Carisma - Techniczne - czy oplaca sie wlozyc zwykly gaz ?
mitsugn - 30-12-2013, 23:12 Temat postu: czy oplaca sie wlozyc zwykly gaz ? Witam ma ktos z was moze zwykla instalacje gazowa w carismie 1.6? , otoz mam okazję zalozyc uzywana z laguny darmowa tylko chce wiedzieć jakie sa rego minusy albo wasze doświadczenia w carismach z tym gazem;)
Mbawu - 31-12-2013, 02:15
zero mocy... cały czas musisz patrzec by nie przeciażac układu , moim zdaniem jazda z autem z gazem to jest zabicie jego duszy... sam mam silnik 1.6 i jest naprawde żwawy w zyciu bym mu tego nie zrobił , takie sa moje pierwsze wrażenie jak sie przejechałem Fordem Escortem ze "zwykła" instalacja gazowa , a po drugie 1.6 to nie 2,5 litra zeby to paliło nie wiadomo ile
plecho1 - 31-12-2013, 06:58
Dobrze dobrana, zamontowana i wyregulowana instalacja sekwencyjna w żaden sposób silnikowi nie zaszkodzi i nie umniejszy mu mocy. Moje autko na LPG chodzi tak samo jak na benzynie, jest tak samo żwawe a dodatkowo za około 80 - 90 zł przejeżdżam około 350 km.
Jednak na instalacji pierwszej lub drugiej generacji na pewno auto będzie słabsze niż na benzynie dodatkowo jeśli będzie niesprawny układ wysokiego napięcia (świece lub przewody lub cewki) auto może strzelać co może uszkodzić przepływomierz lub jakiś inny element dolotu. Dodatkowo jazda na takiej instalacji może doprowadzić do szybszego zużycia się zaworów i gniazd zaworowych w głowicy.
Student - 31-12-2013, 10:11
A kto ci założy używkę?
Kto podbije dokumenty i zrobi pzregląd?
Kup chłopie nową sekwencje za 2.5tys i jezździj bezproblemowo wiele lat.
Polecam stronę Megapol zobaczysz jakie są ceny.
1.6 to dobry silnik do gazu, wstaw Staga, wtryskiwacze Hana tylko bez listwy , parownik KME silver i butle ok. 50l na przewodach PVC 8mm nie będziesz miał żadnych kłopotów.
Zrobisz 40 tys.km zaoszczędzisz 7 tys.zlotych. Czyli tyle ile warta jest twoja Cari.
adaśko - 31-12-2013, 14:30
a ja miałem w swojej cari tylko że 1,8 zwykła intalację mieszalnikową i przez 4 lata uzytkowania nie miałem z nią problemów więc jesli jest dobrze założona to autko będzie bezproblemowo jeżdzić.
Student, z założeniem uzywanej instalacji i podbiciem papierów to w polsce nie ma problemów,stawiasz przysłowiową flaszkę i masz podbite,sam sprzedałem ze swojej rozbitej cari pół roczna czyli można powiedzieć nową instalację gazową za 1100zł i koleś założył ją do vectry i po dzisiejszy dzień smiga na niej i nie miał problemów z jej założeniem i podbiciem papierów.
remi - 31-12-2013, 15:24
adaśko, masz rację, znajomy też sprzedał roczna instalację BRC, która potem została założona do Vectry. Mało tego koleś w Oplu ją sam zamontował nie mając o tym żadnego pojęcia (kilkanaście godzin w necie), potem podjazd do gazownika, gazownik wszystko posprawdzał po swojemu, kilka rzeczy puścił po swojemu i wbił w papierki.
