To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - falujące obroty

przemo76 - 16-12-2013, 13:28
Temat postu: falujące obroty
mam taki problem z falującymi obrotami.
odpalam rano i silnik chodzi równiutko, ruszam i zaczyna się owe falowanie nawet do tego stopnia że przy wysprzęglaniu często gaśnie.
dzieję to i na benzynie i lpg
przepustnicę czyściłem

nytsug - 16-12-2013, 14:38

Zobacz czy nie dzieję się to gry skręcasz kierownicą - jeśli tak wina wspomagania.
przemo76 - 16-12-2013, 15:08

jak już sie wyrównają i kręcę kierownicą to obroty trochę rosną
elektryk - 16-12-2013, 22:40
Temat postu: Re: falujące obroty
przemo76 napisał/a:
odpalam rano i silnik chodzi równiutko, ruszam i zaczyna się owe falowanie nawet do tego stopnia że przy wysprzęglaniu często gaśnie.
Mnie by pasowała usterka silniczka krokowego.
qbas62 - 18-12-2013, 09:13

Witam. Przemo, a jaki masz silnik, czy to sie dzieje tylko w czasie jazdy, czy tez na postoju. pozdrawiam.
przemo76 - 18-12-2013, 13:46

2,4 mivec
na postoju, a przy każym wysprzęglaniu obroty spadają do ok 300 i potem odbijają w górę
a zanim samochód sie nie nagrzeje to często potrafi przy tych spadających obrotach zgasnąć.
miałem kiedyś awarię silniczka krokowego w astrze ale tam nie było falowania obrotów na biegu jałowym, tylko gaśnięcie silnika podczas wysprzęglania

elektryk - 18-12-2013, 14:13

przemo76 napisał/a:
przy każym wysprzęglaniu obroty spadają do ok 300 i potem odbijają w górę
a zanim samochód sie nie nagrzeje to często potrafi przy tych spadających obrotach zgasnąć.
miałem kiedyś awarię silniczka krokowego w astrze ale tam nie było falowania obrotów na biegu jałowym, tylko gaśnięcie silnika podczas wysprzęglania
Jak silniczek jest uszkodzony tak że nie otwiera się wogóle to silnik będzie gasnąć, jak zacina się w jakieś pozycji albo czujnik położenia silniczka (lub przepustnicy) podaje w pewnym zakresie złe wartości, to mógłby być taki objaw że nie gaśnie do zera.
przemo76 - 18-12-2013, 14:16

podpięcie pod obd wystarczy?
czy może trzeba po kolei wyjmować i sprzwdzać jakimiś miernikami?
mam nadzieję że uda sie to zlokalizować bez wymienianaia wszystkiego po kolei

elektryk - 18-12-2013, 14:59

przemo76 napisał/a:
podpięcie pod obd wystarczy?
czy może trzeba po kolei wyjmować i sprzwdzać jakimiś miernikami?
Samo OBD może być mało, wydaje mi się że ja nie podiąłbym się diagnozować tylko w oparciu o to. Co do sprawdzania miernikami, to ja miałem u siebie w O1 2.0 silniczek który na stole wydawał się sprawny, a w samochodzie były problemy.
qbas62 - 18-12-2013, 15:40

Witam. Ja też mam 2,4 i tez zagazowanego, też miałem falujące obroty, kiedyś nawet mi zgasł rozgrzany, i zdarzało sie na zimnym przy ruszaniu. I tak, ustało wszystko po wymianie świec (dwie były totalnie wypalone) i regulacji zaworów (jakies zawory były podparte-tak okreslił mechanior). Teraz cyka jak zegareczek. W naszym silniku nie ma osobnego silniczka krokowego, jest tylko przepustnica sterowana elektronicznie za pośrednictwem silniczka. Mnie wcześniejsze czyszczenie przepustnicy nic nie dało. Dopiero powyższe zabiegi przyniosły skutek.Pozdrawiam.
przemo76 - 18-12-2013, 17:00

http://allegro.pl/mitsubi...3776813236.html

to od czego ten?

qbas62 - 18-12-2013, 18:05

nie wiem od czego. tez to widzialem ale u siebie czegoś takiego nie znalazłem. może w mivecach nie ma tylko w zwykłych 2,4 (bez mivec, a temu z allegro coś się pomieszało) takie też są.pozdrawiam (znalazłem-to z allegro to zawór EGR a nie silnik krokowy).
przemo76 - 18-12-2013, 20:06

jest tak:
odpalam rano samochód pracuje równiutko puki nie ruszę wystarczy przejechać kawałek i nawet przy zmianie 1-2 już obroty lecą na łeb na szyję i potrafi zgasnąć i zaczyna się falowanie
jak się obroty uspokoją jest ich ok 600 chyba mało trochę, czy to może mieć jakieś znaczenie?

qbas62 - 18-12-2013, 22:34

Chyba pozostaje komp. ale tak jak pisalem sprawdź świece. sam zresetuj kompa przez odłączenie aku, po ponownym połączeniu komp się uczy i może gasnąć, może załapie właściwe nastawy. pozdrawiam.
przemo76 - 01-01-2014, 12:28

qbas62 napisał/a:
Chyba pozostaje komp. ale tak jak pisalem sprawdź świece. sam zresetuj kompa przez odłączenie aku, po ponownym połączeniu komp się uczy i może gasnąć, może załapie właściwe nastawy. pozdrawiam.


odłączyłem aku a po ponownym podłączeniu i odpaleniu samochodu jak pisałeś gaśnie jakby nie miał wolnych obrotów co robić?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group