To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Regulacja zaworów od A do Z, silnik 1,3 75km .

krzysieg - 30-12-2013, 13:14
Temat postu: Regulacja zaworów od A do Z, silnik 1,3 75km .
Witam

Wiem że na forum jest kilka tematów o regulacji zaworów ale
są to głównie dyskusje o tym czy powinno się to robić na ciepłym czy zimnym silniku
lub jakie powinny być luzy zaworowe .
Nie ma prawie nic o tym w którym momencie i które zawory mam sprawdzać /ustawiać ...
i jak się do tego zabrać , przeszukałem całe forum i nadal mam wątpliwości a chciałbym to zrobić sam i nic nie pogorszyć .
Zawory były ustawiane niecałe 20kkm temu więc , nie powinno być dużo do ustawiania .
Mam podstawowe klucze , klucz do świec , szczelinomierz -jakość sprawdzona suwmiarką .

Chciałbym żeby ktoś dokładnie opisał po kolei wszystko np w ten sposób :
Odkręcasz świece , pokrywę zaworów.
Głównym kołem pasowym (te które napędza alternator pompę wsp. itp) kręcisz w prawo do momentu aż ....następnie ustawiasz je na równo ze znacznikiem "T" na obudowie , ustawiasz zawory które są teraz luźne czyli ssące - 1,2,3,4 i wydechowe 1 i 3 .
Następnie robisz pełny obrót w prawo kołem pasowym i z powrotem ustawiasz na znacznik "T" regulujesz 5,6,7,8 zawór ssący i 2,4 zawór wydechowy .

Oczywiście na pewno robi się to inaczej , napisałem przykładowo ,później usunę .

Opis zaworów i luzy :


"Ja w 4G13 luzy zaworowe zawsze ustawiam na zimno. Powinno być:
IN 0.09mm
EX 0.17mm
Na ciepło odpowiednio 0.20/0.25mm ."

Krzyzak - 30-12-2013, 13:20

http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/
znajdź regulację zaworów - w każdym Misiu jest podobnie
na zimnym się nie ustawia - no chyba, że po jakimś remoncie; tylko na gorącym

krzysieg - 30-12-2013, 14:01

Wg rysunku który dodałem :
Wydaje mi się że gdy będzie 1 cylinder w TDC regulujemy zawory oznaczone strzałką białą
a gdy 4 cylinder będzie w TDC regulujemy zawory oznaczone czarną strzałką .

Musze poszukać oznaczeń na kole , u mnie koło na wale korbowym to będzie to które
za pośrednictwem 2 pasków napędza alternator,pompę wody,sprężarkę klimy...?

Wygodniej by mi było kręcić kołem przy wykręconych świecach niż przepychać auto - bez znaczenia ?

Krzyzak - 30-12-2013, 15:24

krzysieg napisał/a:
bez znaczenia ?
tak
krzysieg napisał/a:
to będzie to które...
tak
krzysieg - 02-01-2014, 17:19

Więc tak rozgrzałem silnik aż się włączył wentylator .
Odkręciłem świece ale nic to nie dało i tak ciężko było zakręcić wałem więc
ustawiłem znaczniki przez przepychanie na 5 .

Luzy były minimalnie za małe , kawałem szczelinomierza wchodziło ale cały - między części styczne zawór-śrubka już nie .
Zastanawiałem się jak dokręcać śrubkę , śrubokręt odpada łatwo dokręcić za mocno - zawory są ruchome i się cofną w dół , lepiej bitem śrubokręta albo nawet palcami .
Po takim lekkim dokręceniu blaszka szczelinomierza wchodziła cała bez problemu ale z oporem .

W sumie luz na wszystkich zaworach był za mały o 0,05mm .
Grzebałem się z 1,5 godziny i trochę silnik ostygł ale nie zauważyłem żeby miało to wpływ na luzy , tzn zaczynając od pierwszego luz był za mały o 0,05mm , kończąc na ostatnim
po przekręceniu wału też był luz za mały o 0,05 mm .

W sumie po regulacji nic się nie zmieniło .

Trochę dziwna ta różnica 0,05mm , ustawione wcześniej było źle czy ja teraz zrobiłem źle ?

[ Dodano: 11-01-2014, 22:21 ]
Jednak przemyślałem i wyregulowałem jeszcze raz ,miałem wrażenie że po tej regulacji
rozrząd trochę głośniej mniej równo pracuje .
Nadal nie kręciłem śrubokrętem - trudno wyczuć i można dokręcić za mocno , użyłem
samego bita do śrubokręta i dokręcałem tak mocno ile miałem siły w palcach ,blaszkę szczelinomierza ciężko się wyjmowało .
Na każdym zaworze jest tak samo czyli odpowiednią blaszkę szczelinomierza mogę wsadzić tylko ok 1mm między śrubkę a trzonek zaworu ,pod całą powierzchnie styku już nie , czyli tak jak po reg. mechanika .
Silnik chodzi troszkę ciszej niż po mojej pierwszej regulacji , czyli tak jak było wcześniej .
Jest ok nic więcej nie kombinuje :)

Na przyszłość przydałoby się inaczej kręcić wałem .
Przeciąganie auta na biegu po pół metra , bieganie dookoła i sprawdzanie znaczników to masakra , wykręcenie świec nic nie daje i tak ciężko obrócić wałem .
Może lepszym sposobem by było kręcić wałem za pomocą klucza , 19 za mały 21 za duży
może 20 ? akurat nie miałem , nie widziałem co to za nakrętka bo naprzeciw koła jest belka .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group