? sa symetryczne? jezeli nie to czy ewentualne ciecie i spawanie kolektora nie wplynie na poprawna prace silnika, nie sprawdzalem jeszcze tej czynnosci dlatego pytam.

podobne pytanie jest odnosnie misy olejowej, musze ja obrocic o 180 stponi, przerobieniem uklau wydechowego sie nie martwie bo i tak mnie to czeka ale zastanawiam sie czy moge obrocic mise bo wyzsza czesc bedzie kolidowala z przednim mostem napedowym a po odwroceniu powinno byc dobrze (podobne rozwiazanie jest obecnie w silniku 2.5 td). czy po obroceniu (ciecie i spawanie z racji na roznice srednic gniazd walu korbowego). pytanie jak sie to ma od wewnetrznej strony misy... czy bedzie to kwestia przerobienia smoka oleju czy dojdzie cos jeszcze ? teoretycznie to zadnen proble lecz jeszce nie wiem co mnie czeka od strony wewnetrznej misy. w manual service tego nie zobacze wiec licze na Wasza pomoc (mile widziane zdjecia) w miare mozliwosci sam cos wrzuce choc jeszcze zadnego nie zrobilem :?


z gory dzieki za pomoc i zainteresowanie :)

[ Dodano: 19-12-2013, 22:24 ]
znalazlem schemat obrotomierza ktorego szukalem (bardziej chodzilo o kolorystyke przewodow :) ) jeszcze by sie przydal schemat calego ECU z opisem wyjsc/wejsc lacznie z kolorystyka dla ulatwienia. sadze, ze cos takiego by sie przydalo na forum o ile nie ma bo w manualu jest nie wszystko i porozrzucane ;/

[ Dodano: 20-12-2013, 22:18 ]
PROBLEM odnosnie kolektora ssacego zostal rozwiazny (mam nadzieje a okaze sie gdy oddam go do spawania i zloze w calosc) jak juz bedzie zlozony to zrobie zdjecie i umieszcze na forum. dla ciekawskich dodam, ze bedzie on w pozycji pionowej i przepustnica bedzie z przodu silnika. w tym ukladzie pokrywa tylnej glowicy ( u mnie lewej) bedzie widoczna tak jak przednia (u mnie prawa). co prawda jeszcze pokryw nie sciagalem aby sprawdzic czy sa symetryczne lecz zauwazylem, ze po obroceniu o 180 stopni powiny pasowac. jezeli ktos kiedys to sprawdzal to bym prosil o potwierdznie moich podejrzen bo jak narazie nie dysponuje zbyt duza iloscia miejsca i nie chce robic zbednego balaganu lecz gdy bedzie pasowala to z checia kupie od kogos z forum o ile ma zbedna :)

na forum chyba nikt wczesniej nie robil az takiej zmoty ale bede wdzieczny za podpowiedz z kim sie kontaktowac odnosnie pytan co do silnika.

[ Dodano: 29-12-2013, 17:40 ]
Aby troszkę zainteresować klubowiczów tematem może dodam pierwsze zdjęcia zmodyfikowanego kolektora ssacego do Pajerasa. po tej przeróbce bedzie również przerabiana maska bo ni w ząb nie mogłem spasowac dolotu powietrza aby to bylo miłe dla oka i pelniło swoja funkcję jak należy :)

Przepustnica będzie skierowana do przodu:


Silnik - wstępne zdjęcia





Pokrywy zaworów ( ta bez napisów od Mazda10000) niebawem obie będą kolorowe :p



jak juz silnik będzie ogarnięty to wrzuce kolejne fotki.Dla jasności nie sa robione pod publike tylko na spontanie więc proszę skupić sie na tym co jest na PIERWSZYM PLANIE :biggrin:

VirMan - 31-05-2014, 12:05

No gratuluję - ja nie miałem tak błyszczącego silniczka - powodzenia przy swapie - wiem ile to roboty , ale jak elektrycznie i mechanicznie ogarniesz to jest super - a da się wszystko zrobić jak fabryka przykazała i lepiej nawet :) W razie co już robiłem i łukaszenka też pewnie ze dwa razy ;)

[ Dodano: 31-05-2014, 12:11 ]
sprawdź w którą stronę będzie się kręcił silnik - skoro masz inną konstrukcję - tak dla pewności :)

Bizi78 - 31-05-2014, 15:57

Świeci się jak psu...



...obroża :mrgreen: .

