To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.8 GDi Wymiana wysprzęglika/pompy sprzęgła

rsmaniek - 15-12-2013, 10:44
Temat postu: Carisma 1.8 GDi Wymiana wysprzęglika/pompy sprzęgła
Witam. Mam pytanie czy orientuje się ktoś na czym polega wymiana wysprzęglika i pompy sprzęgła w Carisma 1.8 GDI, chodzi mi o to jak się do tego zabrać i czy jestem w stanie zrobić to sam? Bo czuje że czeka mnie taka operacja.
Dudi84 - 15-12-2013, 11:01

Witam! Wysprzęglik wymieniałem sam i jest to banalna operacja, którą wykonasz bez kanału od góry nawet nie mając wielkiego pojęcia o mechanice. Tylko trzeba płyn zakupić żeby uzupełnić brak i odpowietrzyć układ. Nie wiem jak z pompą, ale podejrzewam, że to również niewielki problem gdyż jest do niej dobry dostęp.
robert78 - 15-12-2013, 11:31

rsmaniek, zamiast wysprzeglik wymienic mozna kupic zestaw naprawcz koszt ok 10 zl i samemu spokojnie go naprawic
robertdg - 15-12-2013, 14:10

Jezeli wysprzęglik jest w środku przytarty to nowe uszczelniacze na niewiele pomogą, wypadałoby to wczesniej ocenić.
Wymiana wysprzęglika to odessanie, spuszczenie płynu z układu, odkręcenie stalowego przewodu zasilającego, odkręcenie 2 śrub mocujących od skrzyni, założenie nowego wysprzęglika, wkrecenie przewodu stalowego zasilającego, przykrecenie do skrzyni i odpowietrzenie układu

mwitek - 08-06-2014, 23:23

Czeka mnie niestety wymiana albo naprawa wysprzeglika bo dziś miałem to samo co autor tematu i zauważyłem wyciek z wysprzeglika. I teraz pytanie. Gdzie się wlewa płyn? To ma być dot4? No i jak się odpowietrza układ?
Kris1980_147 - 09-06-2014, 08:40

Płyn wlewasz przy pompie sprzęgła, jest tam zbiorniczek wyrównawczy. Ten sam co do układu hamulcowego DOT-4.
Układ odpowietrzasz, poprzez odpowietrznik, znajduje się w wysprzęgliku, skierowany w stronę chłodnicy, zabezpieczony małym gumowym czarnym kapturkiem. Zasada taka sama jak przy odpowietrzaniu hamulców.
Powinieneś dać radę, nie ma z tym większej filozofii. Ja niedawno wymieniałem reperaturkę wysprzęglika i jedyne z czym miałem problem to założenie nowej uszczelki na tłoczek wysprzęglika.
Powodzenia.

Piotrek00t - 17-06-2014, 22:47

podepne sie , mam pytanie wymieniacie wysprzeglik bo sie poci czy macie klopoty z pedałem od sprzegła . Mianowicie ostatnio u mnie on tylko trykną i sprzeglo bierze przy samym koncu , jak by sie sprzegło skonczyło ale nie ciagnie z tym ze ciezko jest wysprzeglic nie zjarajac sprzegła jak u samego konca lapie ...
MichciuGT - 17-06-2014, 22:56

Piotrek sprawdź czy płyn hamulcowy od pompy sprzęgła do wysprzęglika jest w zbiorniczku czysty, jak nie - wymiana, łapie Ci przy samym dole - zapowietrzony układ, sprawdź czy Ci wyprzęgnik poci, jak nie to odpowietrzenie powinno wystarczyć, jak nie to masz 2 rozwiązania:

1. krótko terminowe - reperaturka - jak tłoczek jest w dobrym stanie conajmniej rok wytrzyma
2. długo terminowe - nowy wysprzęglik dobrej jakości

No i oczywiście może być jeszcze pompa sprzęgła się pocić, to też trzeba sprawdzić

Piotrek00t - 17-06-2014, 23:17

sprecyzuje swa szybka wypowiedz chodzi o to ze pedał sprzegła prawie u samej gory to dopiero auto rusza tak jak by sie sprzegło skonczyło ale jutro wjade na kanał do siebie obczaje sprawy płynu itp
MichciuGT - 18-06-2014, 08:39

okej, źle zrozumiałem, bierze przy samym końcu zrozumiałem jako bierze przy podłodze, w takim razie być może kończące się sprzęgło


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group