To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - silnik 2.3 td rozrząd jak ustawić

Hatrik - 31-12-2013, 14:37
Temat postu: silnik 2.3 td rozrząd jak ustawić
Witam mam problem z ustawieniem rozrządu na jakie znaki patrzeć (na dolne koło od balansu)
czy na koło od rozrządu jak ustawiam na rozrząd to koliduje zaworami proszę o pomoc

deejay - 31-12-2013, 16:05


Hatrik - 31-12-2013, 16:39

Wielkie dzięki kolego o to mi chodziło Szczęśliwego Nowego Roku życzę pozdrawiam :)

[ Dodano: 01-01-2014, 18:35 ]
Witam rozrząd ustawiony a pasek od balansu wywaliłem ale teraz mam inny problem na wolnych obrotach strasznie dymi na siwo a po dodaniu gazu dymi na czarno i kiepsko się wkręca na obroty w czym tkwi problem :?:

milo - 02-01-2014, 15:23

Hatrik napisał/a:
Witam rozrząd ustawiony a pasek od balansu wywaliłem

Dlaczego :?: będziez miał większe drgania :shock:
Napewno dobrze masz ustawiony rozrzad :?: może przesunięcie masz o 1- ząbek i sie dzieją komedie
Pasek rozrządu
Pasek główny: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia w A, B i C są zgodne ze sobą.

Napinanie paska:
Wał korbowy obrócić nieznacznie w kierunku obrotu tak, by oznaczenie na wałku rozrządu znalazło się 2 zęby za stałym znakiem na B. Poluzować napinacz paska i ponownie dokręcić – najpierw na długiej szczelinie.

Przegląd:
Wał korbowy ponownie obrócić się wstecz aż oznaczenia będą zgodne.
Przy docisku kciukiem w D luz paska musi wynosić 4 – 5 mm.

Pasek wałka wyrównawczego:
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia w A, E i F są zgodne ze sobą.

Napinanie paska:
Wsunać na H. Poluzować napinacz paska i ponownie dokręcić (najpierw dolną nakrętkę).

Przegląd:
Przy docisku w G (wywieranym ręcznie) luz paska musi wynosić 4 – 5 mm. (Podczas wymontowywania kół pasowych wałka wyrównawczego wałki przytrzymywać śrubami / śrubokrętem w I i J.)


Dobrze jest jeszcze sprawdzic ustawienie pompy prawidłowo zawsze po wymianie rozrzadu należy sprawdzic tylko mało kto to robi
Pompa wtryskowa
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wmontować czujnik zegarowy w pompę.
Wał korbowy obrócić w kierunku wskazówek zegara do ok. 30° przed górnym martwym punktem i cofnąć czujnik zegarowy. Wał korbowy obrócić w kierunku wskazówek zegara aż cylinder 1 znajdzie się w przepisanych wartościach 9 st +- 0,5 st za górnym martwym punktem tłoka . Czujnik pomiarowy powinien wskazywać przepisane wartości 1,00 +- 0,03 Przestawiać przez obracanie pompą.

Hatrik - 02-01-2014, 21:39

Jutro wszystko jeszcze raz sprawdzę ale balansu nie zakładam ponieważ zacierają mi się wałki mój kolega nie ma tego paska i jakiś większych drgań nie ma :mrgreen:

[ Dodano: 03-01-2014, 16:25 ]
no i kicha posypały się dwie dźwigienki ssące jedna na 2 cylindrze a druga na 4 cylindrze przed tym silnik chodził idealnie rozrząd był ustawiony według schematu co mogło być przyczyną :?:

[ Dodano: 03-01-2014, 19:49 ]
no i sprawca posypania dźwigienek znaleziony zerwał się klin na kole od wałka rozrządu a powodem był zatarty wałek na jednej krzywce :shock:

milo - 04-01-2014, 08:14

Hatrik napisał/a:
no i kicha posypały się dwie dźwigienki ssące jedna na 2 cylindrze a druga na 4 cylindrze

Teraz czy zawory proste są :?: na pewno NIE
Bez powodu nie zrywa sie klin jak dostaje luz to momentalnie
Powodem było za słabo dokręcone koło rozrządu musi być odpowieni moment Nm

Hatrik - 04-01-2014, 11:35

Zawory całe głowica nie ucierpiała teraz muszę załatwić dźwigienki po ile wołają za nie :?:
milo - 04-01-2014, 18:20

Hatrik napisał/a:
muszę załatwić dźwigienki po ile wołają za nie

Od 50 zł za szt http://allegro.pl/dzwigie...3801077586.html

Hatrik - 26-02-2014, 12:24

no i śmiga aż miło :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group