Jeśli chodzi o zwykłą instalację do cari to ja bym się raczej zastanowił, jednak z drugiej strony jeśli jest ktoś dobry, kto ogarnie temat i wszystko dobrze wyreguluje to dlaczego nie.
bialyjayz - 31-12-2013, 16:52
Mbawu napisał/a: | zero mocy... cały czas musisz patrzec by nie przeciażac układu , moim zdaniem jazda z autem z gazem to jest zabicie jego duszy... sam mam silnik 1.6 i jest naprawde żwawy w zyciu bym mu tego nie zrobił , takie sa moje pierwsze wrażenie jak sie przejechałem Fordem Escortem ze "zwykła" instalacja gazowa , a po drugie 1.6 to nie 2,5 litra zeby to paliło nie wiadomo ile |
rozwajalją mnie takie opinie, użytkowników którzy (prawdopodobnie) nie ujeżdżali nigdy auta z gazem. Sam mam dwa Miśki w gazie, CAO na zwykłej instalacji 8-letniej i bez większych problemów, systematyczne przegląy i wymiany podzespołów, drugie to Gal V6 z 4 letnią sekwencją, nie widać różnicy w jeździe na PB a LPG.
Zdecydowanie polecam istalacje gazową każdemu ! Niekoniecznie używaną.
A co do Twoich słów, że szkoda auta gazować.....do diabła Carisma to nie MacLarenF1 jeśli chodzi o moc, że szkoda takich aut gazować(pewnie się nie da zresztą) ani tym bardziej Jaguar E-type który jest Piękny jak nic innego ! i z racji tego zabić tylko takiego który by się ośmielil takowe auto zagazować.
Fakt, że Miśki mają to coś... ale w gaz śmiało można pakować. Wyjątek to auta klasy sport, +250km które wg. mnie powinny być ujeżdżane tylko na PB, bo skoro stać kogoś na auto z taką mocą to stać także by je karmić ile by nie zjadł.
Pozdrawiam
Student - 31-12-2013, 17:36
Biały ty także sie myślisz., to ze kogoś stać to nie znaczy że ma płacić za Pb tyle kasy.
Pięknie sie gazuje np. porsche Cayen, spalanie gazu tyle co Pb czyli 36l zwrot instalka w ciągu 6 miesięcy i co to ma wspólnego z tym ze stać?
Jak sie da to robić.
bialyjayz - 31-12-2013, 18:28
Student napisał/a: | Biały ty także sie myślisz., to ze kogoś stać to nie znaczy że ma płacić za Pb tyle kasy.
Pięknie sie gazuje np. porsche Cayen, spalanie gazu tyle co Pb czyli 36l zwrot instalka w ciągu 6 miesięcy i co to ma wspólnego z tym ze stać?
Jak sie da to robić. |
miałem na myśli raczej, że jednak szkoda typowo sportowego auta przerabiać w gaz np. Lancer EVO czy Galant VR-4. Co do gazowania Cayenna jestem zdecydowanie ZA, ono zresztą mimo swojej mocy i loga nie zalicza się do aut sportowych a raczej do pseudo terenowych limuzyn
cwaniak - 31-12-2013, 18:46
mitsugn, zakładaj i nie patrz na innych, a sie przekonasz ze dobrze zrobiłeś
plecho1 - 31-12-2013, 20:27
Bo po co przepłacać jak można taniej.
bialyjayz - 01-01-2014, 21:56
Mbawu napisał/a: | białyjayz czytaj nastepnym razem ze zrozumieniem a wszystko bedzie wporzadku taka jest moja opinia , jesli sie z tym nie zgadzasz to twój problem patrz co napisałem " jechałem 1 autem z taka instalacja zwyklła i to nie przypadło mi do gustu... |
spoko luz każdy ma prawo wyrazić swoją opinię po to są tworzone fora zresztą....co nie zmienia faktu, że i tak kolega autor niech się nie zastanawia i zakłada te LPG
Batmanikus - 01-01-2014, 22:04
Prawie 8 tyś km na gazie. Jak do tej pory. Żadnego problemu, żadnego osłabienia nie odczuwam. Ale mam STAGa założonego przez speców a nie partaczy... I może o to w tym wszystkim chodzi.
|
|
|