To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Regenereacja przepustnicy

carisma2000 - 02-01-2014, 12:35
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Regenereacja przepustnicy
Witam!
Dzisiaj wymontowałem przepustnicę i oddaję ją do regeneracji bo mam z nią problemy ale mam pytanię co do kolektora ssącego, jest bardzo zabrudzony od środka i czy należało by go przeczyścić czy jest to nieważne?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam

GrzesiekP - 02-01-2014, 12:43

Witam
Mama Carismę 1,8GDI r.98 i czyściłem kolektor ssący, był poprostu tragicznie zabrudzony. Nie wiem jak w innych modelach ale w moim wiązało się to z dość dużym nakładem pracy bo jest trochę do rozkręcania ale muszę przyznać efekty pracy silnika są rewelacyjne po tym zabiegu. Przy tej okazji przeczyściłem zawór egr. Myślę że kolektor warto przeczyścić, pewnie dużo zależy też od przebiegu samochodu.

carisma2000 - 02-01-2014, 13:01

Ja mam 1.8GDI 2000r z dużym przebiegiem 200000. Mój kolektor jest także okropnie zabrudzony i chyba spróbuje go wyczyścić, tylko jak, czym?

[ Dodano: 02-01-2014, 13:02 ]
a i czy po wyczyszczeniu przepustnica tak szybko się nie zabrudzi, czy niema to znaczenia?

volve - 02-01-2014, 13:26

carisma2000 napisał/a:
a i czy po wyczyszczeniu przepustnica tak szybko się nie zabrudzi, czy niema to znaczenia?


Zależy od paliwa i od stylu jazdy. Jeśli dużo jeździsz w mieście, dodatkowo starasz się jeździć oszczędnie, to raz na rok, dwa będziesz musiał czyścić przepustnicę. Nie jest to jakaś ciężka sprawa, za pierwszym razem zajmuje to średnio 40 minut.

carisma2000 - 02-01-2014, 13:59

dzięki kolego za odpowiedź ale chodziło mi czy jeśli wyczyszczę kolektor to przepustnica tak szybko się niezabrudzi czy niema to znaczenia?
figi - 02-01-2014, 14:18

Nie ma to znaczenia/powiązania - napewno warto to zrobić. Ja odkręcałem cały kolektor i gdy nic na nim już nie miałem dodatkowego poprostu go chamsko przelecialem "karszerem". Ogromne ilości syfu się tam nazbierały.

Żeby się tak nie syfiło trzeba by pewnie zakupić sobie tzw. oil catch tank i tam przepiąć przewód odmy. Druga rzecz to pozbycie się EGR ale tu pozostaje kwestia ekologii

carisma2000 - 02-01-2014, 14:34

Ok, dzięki wielkie za odpowiedzi.
Pozdrawiam

[ Dodano: 18-01-2014, 10:45 ]
No i przepustnica po regeneracji, zamontowana i samochód nadal niesprawny.
Raz odpala, raz nie. Jak dłużej pochodzi to silnik zaczyna dziwnie pracować. Klapka w przepustnicy (po wyłączeniu silnika) w różnych pozycjach, zamknięta, niedomknięta, całkiem otwarta. Co robić? Odsyłać z powrotem do gościa od regeneracji? Czy problem tkwi w czym innym?

[ Dodano: 18-01-2014, 16:37 ]
Udało mi się uruchomić silnik, nawet bez trudu ale po wciśnięciu gazu obroty dochodziły tylko do 2tyś. Oczywiście uprzednio zastosowałem "naukę obrotów". Jeśli ktoś coś wie na ten temat proszę o pomoc.

volve - 19-01-2014, 00:17

carisma2000 napisał/a:
Klapka w przepustnicy (po wyłączeniu silnika) w różnych pozycjach, zamknięta, niedomknięta, całkiem otwarta.


Ogólnie po wyłączeniu zapłonu klapka przepustnicy otwiera się i zamyka (jakiś autotest) i wraca do pozycji standardowej (lekko uchylona - nie podawane jest wtedy napięcie na elektromagnes).

Masz Cari z 2000r, powinno się udać wymrugać błędy. Spróbuj wymrugać i zobacz czy są jakieś błędy.

[ Dodano: 19-01-2014, 00:18 ]
Aha i komu dawałeś do regeneracji przepustnicę...

plecho1 - 19-01-2014, 06:55

Specjalistą od przepustnic jest Bartek z forum http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6 warto do niego wysłać bo po nim na pewno nie będzie trzeba poprawiać :) A co do brudzenia się kolektora i przepustnicy to aby się nie brudziły można zaślepić EGR.
Bartek - 19-01-2014, 21:19

Nadal masz zepsutą przepustnicę. Z objawów wnioskuję, że masz model 002, a ktoś kto regenerował przepustnicę, jedynie ograniczył się do wzięcia za to pieniędzy. Nie wysyłałbym tam przepustnicy więcej, bo żeby prawidłowo spozycjonować magnes, trzeba mieć "special tool" - bez niego łatwiej popsuć niż naprawić.
carisma2000 - 21-01-2014, 21:14

Zgadza się, przepustnica 002. Przed naprawą diagnostyka wskazała błąd 92 ETV MTR FB czyli coś z czujnikiem położenia. Gościu od regeneracji coś wymienił w tym czujniku i jak odpali to nie gaśnie (czyli takjakby pomogło) ale za to brak mocy obroty do 2rpm. Wczoraj chciałem jechać ponownie na diagnostykę ale pomimo wielu prób auto nieodpaliło.
kamir - 21-01-2014, 22:09

carisma2000, myślę, że z regeneracją przepustnicy powinieneś się dogadać z Bartek
rasiak1980 - 22-01-2014, 02:31

Do czyszczenia ale metalowych części polecam di- chlorek metylu ciężko dostać ale czyści dolot fantastycznie niestety rozpuszcza plastiki także nie radzę nawet próbować czyścić plastiku kropla,opuszczona na styropian przelała w nim dziurę na wylot w kilka sekund. Jest niepalny, nie jest żracy ale trzeba uważać bo jak eter po kilku sztachnieciach można odplynac
Bartek - 22-01-2014, 09:33

carisma2000 napisał/a:
92 ETV MTR FB czyli coś z czujnikiem położenia


Absolutnie nie - błąd siłownika, wprawdzie trochę mylny jest opis (ETV MoToR FeedBack) - ale błędy czujnika to 14 (drugi kanał) i 79 (pierwszy kanał) i rzadko, ale się zdarza przy wytartych ścieżkach czujnika, ale na 95% to rozklejony siłownik, co potwierdza różne położenie zaworu po wyłączeniu zasilania o którym piszesz wcześniej

carisma2000 - 22-01-2014, 14:12

Bartek, a możesz mi coś więcej napisać o tym siłowniku? Czy naprawa jest skomplikowana, droga? Bo myślę już nad zakupem używanej przepustnicy (bo nowa w arpolu 8300zł!!!!) tylko niewiem czy w używanej niebędę miał podobnych problemów. A co do błędu, to tak mi powiedziano przy badaniu komputerowym..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group