To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Colt 1.3 majonez pod korkiem

mebartek - 19-12-2013, 19:46
Temat postu: Colt 1.3 majonez pod korkiem
Witam kolegów i koleżanki,

jest to mój pierwszy wpis na forum, zaznaczam że wcześniej próbowałem szukać podobnego tematu na forum ale jakoś nie trafiłem.

Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem colcika z rocznika 2009 z silnikiem 1.3 95km z instalacją gazową BRC. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić poziom oleju i okazało się że jest poniżej minimum (tu pytanie 1 - czy w coltach są jakieś czujniki poziomu oleju ?).

OK postanowiłem zrobić dolewkę i pod korkiem odkryłem majonez lub budyń jak kto woli.
Autko przynajmniej raz w tygodni robi trasę po 50km w jedną stronę a w resztę dni śmiga ze mną do pracy po 20 km w jedną stronę. Piszę to bo ludzie podają często przyczynę takiego stanu rzeczy jako jazdę na krótki odcinkach. Czy takie zjawisko jest powszechne w tym modelu ? Jaka jest jego przyczyna ?

Acha, olej który wg. naklejki jest w nim teraz zalany to od ok. 8000km mobil 10W40.

robertdg - 19-12-2013, 20:02

Takie zjawisko jest wywołane głównie prze krótkie odcinki jazdy, być może poprzedni własciciel robił takowe, po drugie obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika ;-)
londolut - 19-12-2013, 20:02

Na 90% poszła się paść uszczelka pod głowicą. Płyn chłodniczy miesza się z olejem i budyń gotowy.

[ Dodano: 19-12-2013, 20:05 ]
robertdg napisał/a:
obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika
No to kolejna kwestia. W tak młodym aucie powinien być pełny syntetyk. Z resztą producent chyba zaleca 5W30.
mebartek - 19-12-2013, 20:39

londolut napisał/a:
Na 90% poszła się paść uszczelka pod głowicą. Płyn chłodniczy miesza się z olejem i budyń gotowy.

[ Dodano: 19-12-2013, 20:05 ]
robertdg napisał/a:
obecnie zalany olej to nic specjalnego do tego silnika
No to kolejna kwestia. W tak młodym aucie powinien być pełny syntetyk. Z resztą producent chyba zaleca 5W30.


OK olej i tak zamierzałem wkrótce wymienić - jaki zatem polecacie ? Przesk na pełen syntetyk jest wogóle jeszcze możliwy ?

Czy strzeloną uszczelkę da się jeszcze jakoś inaczej potwierdzić ? Jaki byłby ewentualnie koszt wymiany dla tego silnika ?

robertdg - 19-12-2013, 21:09

Objaw masła pod korkiem nie jest jednoznaczny z uszkodzeniem uszczelki pod głowića, bo najprawdopodobniej albo by ubywało oleju, płynu chłodniczego, byłyby problemy z rozruchem albo byłoby masło na bagnecie, wytrzyj korek i pojeździj wlasnym trybem, przeskok na syntetyk nie powinien zaszkodzić jeżeli silnik jest zdrowy
kaczka81s - 19-12-2013, 23:52

20 km w jedną stronę to już na pewno się auto dobrze zagrzeje, ja robiłem nieraz 3 km, jak była zima i mróz to szyby nie zdążyły nawet porządnie odmarznąć i budyniu pod korkiem nie miałem. Ja bym też za uszczelką obstawał. Sprawdź czy płyn chłodniczy masz czysty, czy nie ma w nim tłustych oczek od oleju.
xluki - 20-12-2013, 05:56

mebartek napisał/a:
mobil 10W40
zmien olej i bedzie po problemie.MIałem taki sam problem w VOLVO V40 na tym samym oleju. Gdy jezdziłem krótkie trasy to też pojawiał się "majonez". :roll:
rufuz - 20-12-2013, 21:51

Polsyntetyk, szkoda silnika. Twoje mitsu nie zasluguje na polsyntetyczna zupe. Zawsze syntetyk
kaczka81s - 20-12-2013, 21:58

rufuz napisał/a:
Polsyntetyk, szkoda silnika.

Też jestem tego zdania, do aut z lat 90 lali półsyntetyki, a nie do tak młodego auta. Zmień olej i zobacz za jakiś czas co się dzieje. Wtedy będzie można jakąś dokładniejszą diagnozę postawić.

mebartek - 21-12-2013, 11:55

kaczka81s napisał/a:
rufuz napisał/a:
Polsyntetyk, szkoda silnika.

Też jestem tego zdania, do aut z lat 90 lali półsyntetyki, a nie do tak młodego auta. Zmień olej i zobacz za jakiś czas co się dzieje. Wtedy będzie można jakąś dokładniejszą diagnozę postawić.


OK co do oleju - przeskoczę na syntetyk.

Natomiast co do majonezu to hmmm.... dzisiaj zajrzałem do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Wprawdzie dostęp do niego jest fatalny ale barwa jaka od niego bije podchodzi mi pod kolor brunatny a to chyba jednoznacznie potwierdza o co chodzi...

Orientujecie się z jakim kosztem muszę się liczyć przy wymianie UPG ?

londolut - 21-12-2013, 12:20

Myślę, że za części + robotę ok 1,5k. Do wymiany oprócz uszczelki musisz doliczyć zabielenie i sprawdzenie głowicy, kompletny rozrząd z pompą wody, i wszystkie poboczne: płyny, uszczelki itd.

[ Dodano: 21-12-2013, 12:26 ]
Kurde, rozrząd jest na łańcuchu.

Może co do kosztów bardziej realnych niż mój strzał odniesie się np robertdg ;)

kaczka81s - 21-12-2013, 21:07

100-150uszczelka szlif głowy 200 do tego uszczelki pod kolektory 30-50 a nawet więcej, olej, nowy płyn do chłodnicy, rozrządu jak jest na łańcuchu może nie trzeba by ruszać, choc tu się nie znam. pompa wody jak jest dobra to też bym jej nie ruszał.
robertdg - 21-12-2013, 21:28

Jeżeli byłby olej w zbiorniczku wyrównawczym to po pierwsze byłyby osady na jego ściankach po drugie w płynie byłby tłuszcz
mebartek - 23-12-2013, 19:33

robertdg napisał/a:
Jeżeli byłby olej w zbiorniczku wyrównawczym to po pierwsze byłyby osady na jego ściankach po drugie w płynie byłby tłuszcz


OK auto poszło dzisiaj do mechanika ma się rozeznać w temacie i potwierdzić czy to rzeczywiście uszczelka.

Wracając jeszcze do kwestii oleju - jaki syntetyk polecacie do Japończyka ? Do tej pory miałem styczność tylko z oplem i tam zawsze lałem olej GM a do colta nie mogę znaleźć jaki powinien trafić ? (książka serwisowa która jest podpięta powyżej akurat na stronie o olejach jest nieczytelna)

kaczka81s - 24-12-2013, 16:02

Ja do Miśka wlałem Valvoline wprawdzie półsyntetyk (ale mój Gal jest z 94r) ale w Subarke już full syntetyka nalałem. Ale olej to temat rzeka. Podejrzewam że co byś nie wlał (mam na myśli syntetyk) i tak będzie lepsze niż to co masz teraz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group