Piękny widok :thumbright: .

lukasz12 - 06-06-2014, 01:33

VirMan napisał/a:
No gratuluję - ja nie miałem tak błyszczącego silniczka - powodzenia przy swapie - wiem ile to roboty , ale jak elektrycznie i mechanicznie ogarniesz to jest super - a da się wszystko zrobić jak fabryka przykazała i lepiej nawet :) W razie co już robiłem i łukaszenka też pewnie ze dwa razy ;)

[ Dodano: 31-05-2014, 12:11 ]
sprawdź w którą stronę będzie się kręcił silnik - skoro masz inną konstrukcję - tak dla pewności :)


Virman - wypraszam sobie te porównania...

A co do silnika to silnik kreci sie w tą samą stronę czyli w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (gdyby zmieniono bieg silnika to napinacz rozrządu i rolki musiałyby sie znaleźć po prawej stronie silnika). Tylko w starszych miskach jest zamontowany rozrządem po lewej stronie. W nowszych po prawej - obróco silnika o 180 stopni.

ppkss4_ - 29-06-2014, 13:43

Witam po długiej przerwie,

Nie było zainteresowania tematem więc sobie troszkę odpuscilem forum i w wolnych chwilach poza praca zająłem się projektem :-) . Po długich i mozolnych godzinach spędzonych przy Miśku (zwanego przez moją kobietę "Złomek" ) w końcu widać jakiś efekt. Silnik od początku maja jest w nowej budzie ale to dopiero połowa sukcesu. Przez miesiąc czasu spinalem go z osprzetem a wbrew pozorom jest tego trochę i wszystko trzeba przerabiać. Począwszy od ułożenia wiązki instalacji elektrycznej i spiecia jej z istniejącą do przerobienia węży wspomagania, układu chłodzenia, dolotu powietrza itd. a jest tego trochę wbrew pozorom bo i zbiornik paliwa był modyfikowany aby włożyć pompke i nie wspomnę o modyfikacji ściany grodziowej :| aby nie przesuwać skrzyni biegów którą również została zmieniona przy okazji z ES na SS musiałem wyciąć kawałek ściany grodziowej bo termostat się nie zmieścił. Jak już wszystko było gotowe do pierwszego odpalenia (elektryka podłączona na krótko) i okazał się ZONK :shock: rozrusznik kręci a silnik stoi :| regenerowałem rozrusznik więc pomyślałem, że coś źle złożyłem więc demontaż i znowu szok bo wszystko działa :| kolejne pomiary i okazuje się, że wieniec koła zamachowego mija się z rozrusznikiem, pytanie dlaczego? Przecież go odpalalem.... i szybko do mnie dotarło, że nie bez powodów Pajero 3.0 choć ma tę same bloki i wały silnika ma większa tarcze sprzeglowa a co za tym idzie? Wymiary koła zamachowego :evil: i kolejne przeróbki a prawda taka, że gdybym o tym wszystkimi wiedział to bym postąpił w całkiem inny sposób, inna skrzynia biegów, komplet sprzęgła i zamach. Wszystko pośpiech i brak informacji, wszystkiego trzeba szukać i jeszcze raz szukać bo nikt wcześniej tego nie robił :mrgreen: . Troszkę kasy wtopilem bo kupno silnika, mały przegląd i remont, Skrzynia biegów z młodszego modelu z miedzyosiowym mechanizmem roznicowym, mosty - tył z blokada, przód załączany podcisnieniowo, przednie hamulce dwu tloczkowe za czym idą większe tarcze itd. Przeróbek multum a tego nie widać :p auto stoi od lutego? pieniędzy nie ma a co w zamian? Miło spędzony czas, pasja i przywiązanie do "Złomka" 8)

PS. Jak będę miał chwilę to wrzucę jakieś zdjęcia komory silnika po modyfikacji, aha silnik jest prawo obrotowy i to sprawdziłem na początku zanim kupiłem motor bo raz się zdziwiłem gdy Honda zakrecila mi nie w tą stronę co się spodziewałem :rolleyes:

VirMan - 17-12-2024, 10:24

Fajnie że starożytne forum działa jeszcze w 2024 :D jak chciałbyś jakiś gratów to powoli wymiatam moje zagłębie miśkowe to oddam za przysłowiowego browara - ale samemu trzeba obejrzeć spakować i sobie wziąć ;) u mnie został juztylko zielony na "chodzie" bo mu muszę butlę wywalić z podtlenku lpg bo juzi tak jeździ od święta a skończyłą sięi przeglądu brak :P Fajnie że ludziska jeszcze dłubią :D Powodzenia!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group