Sigma/Diamante Techniczne - Uszczelniacze trzonków zaworów i co jeszcze ?
ppkss4_ - 06-01-2014, 14:13 Temat postu: Uszczelniacze trzonków zaworów i co jeszcze ? Zamierzam ściągnąć wałki rozrządu w celu przepłukania samoregulatorów zaworów i przy okazji być może warto wymienić uszczelniacze trzonków zaworów ? co o tym sądzicie ?
Znalazłem najtańsze firmy BTA lecz cięzko o opinie, ktoś juz je wymieniał na BTA ?
BTA oferta
Mam zdemontowany silnik i przy okazji chciałbym zapytać co warto przejrzeć, silnik kupiłem w zeszłym miesiacu i jak narazie go tylko odpaliłem aby sprawdzić czy jest sprawny. na dniach bede musiał sprawdzić kompresje bo jeszcze tego nie zrobiłem (brak przyrządu do pomiaru) i okaże sie co kupiłem.
Koledzy co jeszcze zalecacie sprawdzić o ile silnik na wierzchu ?
zastanawiam sie nad przeplukaniem silnika bo choc olej nie jest strasznie zużty (ocena po barwie) to pod pokrywami zaworów jest sporo czarnego osadu ;/ zalecacie jakieś płukanie konkretnymi środkami czy odradzacie ? czytałem już rożne opinie i sam nie wiem
Zaznaczam, ze budżet jest ograniczony lecz chce zrobić to co należy aby pózniej nie płakać i męczyć sie gdy silnik będzie juz zamontowany.
PS. dorzucam ARTYKUŁ który przemawia za płukaniem silnika.
lukasz12 - 06-01-2014, 20:07
Na pewno warto zajrzeć do paska rozrządu i elementów z nim związanych. Jeśli to jest silnik z lat 91-92 (czujniki położenia wału i wałka rozrządu w jednej obudowie po lewej stronie głowicy) to zajrzałbym do miski olejowej i ewentualnie zobaczył na panewki, jeśli masz odwagę
ps. zajrzyj TU
ppkss4_ - 06-01-2014, 22:56
lukasz12 miske olejową bede ściągał bo czeka mnie mała przeróbka wiec masz racje moge rozkręcic korbowody i zobaczyć na stan walu i panewek a co sądzisz o płukaniu silnika bo widoczne są slady "nagaru" na głowicy. Jak pisałem wyzej bede ściągał walki rozrządu aby dobrze wypłukac samoregulatory to przy okazji wymienie uszczelniacze na trzonkach zaworów. odnosnie rozrządu to juz go przeglądałem i wizualnie jest w stanie bdb wiec narazie skupie sie na wszystkim poza nim a sama wymiana rozrządu nastąpi jak juz silnik wyladuje w Pajero bo przekładla rownież troche $$ pociągnie.
PS. temat który poleciłes przejże jutro bo dziś juz troszke pożno a rano trzeba wstac do pracy
lukasz12 - 06-01-2014, 23:31
Sprawdź kompresję i wtedy można podjąć decyzję co do płukanki. Standartowo 13-14 bar. Dolny limit 10.0
ppkss4_ - 07-01-2014, 17:41
Ciśnienie zmierzone.
Średnio 12,5 Bar
Max. 13,2 Bar
Min. 10,7 Bar
kupiłem płukanke, z racji na taka rożnice cisnień zdecydwałem się na płukanie. Dokładne pomiary napiszę w kolejnym poście jak zrobie kolejny pomiar.
Jaki olej wlać ? przebieg 220 tyś. lecz licznik byl kręcony ;/
Głowica 1
Głowica 2
Uszczelniacze trzonków zaworów rownież już posiadam lecz wymiana będzie po plukaniu silnika.
[ Dodano: 13-01-2014, 18:34 ]
Po sprawdzeniu ciśnienia na zimnym silniku zdecydowałem sie na płukanke (FLUSH ENGINE firmy PROTEC) a oto wyniki pomiaru przed i po:
PRZED/ PO:
1- 12,5 - 14,1
2- 10,7 - 11,5
3- 12,8 - 14,2
4- 13,1 - 14,1
5- 12,5 - 13,5
6- 11,8 -14,0
Kolejny pomiar zrobiłem dopiero dzisiaj ponieważ po płukaniu sciągałem misę olejowa i ją przerabiałem. Silnik zalany olejem Castrol Edge 5W40. Skoro silnik juz po płukaniu to moge sie zabrać za wymianę uszczelniaczy trzonków zaworów i płukanie samoregulatorów skoro wałki rozrządu bedą już ściągnięte. Jeżeli chodzi o korbowody i panewki to nie sprawdziłem ich stanu bo... przypomniało mi sie o tym gdy założyłem miske olejową
|
|
|